Nog gefietst vandaag?
He he, ik sta zelf ook hevig te flippen van Coulthard's gemiddelden. Ik zit zelf geregeld achterstevoren op de fiets, zoals dat heet. Bij de vorige Forumtocht nog trouwens. Dus gewoon lekker 25 fietsen, is wel zo gezond. Als ik alleen rij, doe ik 28,5 a 32,5, dus dat valt reuze mee voor een 29jarige. En het zal idd alleen maar minder worden.
Dat is zeker zo Ponsteen! Sinds mijn laatste forumtocht ben ik wat sneller gaan rijden en ipv zo'n 25 rijdt ik nu rond de 27 gemiddeld over 60 a 70 km. Het vervelende is dat je daarvoor gewoon continue rond de 30 km/u moet karren. Dit heeft mij weken gekost om die stap te realiseren. Maar allez zunne, jij bent nog lang geen 69 dus je kan nog veel verbeteren!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Mooi zo. Misschien dat jouw vooruitgang me over 30 jaar ook inspireert om weer meer te gaan trainen. Toen ik begon met fietsen (in late tienerjaren) reed ik ook die gemiddelden. Je zou mij tien jaar geleden hebben kunnen verslaan. Is ook precies wat ze zeggen he: Een goed getrainde gepensioneerde kan een ongetrainde tiener / twintiger er uit rijden. Weet je, ik zou wel nog wat beter willen worden. Ik zou graag ooit de Marmotte willen uitrijden, maar daarvoor moet vooral mijn herstelvermogen nog fors omhoog. Hopelijk ga ik het over een paar jaar proberen.
Gefietst? Gisteren op de fitnesstrainer. Met het benauwde weer was ik vooral bezig mijn hersenen te koken. Vooral na het derde blokje D3 van 4 minuten was mijn hoofd zo heet, dat ik er mee moest stoppen na 48 minuten. Niet eens over mijn omslagpols geweest. Probleem is vooral dat het dan helemaal niet meer leuk is, het is alleen maar afzien. Het uur volgemaakt op de roeitrainer (ook goed voor bovenlijf, rug en schouderspieren).
Gefietst? Gisteren op de fitnesstrainer. Met het benauwde weer was ik vooral bezig mijn hersenen te koken. Vooral na het derde blokje D3 van 4 minuten was mijn hoofd zo heet, dat ik er mee moest stoppen na 48 minuten. Niet eens over mijn omslagpols geweest. Probleem is vooral dat het dan helemaal niet meer leuk is, het is alleen maar afzien. Het uur volgemaakt op de roeitrainer (ook goed voor bovenlijf, rug en schouderspieren).
Gisteren precies voor de bui uit gefietst. Stukken beter dan thuiszitten met die benauwdheid moet ik zeggen. Al verkies ik nu het thuiszitten want het gaat behoorlijk te keer hier in Utrecht. Gek genoeg kreeg ik mijn hartslag maar met heel veel moeite omhoog naar 160 (normaal is 185 geen probleem). Zal wel komen doordat de eerste 50 km bewust wat langzamer ging.
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne
Gisternamiddag slechts 33 km gereden vanwege dreigende regenbui die mij nauwelijks miste. Alleen wat gespetter gehad. Vanochtend nog snel ff 53 km gereden want ik had een afspraak om 14.00. Vies klam warm vooral als je ergens moest stoppen voor een rood licht. Gelukkig was het weer de laatste dagen ,hier althans, minder nat dan voorspeld. Vandaag rond 3 uur een fikse donderbui en toen was het weer kurkdroog in Rdam zuid. Ik heb nu meer dan 3000 km weggepeddeld sinds februari. Hoe ouder hoe gekker!
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 29 Juli 2005
Ik heb nu meer dan 3000 km weggepeddeld sinds februari. Hoe ouder hoe gekker!
Diep respect Marconi voor deze prestatie op 'leeftijd'. Ik volg je belevenissen op dit forum altijd met veel plezier. Hieruit blijkt dat leeftijd geen drempel is om je hobby met plezier te kunnen uitoefenen. Nogmaals; ik vindt het geweldig wat je doet! Ik moet nog zo'n 25 jaar wachten voor dat ik dit soort berichten kan posten.
Ik heb nu meer dan 3000 km weggepeddeld sinds februari. Hoe ouder hoe gekker!
Diep respect Marconi voor deze prestatie op 'leeftijd'. Ik volg je belevenissen op dit forum altijd met veel plezier. Hieruit blijkt dat leeftijd geen drempel is om je hobby met plezier te kunnen uitoefenen. Nogmaals; ik vindt het geweldig wat je doet! Ik moet nog zo'n 25 jaar wachten voor dat ik dit soort berichten kan posten.
Wel, fietsen een gezonde sport hoor! Je belast je knieën niet zoals bij joggen of tennissen. Verder doe ik het graag maar krijg de smoor in als ik moet erkennen dat ik niet meer zo lekker gemakkelijk fiets als in mijn jonge jaren. Maar dan zeg ik tegen mijzelf: Ach, wees blij dat je nog lekker fietst ipv met een of andere handicap rond te moeten strompelen of totaal geen "lucht " meer te hebben. Ik probeer mijn snelheid nu rond de 30 te houden zodat het gemiddelde rond de 27 ligt. Maar dan voel ik mijn benen nog wel hoor , een dag erna. Dus moet ik nog meer trainen op die snelheid. Gisteren (53 km) met die klamme warmte kwam ik uit op maar 26,5 en dat zit mij toch niet lekker!Maar ja, een heel jaar soixante neuf valt niet mee! Als ik in oktober 70 wordt dan is dát ook passé !
Vandaag maar weer eens aan fietsen gedacht:
Maar nadat ik 10 min van huis was begon het te regenen.
Dus heb ik mijn geplande lange tocht maar drastisch ingekort .
Ik heb maar wat heuvels in Groesbeek en in het Reichswald genomen.
Daarna naar huis afgedropen......
2 uur- 50 km
Maar nadat ik 10 min van huis was begon het te regenen.
Dus heb ik mijn geplande lange tocht maar drastisch ingekort .
Ik heb maar wat heuvels in Groesbeek en in het Reichswald genomen.
Daarna naar huis afgedropen......
2 uur- 50 km
cornelli racing cycles Uden
Vandaag met de club op de fiets geklommen , en via een omweg ( renner op halen die met een lekke band thuis stond ) de route van vandaag gereden. Het was droog de eerste 25 km , daarna begon het lichtjes te regen ( was nog te doen ) maar na 40 km toch maar de regenjasje aan getrokken en de route ingekort tot 78 km. Hierna nog maar 1 lekke band gehad.
Dinsdag hebben we maar een volgende rit op de planning staan , op naar Groesbeek/Berg en Dal +/- 110 km )
Dinsdag hebben we maar een volgende rit op de planning staan , op naar Groesbeek/Berg en Dal +/- 110 km )
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.