Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 30 jul 2016 10:53

Dat zijn vooral die bierbuikjes die de tour weer op tv hebben gezien..... Denken dan dat ze ook maar weer eens moeten fietsen en dat ze dan alles mogen.....
Maak joe woar

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6588
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 jul 2016 11:04

Fietsen?altijd schreef:Dat zijn vooral die bierbuikjes die de tour weer op tv hebben gezien..... .
Nou dat ben ik echt niet met je eens. Juist de zondagochtend groepjes. Jongens die niet een licentie aan durven te vragen en dan maar denken dat de openbare weg een leuke plek is voor een alternatieve koers. Wielrennertje spelen :? Als je dat wil vraag dan een licentie aan en tegenwoordig kan je bijna iedere dag ergens wel een koers rijden.

Vorige week de Rotte rondgewandeld en zo eens een paar 100 fietsers kunnen analyseren. Het is echt bedroevend! Had er een film van moeten maken. Ik ga overigens op mooie weekend dagen NOOIT met een groepje langs de Rotte en eigenlijk probeer ik dit soort plekken op mooie weekend dagen op de fiets sowieso te vermijden.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8880
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 30 jul 2016 11:11

Fietsen?altijd schreef:Dat zijn vooral die bierbuikjes die de tour weer op tv hebben gezien..... Denken dan dat ze ook maar weer eens moeten fietsen en dat ze dan alles mogen.....
Waren het maar alleen bierbuikjes. Die gaan meestal nog niet zo hard, maar vooral de hordedieren, die geen last lijken te hebben van verkeer van rechts, de hele weg nodig hebben omdat ze, hoe dan ook, een plaatsnaambord sprintje moeten doen.
Veel van de, voornamelijk mannen, zijn als ze alleen fietsen nog best aanspreekbaar, maar zodra ze met soortgenoten zijn, zelden voor rede vatbaar.

GortDroog
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 aug 2013 12:30

GortDroog 30 jul 2016 11:27

Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij de laatste tijd ook steeds meer erger aan het gedrag van sommige medewielrenners. Ik heb het idee dat mijn nog redelijk jeugdige leeftijd soms als een rode lap voor een stier werkt. Ik heb de afgelopen weken al meerdere keren een gevaarlijke situatie zien ontstaan als gevolg van een wheelsucker die met wind mee even moet bewijzen dat hij toch een halve kilometer per uur sneller kan fietsen dan ik :roll:

Dat het niet altijd goed afloopt is wel duidelijk: http://www.ad.nl/dossier-rotterdam/wiel ... ~ad61e637/
Sent from my Atari 2600 using Space Magic.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 30 jul 2016 13:58

Met bierbuiken bedoel ik de mensen mee die pas gaan fietsen als ze de tour weer zien. Voelen zich dan hartstikke stoer dat ze zo hard gaan en willen natuurlijk niet remmen...


Tja ik ben ook 2 keer mee geweest met de snelste groep van de plaatselijke toerclub. Nooit weer, rijden levensgevaarlijk en denken niet aan de andere verkeersdeelnemers. Als ik meega met de club waar ik lid van ben (wedstrijdrenners) gaat het veel beter, het gaat wel hard maar het gemiddelde is niet heilig, stoplichten gelden gewoon en er word gewoon vriendelijk gedaan tegen de andere verkeersdeelnemers. Als we wel echt hard trainen dan doen we dat midden in de polder of op een industrieterrein s'avonds. Overigens rijden we ook niet op de drukke tijden.

Dus als je echt hard wil dan moet je maar een licentie halen en daar je energie verbruiken. Voor de rest al die zogenoemde weekend warriors mogen echt een eind oprotten!
Maak joe woar

Sensa-tion
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2016 21:18

Sensa-tion 30 jul 2016 14:35

De 'bierbuikjes' opmerking vind ik niet zo gepast eigenlijk. Wel eens gedacht aan zwaarlijvige mensen die wielrennen als sport hebben gekozen om weer fit te worden? Het duurt even voordat je conditie begint te komen en je afvalt dus ze zullen een hele tijd met een buik rondfietsen. Dat je doelt op impuls fietsers na de tour snap ik maar zie jij het verschil?

Zelf behoor ik ook tot die groep. Oktober vorig jaar besloot ik wat aan mijn gewicht te gaan doen en ben gaan fietsen. Heb sindsdien elke dag naar mijn werk gefietst (25 km totaal) en doe ook regelmatig stukjes van 35-40 km daarnaast. Per week zit ik rond de 150 km. Dit heeft geresulteerd in een betere conditie en 12 kilo minder. Maar ik ben er nog niet. Nog eens 10 kilo eraf en ook ik zal buikloos op de fiets te zien zijn. En ja, ik zie soms wielrenners wel kijken met zo'n arrogante blik dat ze waarschijnlijk denken wat hier als 'bierbuikjes' omschreven wordt. Maar dat doet me niks. Ik fiets met gemak rond de 30 km per uur en met wind in de rug gaat het richting de 35-38 km. En dat nu nog op afstanden rond de 35-40 km. Meer hou ik nog niet vol daar ik altijd alleen fiets. In een groep zijn snelheden en afstanden wel makkelijker vol te houden werd me vertelt maar voorlopig vind ik het prima zo. Ik zit nog in de opbouw fase. Het gaat me niet op hoe snel of hoe ver ik kan. Ik vind het belangrijker om gewoon plezier te hebben tijdens de rit. Het is tenslotte geen wedstrijd.

Wanneer ik op een fietspad rijd, en helemaal binnen de bebouwde kom dan hou ik me altijd in. Voor de medeweggebruikers.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6588
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 jul 2016 14:48

Respect voor deze omslag :winkthumb:

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 30 jul 2016 15:13

Van bier op de bank thuis naar een zichtbare bovenbuis :D (vrij naar de Telfort reclames)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 30 jul 2016 15:41

Mijn opmerking is echt niet bedoeld tegen mensen zoals u. Daarvoor heb ik veel respect.

Je ziet echt wel het verschil. Die mensen die de tour hebben gezien kijken vaak naar hun stuur om te zien hoe hard ze wel niet gaan. Mensen zoals u kijken vaak een stuk vrolijker en groeten terug.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 30 jul 2016 22:06

Sensa-tion schreef:De 'bierbuikjes' opmerking vind ik niet zo gepast eigenlijk. Wel eens gedacht aan zwaarlijvige mensen die wielrennen als sport hebben gekozen om weer fit te worden? Het duurt even voordat je conditie begint te komen en je afvalt dus ze zullen een hele tijd met een buik rondfietsen. Dat je doelt op impuls fietsers na de tour snap ik maar zie jij het verschil?

Zelf behoor ik ook tot die groep. Oktober vorig jaar besloot ik wat aan mijn gewicht te gaan doen en ben gaan fietsen. Heb sindsdien elke dag naar mijn werk gefietst (25 km totaal) en doe ook regelmatig stukjes van 35-40 km daarnaast. Per week zit ik rond de 150 km. Dit heeft geresulteerd in een betere conditie en 12 kilo minder. Maar ik ben er nog niet. Nog eens 10 kilo eraf en ook ik zal buikloos op de fiets te zien zijn. En ja, ik zie soms wielrenners wel kijken met zo'n arrogante blik dat ze waarschijnlijk denken wat hier als 'bierbuikjes' omschreven wordt. Maar dat doet me niks. Ik fiets met gemak rond de 30 km per uur en met wind in de rug gaat het richting de 35-38 km. En dat nu nog op afstanden rond de 35-40 km. Meer hou ik nog niet vol daar ik altijd alleen fiets. In een groep zijn snelheden en afstanden wel makkelijker vol te houden werd me vertelt maar voorlopig vind ik het prima zo. Ik zit nog in de opbouw fase. Het gaat me niet op hoe snel of hoe ver ik kan. Ik vind het belangrijker om gewoon plezier te hebben tijdens de rit. Het is tenslotte geen wedstrijd.

Wanneer ik op een fietspad rijd, en helemaal binnen de bebouwde kom dan hou ik me altijd in. Voor de medeweggebruikers.
+1. Heb er zelf ook 'last' van. Is familie trekje. Afgelopen maanden is het gelukt om 5 a 6 kg af te vallen, maar valt niet mee. Toch blijf ik lekker m'n rondjes draaien, vandaag 108 km tegen 27 km/h. Nee niet snel, maar voor mij presentatie 8-)
is het fietsen aan het her-ontdekken

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 30 jul 2016 22:08

Vind ik solo nog best aardig hoor.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 30 jul 2016 22:11

Fietsen?altijd schreef:Vind ik solo nog best aardig hoor.
Ben er ook blij mee :mrgreen:
is het fietsen aan het her-ontdekken

Plaats reactie