Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Het grote schijfremmentopic

ridley orion
Forum-lid

ridley orion 27 feb 2017 18:39

Colnago freak :winkthumb:

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 27 feb 2017 19:25

Ik vindt elk remsysteem prima zolang de eigenaar er maar mee weet om te gaan en zoveel als mogelijk vanaf blijft (zeker in een groep).
En net als met carbon en alu velgen heb ik er een hekel aan als rijders met verschillend materiaal rijden (dus of iedereen met schijven of iedereen met velgremmen).

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 27 feb 2017 19:46

Dat gaat dan een groot probleem worden in het prof-peloton want Campagnolia heeft de schijven gepland voor het jaar 2087.

jakkel
Forum-lid

jakkel 27 feb 2017 20:06

Die verwondingen te wijten aan schijven. Het zal allemaal wel meevallen aan onderstaand filmpje te zien.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170225_02750888

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 27 feb 2017 20:12

Ik heb nu op mijn Diverge de mechanische schijfremmen gewisseld voor hydraulische.
Geen idee of het beter is maar je staat er wel sneller mee stil. :-)
I know myself like no one else
Nothing to defend

marcuse
Forum-lid

Gebruikersavatar marcuse 27 feb 2017 20:17

Heb op de MTB schijfremmen en op mijn woon-werk fiets. Vind het erg prettig in gebruik en wil het best op een volgende racefiets hebben.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 27 feb 2017 20:28

jakkel schreef:Die verwondingen te wijten aan schijven. Het zal allemaal wel meevallen aan onderstaand filmpje te zien.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170225_02750888
Dit soort filmpjes heb ik al eerder gezien, maar wat gebeurt er als je tijdens een val met een gangetje van 50 km/uur of harder met je scheenbeen of je aangezicht op of langs zo'n schijf klapt. Lijkt mij niet geheel ondenkbeeldig als je met twintig man zoals zaterdag gebeurde tegen de vlakte kwakt en iedereen heeft schijfremmen.

Nogmaals ik ben geen tegenstander van schijfremmen, maar er moet eerst maar eens bewezen worden dat het in het peloton veilig is.

Fiets je er in je eentje mee, geen enkel probleem, doe je voordeel ermee! :like:
Laatst gewijzigd door colnagofreak op 27 feb 2017 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 27 feb 2017 20:31

colnagofreak schreef:
Het wel of niet kunnen rijden in een groep staat er geheel los van, de massale valpartij in het Volk waren toch geen mannen die niet in groep kunnen rijden?

Ik zou gewoon niet graag met mijn scheenbeen of kin op een remschijf terecht komen iets wat niet helemaal uitgesloten is lijkt mij?
Dur zitten een hele serie dingen aan een fiets waar ik niet terecht op wil komen en een eventueel rond schijfje zonder scherpe randen staat niet hoog op die lijst.
Voor mij is het overkill op een racefiets naast diverse andere dingen:
-10 en 11 speed
-Motortjes in de derailleurs
-Hoge Velgen
-Frames van 800 gram
-Merknaam met "beleving"of "uitstraling"
En wat je verder maar wil verzinnen.....van mij mag u al die dingen houden.
Er zijn nu eenmaal lui die hijgend achter alles aan rennen en lui die denken, het zal wel en lekker een stukkie gaan fietsen..
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

jakkel
Forum-lid

jakkel 27 feb 2017 20:48

Ik had mijn mening over schijfremmen hier al eens gegeven. Ik vind alles in overweging genomen, het ook niet echt een meerwaarde bieden op een racefiets. Ik rij zo'n 10 jaar met schijven op de MTB en sinds een half jaartje heb ik nu ook een (winter)racefiets met schijven.

senior
Forum-lid

senior 27 feb 2017 20:53

colnagofreak schreef:
senior schreef:@Colnagafreak: ik rijd ook wel eens achter anderen die niet in staat zijn in een groep te rijden en dan heb ik ook zo mijn bedenkingen. En dan maakt het niet uit of ze schijven hebben of velgremmen. En off topic: als ik zie hoe sommigen hun stuur afstellen lijkt me dat ook best eng bij een eventuele val. Ik zie zo af en toe zelfs mensen die zonder stuurproppen rijden. In al dat soort gevallen is mijn eerste reactie: rijden jullie maar gezellig verder zonder mij.
Het wel of niet kunnen rijden in een groep staat er geheel los van, de massale valpartij in het Volk waren toch geen mannen die niet in groep kunnen rijden?

Ik zou gewoon niet graag met mijn scheenbeen of kin op een remschijf terecht komen iets wat niet helemaal uitgesloten is lijkt mij?
Zaterdag was er inderdaad maar één die niet goed oplette. Ik kom trouwens ook liever niet op een pedaal, stuur of kettingblad terecht wat dat aangaat (verrek, ben ik het nog een keer met Keezx eens ook). Overigens, ik neem aan dat je niet schaatst. Als je dat wel doet weet je pas hoe scherp een stalen strip echt kan zijn (dit in tegenstelling tot een remschijf)

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 27 feb 2017 22:12

Lcsmet schreef:
Quarantanove schreef:
Karl66 schreef: Volgens mij rijden de meeste wielertoeristen niet met slecht weer :lol:
Die een beetje gezond verstand hebben en gebruiken in ieder geval niet.
Wat is "slecht" weer?
@Quarantanove, Spreek voor jezelf. :mrgreen:
Ik wil nog wel wat duidelijker zijn: Ik vind een wielertoerist , dus een toerfietser die dat voor zijn hobby doet , niet goed wijs als hij met slecht rijdt. En slecht weer is voor mij al als het niet droog is of ligt.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 27 feb 2017 22:45

Wannenonzin!!!! :lol: :lol:

Plaats reactie