Canyon
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
Los van de nieuwe cf slx valt de vernieuwing van de wegfietsen dit jaar mee. Van de nieuwe cf slx in ieder geval nog geen submodel zoals de CF SL. Mavic heeft wel van een aantal sets de velgen verbreed. Shimano en Campagnolo zijn natuurlijk ook niet met nieuwe groepen gekomen. Eventuele overgang naar schijfremmen is dit jaar ook nog niet echt zichtbaar.
De eerste prijzen van de Endurace waren 100euro duurder. Toen er al minder keuze in maten was werden de prijzen verlaagd.Benergy schreef:Zie bij de endurace idd weinig verschil, endurace CF 8.0 helemaal niets.
Behalve de prijs die is zeker €100 meer.
daarnaast de verzendkosten nu €50.
dat was iets van 38 euries.
flink duurder, jammer.
wel leuke kleuren voor de dames
De 8.0 is precies hetzelfde ja. De 9.0 is 200euro duurder maar heeft ook wielen die 250-300euro duurder zijn dan degene in het 'vorige model'.
Leuk dat er veel dames versies zijn. Leuk dat die kleurtjes hebben, maar jammer dat dat voor de heren versies niet veranderd is...
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
+1 een paar knallende gelakte frames zou leuk zijn.marsel schreef: Leuk dat er veel dames versies zijn. Leuk dat die kleurtjes hebben, maar jammer dat dat voor de heren versies niet veranderd is...
Zelfs de zwart/wit uitvoeringen zijn aankomend jaar nog donkerder (minder witte details).
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ik vind de prijzen wel meevallen, een ultimate cf met ultegra afmontage voor 2200 euro... Volgens mij krijg je dan een hele goede carbon fiets met goede afmontage voor een prima prijs. En wat meer budget fiets, alu uitvoering met ultegra voor een 1700 euro.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Zo'n 52/36 crank lijkt mij ook waardeloos Zelfs de CF SL 7.0 (met Shimano 105) komt met zo'n crank. Als ik me niet vergis is dit ook niet te wisselen bij Canyon tijdens het bestelproces toch?RuudRuud schreef:Op de Endurace leveren ze gelukkig weer de 50/34 crank in plaats van de net-niets 52/36.
Nope, dat is niet aan te passen. Ik moet zeggen dat ik het niet als vervelend ervaar, maar denk dat ook voor mij een 50/34(39) iets idealer zou wezen.Perez schreef:Zo'n 52/36 crank lijkt mij ook waardeloos Zelfs de CF SL 7.0 (met Shimano 105) komt met zo'n crank. Als ik me niet vergis is dit ook niet te wisselen bij Canyon tijdens het bestelproces toch?RuudRuud schreef:Op de Endurace leveren ze gelukkig weer de 50/34 crank in plaats van de net-niets 52/36.
De fietsen zijn nu uitgerust met een Canyon H17 stuur. Die stond in 2015 al in de catalogus, maar in werkelijkheid waren ze uitgevoerd met H28 sturen.
Weet iemand het verschil?
En weet iemand waarom die H28 niet in de catalogus stond en de H17 wel?
Zie https://www.canyon.com/download/manuals ... 015_EN.PDF
Weet iemand het verschil?
En weet iemand waarom die H28 niet in de catalogus stond en de H17 wel?
Zie https://www.canyon.com/download/manuals ... 015_EN.PDF
Ik heb geen idee overigens idee hoe het fietst. Heb de mijne direct vervangen voor een 50/34. Dus als iemand een Ultegra 6800 52/36 wil proberen? Ik heb een nieuwe over die weg mag.Soap schreef:Nope, dat is niet aan te passen. Ik moet zeggen dat ik het niet als vervelend ervaar, maar denk dat ook voor mij een 50/34(39) iets idealer zou wezen.Perez schreef:Zo'n 52/36 crank lijkt mij ook waardeloos Zelfs de CF SL 7.0 (met Shimano 105) komt met zo'n crank. Als ik me niet vergis is dit ook niet te wisselen bij Canyon tijdens het bestelproces toch?RuudRuud schreef:Op de Endurace leveren ze gelukkig weer de 50/34 crank in plaats van de net-niets 52/36.