Pagina 859 van 1091

Re: Cerv�lo site

Geplaatst: 27 jun 2011 23:38
door gekke_henkie
mikawoef schreef:volgens mijn fm zou cervelo (fabriek) failliet zijn.
En dit is geen grap.
Wat ik juist begreep van mijn FM is dat het niet goed gaat met de importeur in de benelux "veltec" niet met het merk Cervelo

Re: Cerv�lo site

Geplaatst: 27 jun 2011 23:43
door scott_marmotte
1 woord voor die S5: FUGLY.....;-((

Re: Cerv�lo site

Geplaatst: 28 jun 2011 13:29
door ts-biker
scott_marmotte schreef:1 woord voor die S5: FUGLY.....;-((
en binnenkort moet iedereen er 1 hebben ... LOL

moet trouwens zeggen dat dat prototype van Thor wat afbreuk doet aan de eigenlijke S5, als je ze tijdens de tour gaat zien rijden zullen velen hun mening al wat gaan herzien !

Re: Cerv�lo site

Geplaatst: 28 jun 2011 23:48
door gekke_henkie
de S2/S3 is zeker een mooiere fiets. Maar je ziet wel dat er goed is nagedacht over aansluitingen tussen de onderdelen, vork op frame, staande buis op het wiel.
Maar dat doen ze al langer, ik vindt de S2 ook mooier dan de S3 (bevooroordeeld) die dunne buizen contrasteren teveel met de oversized buizen.

Zoals eerder gemeld, functie boven looks. Deze zal mogelijk amper verkocht gaan worden (prijzen als de R5ca??) en hebben ze de naam S4 open gehouden voor een nieuw "topmodel" in de verkoop...

Re: Cerv�lo site

Geplaatst: 29 jun 2011 08:48
door trifox
Moet Ts-biker bijtreden.
De volledige 2012 serie S5 gezien met de paints. Ook de vele aero details en afwerkingen getuigen van een doordacht nieuw TOP-frame.
Ben tevens overtuigd dat velen vlug gaan overschakelen op dit nieuwe model.
De benaming met S zou laten vermoeden dat dit een evolutie van de S2/S3 is maar de S5 is een compleet nieuw frame.
De foto's met Thor doen afbreuk aan de fietsen die in de winkels zullen staan (vanaf donderdag/morgen dus!!!)

Re: Cerv�lo site

Geplaatst: 29 jun 2011 10:11
door nix
The S5 is released Thursday 30th June and the S3 is discontinued. There will be 3 versions including a top end VWD version at £4,000 for the frame in the UK. Standard S5 is £2,500 and an intermediate version at £3,000. As an old fashioned roadie (and trackie) I am not sure about the design cross-over from P series to S series, but for sure it will be aero. Seat post will have little vertical adjustment due to seat tube design so a bit like cutting an integrated post - measure 10 times and cut once! Handling will be key but these guys at Cervelo (Vroomen White) know what they are up to and they lead the market, not follow it. My test ride is booked for Friday. Fingers crossed ....... but there is always the exquisite R5 to fall back on. I love the R5 seat stays but the S5 have gone all flat and aero and a bit ugly.
Bron: http://forums.cervelo.com/forums/p/8275/57446.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Cerv�lo site

Geplaatst: 29 jun 2011 12:32
door sharkman113
Voor die R5 is zeker iets te zeggen maar een tijdritfiets verbouwen tot wegframe is al veel vaker gedaan (zie ook cipollini) en daar is maar heel weinig voor te zeggen.
Qua looks zou ik ook in kleur gespoten mijn geld niet aan zoiets uit willen geven en als combi aero en wegframe is de fo1l van Scott een veel geslaagder compromis.

Re: Cerv�lo site

Geplaatst: 29 jun 2011 13:31
door brummi
Niet echt mijn ding maar toch veel mooier dan het prototype
http://s5.cervelo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Cerv�lo site

Geplaatst: 29 jun 2011 14:34
door trifox
sharkman113 schreef:Voor die R5 is zeker iets te zeggen maar een tijdritfiets verbouwen tot wegframe is al veel vaker gedaan (zie ook cipollini) en daar is maar heel weinig voor te zeggen.
Qua looks zou ik ook in kleur gespoten mijn geld niet aan zoiets uit willen geven en als combi aero en wegframe is de fo1l van Scott een veel geslaagder compromis.
Ik denk nu niet dat je echt kunt spreken van een verbouwing. Maar als je een raceframe aerodynamischer wil maken dan ga je automatisch in de denkrichting van TT-fietsen. En aangzien de P4 er eerder was, lijkt het me dan ook evident dat ze de opgedane kennis gaan gebruiken in hun wegfietsen. Daardoor is de S5 een totaal ander frame en zeker geen evolutie van de S2/S3. (S2/S3 was eerder een afgeleide van de P3 zoals de S5 nu blijkbaar een afgeleide vormt van de P4)
De vraag is natuurlijk of je een aerodynamisch raceframe uberhaupt graag ziet? Traditioneel is het zeker niet. Maar als je snelheid zoekt in een raceframe, moet je blijkbaar concessie's maken inzake fijne estethiek.
Uiteindelijk kun je als cervelo-liefhebber nog altijd je ding kwijt bij de R-serie als aerodynamica niet je ding is.

Re: Cerv�lo site

Geplaatst: 29 jun 2011 18:25
door amclassic-fan
sharkman113 schreef:maar een tijdritfiets verbouwen tot wegframe is al veel vaker gedaan (zie ook cipollini) en daar is maar heel weinig voor te zeggen.
Maar het grote verschil met die fietsen van mooie Mario is dat deze Cervelo's wel een geometrie hebben die geschikt is om als wegframe gebruikt te worden. Op die Cipo's hebben de meeste profs al de nodige spacers nodig, een toerfietser past daar nooit fatsoenlijk op.

Cervelo RS

Geplaatst: 29 jun 2011 20:53
door Mighty Bike Mike
Kan iemand mij vertellen hoe die "nieuwe" RS rijdt?

Ik overweeg er 1 aan te schaffen want met die actie tot 30 juni is hij wel aantrekkelijk.
Dan wel met wat aanpassingen oa;

-Complete Campagnolo Chorus 11 groep
- 3 T Ergnova Team race stuur
-3TARX Team stuurpen
- Misschien een ander balhoofd van KCNC + wat andere spullen van dit merk.
-Campa Eurus wielen

En nog een gratis Cervelo outfit erbij ook!!

S5 uitgebreide en detailfoto's

Geplaatst: 29 jun 2011 23:28
door loos
S5 ook op Bikerumor met detailfoto's:

http://www.bikerumor.com/2011/06/29/cer ... road-bike/" onclick="window.open(this.href);return false;