Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaringen]
Kan vanalles zijn, te checken:
- calibratie doen van beiden
- batterijen voldoende opgeladen?
- verschil vermogen L/R bij de Assioma's kan je ook een indicatie geven
- is de vermogensverhouding bij de 4iiii instelbaar? check hoe die ingesteld staat
- is van de 2 PMs splinternieuw? zo ja, inrijden met stevige sprints bvb... ik geloofde het ook niet maar 't lijkt in veel gevallen te helpen
- montagefouten uit te sluiten?
Je kan ook kijken naar je rit, je gemiddelde, het profiel van de rit, om te zien welke vermogens het meest plausibel zijn, zodat je toch een indicatie hebt welke PM fout meet... maar da's toch wat natte-vinger werk.
- calibratie doen van beiden
- batterijen voldoende opgeladen?
- verschil vermogen L/R bij de Assioma's kan je ook een indicatie geven
- is de vermogensverhouding bij de 4iiii instelbaar? check hoe die ingesteld staat
- is van de 2 PMs splinternieuw? zo ja, inrijden met stevige sprints bvb... ik geloofde het ook niet maar 't lijkt in veel gevallen te helpen
- montagefouten uit te sluiten?
Je kan ook kijken naar je rit, je gemiddelde, het profiel van de rit, om te zien welke vermogens het meest plausibel zijn, zodat je toch een indicatie hebt welke PM fout meet... maar da's toch wat natte-vinger werk.
Zoals een paar posts terug te lezen is was er ook eenzelfde verschil tussen de 4iii van mij en de 4iii van een fiets maat.
Het heeft er dus alle schijn van dat mijn powermeter niet helemaal in orde is.
Batterijen zijn ok en kalibratie is steeds uitgevoerd.
De links rechts verhouding is bij de assioma 2/3%. Een verschil van 10% zou zeker niet ok zijn.
Mijn powermeter is aangekocht in september. Ik ga mijn ritten geschiedenis eens bekijken of dit verschil tussen mijn 2 fiets maten er altijd al is geweest.
Zo ja, dan kan het aan de montage liggen.
Het heeft er dus alle schijn van dat mijn powermeter niet helemaal in orde is.
Batterijen zijn ok en kalibratie is steeds uitgevoerd.
De links rechts verhouding is bij de assioma 2/3%. Een verschil van 10% zou zeker niet ok zijn.
Mijn powermeter is aangekocht in september. Ik ga mijn ritten geschiedenis eens bekijken of dit verschil tussen mijn 2 fiets maten er altijd al is geweest.
Zo ja, dan kan het aan de montage liggen.
Dat kan natuurlijk wel he, een verschil van 10% of daaromtrent (47/53)... of zelfs meer kan ook
Maar het lijkt er inderdaad op dat met jouw 4iiii, als uitschieter tussen 2 andere PMs die wel in lijn met elkaar liggen, een probleem is.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1114
- Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53
De 4iiii links-only geeft dus 174w en de double Assioma 200w. Zou de Assioma zonder afwijking exact de juiste waarde aangeven met een L/R verhouding 48/52 dan betekent dat dat je rechterbeen een factor (52 gedeeld door 48) 1,08 meer vermogen trapt dan je linkerbeen. Andersom (1 gedeeld door 1,08) is je linkerbeen slechts in staat om 92% vermogen te leveren ten opzichte van je rechter. Je zult begrijpen dat de 4iiii jouw zwakkere linkerbeen met een factor 2 zal uitvergroten om de totaalwaarde te tonen. Zou de 4iiii dubbelzijdig meten dan had je linker 174 : 2 = 87w moeten meten, en je rechter 87 X 1,08 = 94w. Totaalwaarde 181w. Wat nog altijd een verschil van 10% is met je Assioma. Tot zover mijn getallen.
150 euro. Dat maakt een P2M NGeco bijna net zo duur als bijvoorbeeld een Sigeyi Axo.
Je stuurt een mailtje naar de helpdesk dat je een early Backer was en vraagt om korting. Zij vragen vervolgens om bewijs, zoals een screenshot van de backing. Daarna krijg je een kortingscode!
Op m'n wegfiets heb ik ook een NGeco zitten, ik vind het een heel fijn ding! Doet het altijd, en gaat een seizoen mee op een batterijtje. Ik heb ook getwijfeld over de Sigeyi, maar ik laat het liever uit Duitsland komen. Daarnaast ben ik bang het laadkabeltje kwijt te raken, omdat je die maar 1 keer per 300 uur nodig hebt.
Je stuurt een mailtje naar de helpdesk dat je een early Backer was en vraagt om korting. Zij vragen vervolgens om bewijs, zoals een screenshot van de backing. Daarna krijg je een kortingscode!
Op m'n wegfiets heb ik ook een NGeco zitten, ik vind het een heel fijn ding! Doet het altijd, en gaat een seizoen mee op een batterijtje. Ik heb ook getwijfeld over de Sigeyi, maar ik laat het liever uit Duitsland komen. Daarnaast ben ik bang het laadkabeltje kwijt te raken, omdat je die maar 1 keer per 300 uur nodig hebt.