Het grote woon-werk topic
Ik kan me herinneren dat hier op het forum eens gesproken is over de "verplichting" van werkgevers om voor goede omkleedruimtes te zorgen.
Ik kan deze discussie niet terug vinden.
Is er enige regelgeving hier omtrent?
Goede vraag, enige reden dat ik nu niet naar werk fiets. Helaas ook geen mogelijkheid daar toe en vind dat inderdaad wel echt een must.Theo V schreef:Ik kan me herinneren dat hier op het forum eens gesproken is over de "verplichting" van werkgevers om voor goede omkleedruimtes te zorgen.
Wat ik zo online kan vinden enkel verplicht bij werk waar je vuil kan worden e.d.
http://mijnwetten.nl/arbeidsomstandighe ... rtikel3.23
Bij ons zijn er zat omkleedruimtes maar nu willen ze mij uit mijn huidige gooien en moet ik zelf maar op zoek naar een andere.
Dus wil ik weten in hoeverre een werkgever "verplicht" is om er één aan te bieden.
Dus wil ik weten in hoeverre een werkgever "verplicht" is om er één aan te bieden.
Wat ik zo via google vind, is dat erg gerelateerd aan het type werk.
Kantoorbaan is denk ik pech hebben of geluk hebben als het er al is.
Ik heb het in Rijswijk niet, mijn vaste werk locatie, maar in Utrecht wel.
In Utrecht bijvoorbeeld wel, omdat daar ooit ook een sport gelegenheid zou komen, maar ja ook dat is in het bedrijfsleven helaas vaak afgeschaft
Kantoorbaan is denk ik pech hebben of geluk hebben als het er al is.
Ik heb het in Rijswijk niet, mijn vaste werk locatie, maar in Utrecht wel.
In Utrecht bijvoorbeeld wel, omdat daar ooit ook een sport gelegenheid zou komen, maar ja ook dat is in het bedrijfsleven helaas vaak afgeschaft
- opperhoofd
- Forum-lid
Vanmorgen toch op de fiets, onverwacht was het droog. Gisteravond een stukje binnen, 80 minuten op de Kinetic. Best intensief maar ben toch gegaan, ff relaxed 125 a 130 bpm. Tegen de wind in dus lage snelheid. Komt daar een meisje met een ebike langs. Heb een kwartiertje aangehaakt. Best een raar gezicht lijkt me
Overigens ging dat ding best hard zo vol in de wind, 25 a 26 en uit de wind 28 a 29.
Hoeveel watt zou zo'n ding leveren?
Overigens ging dat ding best hard zo vol in de wind, 25 a 26 en uit de wind 28 a 29.
Hoeveel watt zou zo'n ding leveren?
Ik werk bij een woningbouw vereniging en douche altijd bij een appartementencomplex aan de overkant (die heeft een aparte doucheruimte.. maar omdat ik het fietsen nu al jaren vol hou zijn ze sinds een paar weken geleden een aparte doucheruimte aan het bouwen voor mij De inpandige fietsenstalling (wat al een luxe is) wordt nu uitgebreid met een douche met kleedruimte
-
- Forum-lid
Bizar! Wel luxe
Bij mij op mijn werk is er eigenlijk niks voor fietsers, niet eens een fatsoenlijke plek om je fiets neer te zetten. Op een stukje van de stoep bij het parkeerterrein. Maar er iets niet eens iets om je fiets tegenaan te zetten, dus wat willen ze dan? Dat ik mijn fiets op de grond leg? In de regen?
Ik zet hem aan de zijkant van het gebouw, uit de wind en regen met een slot aan een regenpijp. Eigenlijk ook niet goed want dan moet ik namelijk door de aanplant lopen en dat mag ook al niet. Het is een te kort ritje om me te hoeven verkleden maar dat zou ook niet kunnen, behalve op de wc. Er zijn wel kluisjes, maar te weinig en die worden bezet gehouden door collega's die om die reden de sleutel mee naar huis nemen, ook als ze ziek zijn of op vakantie. Mijn fietsschoenen hang ik in een plastic zak aan de kapstok, daar moet ik het maar mee doen.
Ik zet hem aan de zijkant van het gebouw, uit de wind en regen met een slot aan een regenpijp. Eigenlijk ook niet goed want dan moet ik namelijk door de aanplant lopen en dat mag ook al niet. Het is een te kort ritje om me te hoeven verkleden maar dat zou ook niet kunnen, behalve op de wc. Er zijn wel kluisjes, maar te weinig en die worden bezet gehouden door collega's die om die reden de sleutel mee naar huis nemen, ook als ze ziek zijn of op vakantie. Mijn fietsschoenen hang ik in een plastic zak aan de kapstok, daar moet ik het maar mee doen.
Veni. Vidi. Fietsie.
Waw Eric, wat een luxe en wat knap dat ze aan jou denken.
Bij ons op het werk zijn er verschillende fietsenstallingen, en er zijn 2 douches, één bij de mannentoiletten en één bij de vrouwentoiletten (de doucheslang is momenteel wel kapot bij alletwee...!) . Ik ben de enige die die douche af en toe gebruikt.
Soms lijkt het wel dat de collega's die het dichtstbij wonen het meest met de auto komen, grote bakken dan nog ook, voor 4 of 5 km. Jammer. (eigenlijk vind ik dat die mensen geen plaats in de ondergrondse parking zouden mogen krijgen) Gelukkig komt het overgrote deel wel met de fiets, wij zitten dan ook midden in de stad.
Bij ons op het werk zijn er verschillende fietsenstallingen, en er zijn 2 douches, één bij de mannentoiletten en één bij de vrouwentoiletten (de doucheslang is momenteel wel kapot bij alletwee...!) . Ik ben de enige die die douche af en toe gebruikt.
Soms lijkt het wel dat de collega's die het dichtstbij wonen het meest met de auto komen, grote bakken dan nog ook, voor 4 of 5 km. Jammer. (eigenlijk vind ik dat die mensen geen plaats in de ondergrondse parking zouden mogen krijgen) Gelukkig komt het overgrote deel wel met de fiets, wij zitten dan ook midden in de stad.
"Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike" - JFK
- ophetkantje
- Forum-lid
Wat heb ik het getroffen. Overdekte fietsenstalling, Doucheruimte met omkleedruimte met afsluitbare kastjes en twee douches. Voor mij is er geen keus en ik ga iedere dag met de fiets 20 km enkele reis. Dan is een fatsoenlijke douche wel echt nodig, maar dat geluk heb ik dan ook.
Ach, ik zeg ook maar wat
- opperhoofd
- Forum-lid
Hier ook zoiets (wehkamp.nl) 2 douches incl omkleedruimte, 8 afsluitbare kastjes en vloerverwarming. Het laatste was vorige maand zeer welkom na de ritjes rond het vriespunt. Snel de schoenen uit en opwarmen die voeten. Na het douchen de boel op sommige plekken extra drogen met de fohn die aan de wand zitophetkantje schreef:Wat heb ik het getroffen. Overdekte fietsenstalling, Doucheruimte met omkleedruimte met afsluitbare kastjes en twee douches. Voor mij is er geen keus en ik ga iedere dag met de fiets 20 km enkele reis. Dan is een fatsoenlijke douche wel echt nodig, maar dat geluk heb ik dan ook.
Ook een grote fietsenstalling. Maar desondanks toch veel collega's die de auto pakken voor <8 km. Dezelfde types die bij de lift staan voor een verdiepinkje (of wat) hoger.