Pagina 86 van 148

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 12 apr 2019 21:16
door NoChain
Vandaag is er ook een nieuwe versie gelanceerd van VirtuGo, €6 per maand

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 12 apr 2019 22:13
door daniel1975
remmiedepemmie schreef: 12 apr 2019 10:44 Zwift is een prima platform om het indoor trainen leuker te maken, er kan echter een hoop verbeterd worden.
Waar denk je dan zoal aan

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 15 apr 2019 14:33
door remmiedepemmie
daniel1975 schreef: 12 apr 2019 22:13
remmiedepemmie schreef: 12 apr 2019 10:44 Zwift is een prima platform om het indoor trainen leuker te maken, er kan echter een hoop verbeterd worden.
Waar denk je dan zoal aan


Het gaat wat ver om alles te benoemen, maar een paar puntjes:

De User Interface. De informatie staat niet altijd op dezelfde plek, het verschilt in Workout mode, Race en Free ride. Bepaalde informatie is heel lastig te zien, zoals de route / het hoogteverschil. Ik kan niet zien, vanaf mijn fiets, welke kant ik opga in het hoogteverschil gedeelte. Informatie zoals resterende afstand huidige ronde, afstand tot de komende KOM/QOM of sprint ontbreekt.

In races heeft het rijdersscherm iedere seconde een andere volgorde, waarbij jouw eigen plek ook verspringt. Erg lastig om te zien wat er nu precies gebeurt.


Bugs. Afstanden, vooral de nog af te leggen afstand, kloppen vaak niet. Rijders, ook je eigen avatar, rijden door objecten heen, aan de verkeerde kant van de weg, of zelfs door de lucht. Regelmatig gaat het fout met de rijderslijst, het tegemoetkomende verkeer wordt er dan ook in weergegeven, zodat het een zooitje wordt.


Workout. Het is lastig plannen door de restricties. Mis je een week door wat dan ook, dan kun je alleen maar kiezen voor het overslaan van een paar trainingen. Je komt dan verder in het plan, zonder de opbouw.


Races. Als toeschouwer is het vooralsnog lastig een race te volgen. Door het categorie systeem is zo'n beetje elke race hetzelfde.


Communicatie. Het valt me op dat Zwift, ondanks alle marketing, weinig communiceert. De meeste informatie haal je van fansites. Verder is de functionaliteit van Zwift verdeeld over de Zwift app, de companion app, en de website. Veel te omslachtig.


Ondanks alle problemen is Zwift een fijn platform om indoor trainen minder eentonig te maken. Je fietst toch die twee kilometer door om net even dat volgende level te halen, voor die nieuwe sokken... :)

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 15 apr 2019 14:38
door daniel1975
remmiedepemmie schreef: 15 apr 2019 14:33
daniel1975 schreef: 12 apr 2019 22:13
remmiedepemmie schreef: 12 apr 2019 10:44 Zwift is een prima platform om het indoor trainen leuker te maken, er kan echter een hoop verbeterd worden.
Waar denk je dan zoal aan


Het gaat wat ver om alles te benoemen, maar een paar puntjes:

De User Interface. De informatie staat niet altijd op dezelfde plek, het verschilt in Workout mode, Race en Free ride. Bepaalde informatie is heel lastig te zien, zoals de route / het hoogteverschil. Ik kan niet zien, vanaf mijn fiets, welke kant ik opga in het hoogteverschil gedeelte. Informatie zoals resterende afstand huidige ronde, afstand tot de komende KOM/QOM of sprint ontbreekt.

In races heeft het rijdersscherm iedere seconde een andere volgorde, waarbij jouw eigen plek ook verspringt. Erg lastig om te zien wat er nu precies gebeurt.
Helemaal mee eens!
Ondanks alle problemen is Zwift een fijn platform om indoor trainen minder eentonig te maken. Je fietst toch die twee kilometer door om net even dat volgende level te halen, voor die nieuwe sokken... :)
Of weer een setje handschoenen bovenop de Alpe du Zwift :evil:

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 15 aug 2019 21:53
door Zino
Ik train al een jaar of 2 met mijn smarttrainer op Zwift. Alleen de wattage's kloppen langs geen kanten. Daarom heb ik me nu een 4iii wattagemeter aangeschaft om te gebuiken in combinatie met Zwift. Alles heb ik kunnen configureren zonder problemen. Ik heb daarnet een work-out gedaan en het viel me op dat ik moeilijk het wattage kan vasthouden. Ik moet constant schakelen om rond het gevraagde wattage te blijven waar voorheen eigenlijk de trainer zorgde dat je gewoon meer weerstand kreeg als je een blokje harder moest of omgekeerd. Iemand die weet hoe ik iets kan veranderen aan mijn instellingen zodat ik meer rond de gevraagde wattage's kan blijven of dat de trainer zelf de weerstand aanpast?

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 15 aug 2019 22:02
door vincent75
ERG mode aanzetten?

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 15 aug 2019 22:15
door Najieto
vincent75 schreef: 15 aug 2019 22:02 ERG mode aanzetten?
ERG mode werkt toch alleen maar als je trainer een ingebouwde vermogensmeter heeft en automatisch instelbare weerstand? Ik heb ook een ''smarttrainer'' maar daar zit geen erg mode op :lol:

@ ZinoWelke smarttrainer heb je?

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 15 aug 2019 22:35
door raven14
ERG mode is een functie van de applicatie (Zwift). De weerstand van een smart trainer is per definitie controleerbaar door een externe applicatie, bvb Zwift (anders is het geen smart trainer).

Check idd eens of ERG mode in Zwift aangevinkt staat.

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 16 aug 2019 00:11
door Zino
Ik heb een elite rampa. Is dus een smarttrainer die automatisch weerstand kan regelen.

Zal morgen eens checken of ERG aan staat

Edit: ERG mode staat aan. Ik blijf altijd zo'n 20 w onder het gevraagde en dan is het alsof de trainer geen moeite meer doet of meer weerstand te geven. Wanneer ik dan harder duw verlicht de weerstand weer... Als ik ERG uitschakel kan ik beter bij het gevraagde wattage blijven al kan dat toch niet de bedoeling zijn lijkt me.

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 08 sep 2019 11:37
door Gravelist
Wk Yorkshire vanaf vandaag te rijden en een heuse MTB trail waar het niet aankomt op vermogen trappen maar meer nadruk op sturen ligt.

Dat sturen wordt “gemeten” middels de companion app icm de accelerometers in die smartphone

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 08 sep 2019 13:05
door daniel1975
Huh? Hoe dan?

Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training

Geplaatst: 08 sep 2019 13:13
door Gravelist
Door dus je stuur met daarop je smartphone of tablet fysiek tebewegen.

De accelrometer pikt die beweging op en weet dus of je naar links of rechts stuurt.

https://youtu.be/8ZPH2NYZxzA