Cervélo
mooi fietsje hoor - misschien wilde Gerard gewoon S4 overslaan om een in de tijd van de dienstkeuring nog leuke typenaam te krijgen.
Wat mij opviel aan het filmpje op de website:
- in de windtunnel leken ze te testen met Zipps ipv met Mavic waarmee ze zouden samenwerken
- de Scott Foil werd er blijkbaar ook getest - stond in het lijstje op een whiteboard - maar een directe vergelijking wordt niet gemaakt.
Wat mij opviel aan het filmpje op de website:
- in de windtunnel leken ze te testen met Zipps ipv met Mavic waarmee ze zouden samenwerken
- de Scott Foil werd er blijkbaar ook getest - stond in het lijstje op een whiteboard - maar een directe vergelijking wordt niet gemaakt.
In 1 woord Super ( dat zullen waarschijnlijk de meeste eigenaren zeggen!)pinarellomyway schreef:Kan iemand mij vertellen hoe die "nieuwe" RS rijdt?
Ik overweeg er 1 aan te schaffen want met die actie tot 30 juni is hij wel aantrekkelijk.
Dan wel met wat aanpassingen oa;
-Complete Campagnolo Chorus 11 groep
- 3 T Ergnova Team race stuur
-3TARX Team stuurpen
- Misschien een ander balhoofd van KCNC + wat andere spullen van dit merk.
-Campa Eurus wielen
En nog een gratis Cervelo outfit erbij ook!!
Overigens, ik had eerst het 2008 model, deze verschilt behalve de kleur niets tov de 2011 versie.
Maar deze is pas vervangen onder garantie voor de 2011, heb er nog 1x op kunnen fietsen voordat ik geopereerd moest worden en kon toen iig geen verschil ontdekken tov de 2008. Behalve dat een wit frame veel poetswerk met zich meebrengt
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
-
- Forum-lid
Hoi Cliors,
Dank voor je reactie. die komt overeen met wat ik op internet heb gelezen bij verschillende recenties.
Vooral die van Tom Demerly op http://university.tri-sports.com/2011/03/31/cervelo-rs/" onclick="window.open(this.href);return false; was wel interessant.
Ben vanochtend bij de FM geweest en die had ook de nieuwe Cannondale SS EVO binnen.
Niet te vergelijken met de RS (eerder met de R3SL) maar ik wacht nog even met wat ik ga doen.
Ik krijg een goede vast prijs voor mijn inruil dus op advies van de FM even rustig over na denken.
Dit ga ik ook doen!!
Dank voor je reactie. die komt overeen met wat ik op internet heb gelezen bij verschillende recenties.
Vooral die van Tom Demerly op http://university.tri-sports.com/2011/03/31/cervelo-rs/" onclick="window.open(this.href);return false; was wel interessant.
Ben vanochtend bij de FM geweest en die had ook de nieuwe Cannondale SS EVO binnen.
Niet te vergelijken met de RS (eerder met de R3SL) maar ik wacht nog even met wat ik ga doen.
Ik krijg een goede vast prijs voor mijn inruil dus op advies van de FM even rustig over na denken.
Dit ga ik ook doen!!
Laatst gewijzigd door Mighty Bike Mike op 30 jun 2011 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Bedankt, Ik had hierboven in het forum jouw bericht beantwoord. (ipv citeer)cliors schreef:In 1 woord Super ( dat zullen waarschijnlijk de meeste eigenaren zeggen!)pinarellomyway schreef:Kan iemand mij vertellen hoe die "nieuwe" RS rijdt?
Ik overweeg er 1 aan te schaffen want met die actie tot 30 juni is hij wel aantrekkelijk.
Dan wel met wat aanpassingen oa;
-Complete Campagnolo Chorus 11 groep
- 3 T Ergnova Team race stuur
-3TARX Team stuurpen
- Misschien een ander balhoofd van KCNC + wat andere spullen van dit merk.
-Campa Eurus wielen
En nog een gratis Cervelo outfit erbij ook!!
Overigens, ik had eerst het 2008 model, deze verschilt behalve de kleur niets tov de 2011 versie.
Maar deze is pas vervangen onder garantie voor de 2011, heb er nog 1x op kunnen fietsen voordat ik geopereerd moest worden en kon toen iig geen verschil ontdekken tov de 2008. Behalve dat een wit frame veel poetswerk met zich meebrengt
Als ik ze nog wel zou verkopen was deze fiets een reden om ermee te stoppenandromeda schreef:Jij verkoopt zeker geen Cervelo meer?
Imo slaan ze commercieel gezien de plank volledig mis met deze fiets (of je nu dealer bent of niet)
-
- Forum-lid HC
Tja, afgezien van het feit dat er voor elk produkt een een aantal prioriteiten moeten worden gesteld - en de faktor aerodynamisch dat zeker niet is voor een fiets die is bedoeld voor gebruik in een groep - betwijfel ik of dit frame de koopkrachtige klanten überhaupt aan zal spreken. Enige fraaie aan de fiets is het front aanzicht wat er wel goed uitziet (maar eigenlijk meer past bij een tijdritfiets).
Net als de evo rijtechnisch absoluut geen verbetering is t.o.v de standaard Supersix is dit optisch een behoorlijke achteruitgang t.o.v. de (volgens mij) duurdere S3. Dat dit frame goed zal rijden geloof ik maar onmogelijk zo goed dat het deze looks kan compenseren.
Geloof dat als ik mijn geld op iets nieuws zou moeten zetten dat het toch de Fo1l (in de kleinere maten) of de nieuwe Giant (boven de M) mijn keuze zou zijn.
Net als de evo rijtechnisch absoluut geen verbetering is t.o.v de standaard Supersix is dit optisch een behoorlijke achteruitgang t.o.v. de (volgens mij) duurdere S3. Dat dit frame goed zal rijden geloof ik maar onmogelijk zo goed dat het deze looks kan compenseren.
Geloof dat als ik mijn geld op iets nieuws zou moeten zetten dat het toch de Fo1l (in de kleinere maten) of de nieuwe Giant (boven de M) mijn keuze zou zijn.