Garmin Edge 800
Groot voordeel van Bikeroutetoaster is dat het automatisch volgen van wegen tijdelijk aan en uit kunt zetten. In Mapsource kan dit ook, maar da's elke keer 3x klikken terwijl het bij BRT met één klik kan.
-
- Forum-lid HC
Bikeroutetoaster staat bij mij al bijna 5 jaar op de eerste plaats voor het creeren van courses. Dit is de enige site waarbij ik zelf kan bepalen waar en hoe snel ik wil rijden en waarbij ook nog eens hoogte informatie aan de course wordt toegevoegd. Je kunt gewoon tijdens het maken van de route switchen tussen google maps OSM en OSM Cycle of handmatig en daarnaast ook direct kijken per satteliet of je niet door een industrigebeid zit te rijden.
Een functie ontbreekt en dat is het zelf kunnen toevoegen van waypoints, (bij voorbeeld top beklimming). Ik was afgelopen week nog vol hoop toen ik de SPorttrakcs plug-in Waypoints and Courses uitprobeerde maar helaas werd hier alleen maar met rechte lijnen gerouteerd en geen weg gevolgd.
Een functie ontbreekt en dat is het zelf kunnen toevoegen van waypoints, (bij voorbeeld top beklimming). Ik was afgelopen week nog vol hoop toen ik de SPorttrakcs plug-in Waypoints and Courses uitprobeerde maar helaas werd hier alleen maar met rechte lijnen gerouteerd en geen weg gevolgd.
Course points kun je gewoon zelf toevoegen hoor bij BRT, compleet met beschrijving van maximaal 10 karakters.
Nadeel van BRT vind ik persoonlijk dat de info over hoogte niet klopt. BRT geeft te weinig hm's. Daarvoor is GPsies dan weer veel beter.
Nadeel van BRT vind ik persoonlijk dat de info over hoogte niet klopt. BRT geeft te weinig hm's. Daarvoor is GPsies dan weer veel beter.
Bij GPSies heb je bij zulke situaties bij de optie volg wegen de mogelijkheid walking en dan volgt hij de1richtingswegen ook tegen de stroom in . Niet vergeten de optie daarna weer uit te zetten , anders tekent ie later weer wegen in die je echt niet wilt fietsen op de racer . De optie dus alleen gebruiken bij 1richtingswegen .eddie1802 schreef:
Een ander groot irritatie punt zijn éénrichtingswegen op OSM (en openfietsmap). In de meeste gevallen betreft dat alleen het autoverkeer maar als ik een fietsroute willen plannen over zo'n weg dan wordt dat geweigerd. Nu maak ik een route tot aan de éénrichtingsweg en een tweede route na de éénrichtingsweg. Die zet ik beiden om naar een track en die tracks verbind ik dan handmatig aan elkaar. Een keuze functie waarbij je kan kiezen het éénrichtingsverkeer te negeren zou een hoop schelen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Grrr.... Probleempje. Vanmiddag mijn Edge 800 over de post ontvangen. Alleen het is een klein drama. Het touchscreen doet het namelijk niet. Het hele aparaat wordt dus een beetje zinloos. Ik heb wel al uitgevonden dat je de touchscreen kan calibreren door de reset-button ingedrukt te houden als je hem aanzet. Maar dan blijf ie eindeloos (althans 5 minuten) vragen of ik op de dot wil drukken. Dat stopt niet. Iemand hier toevallig al tegen aan gelopen? En een oplossing?
Goddank heb ik hem bij CoolBlue hier in de straat gekocht dus ik kan gewoon een keer naar de winkel wandelen en waarschijnlijk de boel (laten) oplossen...
Goddank heb ik hem bij CoolBlue hier in de straat gekocht dus ik kan gewoon een keer naar de winkel wandelen en waarschijnlijk de boel (laten) oplossen...
Hoe weet je dan wat klopt? Die Garmin dingetjes geven vaak veel meer hm aan maar daar geloof ik ook niet in. Naar mijn idee ontlopen BRT en GPSies elkaar niet veel en kloppen ze allebei redelijk. BRT is ook altijd al mijn favoriete routemaker geweest. Jammer dat het niet mogelijk is om routes van anderen te zoeken.havana schreef:Course points kun je gewoon zelf toevoegen hoor bij BRT, compleet met beschrijving van maximaal 10 karakters.
Nou, wanneer je de route gaat rijden meet de Garmin zelf ook hm's. Die kun je dan achteraf vergelijken met wat BRT of GPsies vooraf had berekend. En mijn ervaring is dat GPsies altijd een stuk dichterbij zit.
Ok dat is dus die barometrische hoogtefunctie.. naar mijn idee zijn die ook niet per definitie nauwkeuriger dan de GPS/topo hoogtes maar ik heb er niet veel ervaring mee. Zou wel leuk zijn om daar eens wat meer over te lezen, is vast wel wat onderzoek naar gedaan.
Barometrisch klopt heel aardig hoor, tenzij bijv. het weer ineens omslaat.
Vandaag voor de eerste keer een rit gedaan met mijn nieuwe edge 800.
Ik ben nog niet bezig met routes volgen of zoiets maar wel ben ik bezig met het indelen van de diverse schermen.
Hieronder een link naar mijn eerste rit met de 800.
Hopelijk werkt dit zo. Ik heb alles metrisch staan maar als ik de link volg zie je alles in mijlen, dus ik weet ook (nog) niet waar dat in zit.
Ik krijg Garmin-connect alleen maar werkend in Microsoft-Explorer en niet in Google-Chroom en dat vindt ik wel jammer daar Chroom vele malen fijner en sneller werkt dan Explorer.
Als ik in Chroom wil uploaden dan vraagt hij om éénmalig de Garmin Communicator Plugin te installeren, en dat wil dus maar niet lukken. In Explorer ging dat wel in één keer goed.
link
Ik ben nog niet bezig met routes volgen of zoiets maar wel ben ik bezig met het indelen van de diverse schermen.
Hopelijk werkt dit zo. Ik heb alles metrisch staan maar als ik de link volg zie je alles in mijlen, dus ik weet ook (nog) niet waar dat in zit.
Ik krijg Garmin-connect alleen maar werkend in Microsoft-Explorer en niet in Google-Chroom en dat vindt ik wel jammer daar Chroom vele malen fijner en sneller werkt dan Explorer.
Als ik in Chroom wil uploaden dan vraagt hij om éénmalig de Garmin Communicator Plugin te installeren, en dat wil dus maar niet lukken. In Explorer ging dat wel in één keer goed.
link
groeten, Joop
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.
Draai je Chrome in 64 bit? Dan is dat het probleem, want die Garmin plug-in werkt niet met 64 bit.
Steeds terugspringen naar imperial is volgens mij onvermijdelijk, ik moet dit ook regelmatig rechtzetten.
Je rondje ziet er overigens goed uit, valt me wel op dat je autolap nog aanstaat (kun je uitzetten op de Garmin zelf).
Steeds terugspringen naar imperial is volgens mij onvermijdelijk, ik moet dit ook regelmatig rechtzetten.
Je rondje ziet er overigens goed uit, valt me wel op dat je autolap nog aanstaat (kun je uitzetten op de Garmin zelf).
In chrome handmatig de plug-in installeren dan werkt het wel.floris4 schreef:Vandaag voor de eerste keer een rit gedaan met mijn nieuwe edge 800.
link
staan je instellingen wat betreft hartslag goed?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.