Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 21 aug 2015 13:27

Dag iedereen, ik lees al een tijdje mee, maar heb nu ook een account aangemaakt :-)

Ik ben gecharmeerd door de Ultimate CF SL 9.0 Di2 en zal deze wellicht ook binnenkort bestellen.
De 2016 kleur is heel mooi in het zwart/rood.

Nu heb ik net een mailtje gestuurd naar Canyon met vraag ivm sponsoring.
Ik heb dit terug gekregen van hen:
Pas half oktober worden de laatste nieuwe modellen op de website verwacht. Vermoedelijk zal pas dan de korting voor de 2016 modellen online komen. Maar normaal gezien zal de korting in grote lijnen op gelijkaardige modellen worden toegepast. Zoals bijvoorbeeld de team edities.
Denken jullie dat er in de Ultimate nog verschillen zullen zijn in kleuren tegen oktober?

En wat zijn de algemene verwachtingen ivm de Aeroad?
Die is nog net dat tikkeltje leuker als de Ultimate, maar ook wel 1000 euro duurder voor een gelijkaardige configuratie en dat heb ik er niet voor over.
Nu ben ik aan het twijfelen of er misschien een SL versie komt van de Aeroad met zelfde afwerking als de Ultimate CF SL 9.0 di2 voor dezelfde prijs?

Waar ik ook bang voor ben is dat zoals bijna alle aero fietsen tegenwoordig de aeroad ook naar ingebouwde remmen overschakelt (wil ik echt niet).

Roaldinio
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 mei 2015 11:54

Roaldinio 21 aug 2015 13:35

@jenssss:

Als je nog een week geduld hebt zul je het waarschijnlijk allemaal weten. Eurobike begint woensdag (26 aug.) en daar zullen ze al hun 2016 modellen wel presenteren denk ik.

Gebruikersavatar
bw75
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 16 nov 2012 20:06

Gebruikersavatar bw75 21 aug 2015 13:46

Benergy schreef: Wat mag ik verwachten van een endurace alu en wat van een carbon?
Van de CF mag je (voor een racefiets dan) veel comfort verwachten. Ik had een alu (giant TCR) en daar rammelden m'n tanden er zowat uit op klinkerwegen. Bij mijn huidige CF een wereld van verschil. Als ik jou zo hoor denk ik dat je op een alu racefiets misschien gaat schrikken qua comfort. Uiteindelijk zal elke racefiets natuurlijk wel ergens gaan rammelen op slecht wegdek.

Benergy
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 16 aug 2015 17:12

Benergy 21 aug 2015 13:51

Ofwel beter iets meer uitgeven aan carbon want anders ben je het aan de tandarts kwijt :mrgreen:

Drikus
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2015 22:18

Drikus 21 aug 2015 15:01

Benergy schreef:Ofwel beter iets meer uitgeven aan carbon want anders ben je het aan de tandarts kwijt :mrgreen:
Sinds een paar maandjes heb ik de Endurace CF. Het enige waar ik het mee kan vergelijken is een wat oudere aluminium fiets, dus geen 'recent' gemaakt alu frame.

In vergelijking hiermee merk ik het grootste verschil in de achterkant. Het frame dempt kuiltjes/klinkers gruwelijk goed. Maar... ik weet niet hoe groot het aandeel van de carbon zadelpen is vs het frame.

Ben zelf erg blij dat ik voor de carbon ben gegaan, los van het feit dat de alu er in 2xl niet uit ziet... :roll:

marsel
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 jun 2010 23:55

marsel 21 aug 2015 17:25

Benergy schreef: In vergelijking hiermee merk ik het grootste verschil in de achterkant. Het frame dempt kuiltjes/klinkers gruwelijk goed. Maar... ik weet niet hoe groot het aandeel van de carbon zadelpen is vs het frame.
Of de banden. Daar zit ook heel veel van het comfort in.

Drikus
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 feb 2015 22:18

Drikus 21 aug 2015 21:55

marsel schreef:
Benergy schreef: In vergelijking hiermee merk ik het grootste verschil in de achterkant. Het frame dempt kuiltjes/klinkers gruwelijk goed. Maar... ik weet niet hoe groot het aandeel van de carbon zadelpen is vs het frame.
Of de banden. Daar zit ook heel veel van het comfort in.
Daar heb je gelijk in, van 23 naar 25mm (gelijke druk)

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 21 aug 2015 23:52

Ben erg benieuwd naar de nieuwe kleuren van de Aeroad. De zwarte is in mijn maat in elk geval niet meer te bestellen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Benergy
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 16 aug 2015 17:12

Benergy 22 aug 2015 08:55

Zoals ik al aangaf, ik rij op nu mijn trekkingbike met 38.
toch wel wat groter dan 28, maar nog steeds rammels.
Of ik moet op 3 bar gaan fietsen.
Maar dat fietst niet lekker, veel meer rolweerstand
Drikus, bw75, dank voor jullie mening.
CF-AL, 2-0 voorlopig :D

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 22 aug 2015 23:54

vincent75 schreef:Gewoon een andere combi 50/34 en/of een 39 bij kopen en je kunt alle kanten op. Ik rijd zelf met 50-39 (zonder problemen) en in de Alpen e.d. monteer ik de 34.
Ik rijd geen koersen dus een 50 is voor mij groot genoeg.
50 is ook in criteriums in Nederland groot zat waar je sprints mee wint hoor. Je mist met een 50 alleen bijtrap mogelijkheid bergafwaarts.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 23 aug 2015 00:54

Gaat er hier volgende week niemand naar Eurobike om wat foto's te maken van de nieuwe Ultimate slx :)

brekson
Forum-lid
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 23 aug 2015 07:46

Wojtek schreef:Ben erg benieuwd naar de nieuwe kleuren van de Aeroad. De zwarte is in mijn maat in elk geval niet meer te bestellen.
Ook niet in een andere configuratie ?
Welke had je in gedachte ?
Sworks Venge

Plaats reactie