Of een strak wit zadeltje om te matchen....
Wat is die zwarte vlek onder het zadel trouwens? Is dat de pen of iets anders?
Colnago
-
- Forum-lid HC
JaapC50 schreef:Mijn C50. De beste fiets die ook ooit gehad heb.
Zeker nog niet op een Prince gereden?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
@lancev7: Blitse wieltjes hoor! Is dit nou de fiets waarvan je achterpat brak?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
JaapC50 schreef:Mijn C50. De beste fiets die ook ooit gehad heb.
http://img11.imageshack.us/img11/2488/imgp1073.jpg
Mooi! Ik ben er alleen nog niet uit of ik het stuurlint nou stijlvol Italiaans of clownesk vind (dat ligt natuurlijk ook dicht bij elkaar )
Ik wilde wat anders dan het standaard witte lintje. Heb wat dingetjes geprobeerd tot ik het Italian Flag lint tegenkwam op de Cinelli site. Heeft wat voeten in aarde gehad om het hier te krijgen.
Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak. Ik vind het wel mooi staan bij het zwarte carbon met de afwerking met ht italiaanse vlaggetje onder C50.
Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak. Ik vind het wel mooi staan bij het zwarte carbon met de afwerking met ht italiaanse vlaggetje onder C50.
53x11 schreef:@lancev7: Blitse wieltjes hoor! Is dit nou de fiets waarvan je achterpat brak?
Allereerst allemaal bedankt voor de positieve reacties.
Haha, ja dat is inderdaad deze fiets. Ik dacht er toen over, over te gaan naar een cervelo R3-SL of een Scott Addict SL. Uiteindelijk toch bij de colnago gebleven en hoewel een colnago nooit echt super licht zal worden ben ik er nog geen moment ontevreden over geweest.
De zadelpen is inderdaad een forse, maar wel bijzonder licht en door dit design wel licht en vooral ook duurzaam.
Er komen nog enkele upgrades die vooral 'onzichtbaar' zijn, dit is dan in de vorm van tuning van boutjes ed.
Vandaag mijn eerste km's gemaakt met de nieuwe wielen. Dergelijke wielen rijden toch wel erg prettig hoor. De wind gevoeldigheid van deze 41mm velg is beperkt, en dus zelfs met mijn 62kg zeer goed bereidbaar. De remwerking is ook prima al heb ik nog geen serieuze remacties moeten/hoeven maken. Tot slot het geluid en draaiend vermogen. Het geluid is niet bijzonder maar bij serieus aanzetten geeft het toch wel een lekker geluidje, daarbij is het ook wel een (kleine) klankkast voor geluiden. Het draaiend vermogen is goed merkbaar als je opgetrokken hebt, dan houdt je ze relatief merkbaar makkelijk op snelheid.
Al met al ben ik zeer tevreden na deze korte test, zondag zal er nog uitgebreider getest worden. Ik houd jullie op de hoogte.
@lancev7: echt heel fraaie wielset! Geduld is blijkbaar een zeer schone zaak
Je zegt wel dat de colnago nooit echt licht zal worden, maar volgens mijn bescheiden berekening rijd je inmiddels UCI-illegaal rond?
Je zegt wel dat de colnago nooit echt licht zal worden, maar volgens mijn bescheiden berekening rijd je inmiddels UCI-illegaal rond?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
bumblebee schreef:mooie fiets jaap ! en wat is het oordeel over jou zadel (alliante) ?
Aliante zadel vind ik tot nu toe het beste alternatief voor het (oude) Flite Genuine Zadel. Het nieuwe Flite zadel vindt ik niet prettig zitten. Heb diverse andere zadels geprobeerd en de Aliante komt in de buurt.