Pagina 87 van 98

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 16 aug 2015 10:39
door Orlok
Dat "De Vos" nu wel of geen dealer is van Colnago staat los van het feit dat men recht heeft op een degelijk product en men dus aanspraak kan maken op garantie.

"De Vos" zal dit ook zo bij zijn leveranciers hebben afgesproken/vastgelegd. ;)

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 16 aug 2015 12:30
door 53x11
chrissiewizzie schreef:Naïviteit is een zegen
Niet als je als gevolg daarvan toch een fiets bij Vos gaat kopen. Da's gewoon dom...

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 16 aug 2015 12:39
door beezer
Recht hebben is inderdaad een feit. Het krijgen bij afhandeling is de Kunst; juist met een grote K.

Gewoon niet gaan naar Vos; bij meningsverschil ben je de klos.

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 16 aug 2015 14:14
door Orlok
In ieder geval heeft de eigenaar van "De Vos" bij mij de garantie afhandelingen, kapotte Shimano shifter, kapotte Mavic velg en een scheurtje in het frame tot mijn volle tevredenheid, zonder bijkomende kosten en ook nog eens meteen opgelost door het kapotte voor een nieuw product om te laten wisselen. Onder het motto "Ik zorg ervoor dat je vandaag nog kan fietsen". :)

Waar kom je dat nou tegen, meestal wordt het eerst naar de leverancier/fabrikant op gestuurd en kan je tijdelijk niet fietsen of soms krijg je een leenfiets, dus . . . . . . wat is nou het probleem. :roll:

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 16 aug 2015 21:43
door Einstein
Beetje vreemd om een nieuwe fiets te kopen met zoveel gebreken[WINKING FACE]

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 16 aug 2015 21:49
door japiecarbon
Avz schreef:
monsieurpinot schreef:
Diretto schreef: 1) Vos staat niet als dealer op colnago.com, heb ik dan wel volledige garantie?
in ieder geval 2 jaar consumentengarantie conform Nederlandse wet
Waar heb je deze wijsheid vandaan, want het klopt niet. Er is geen minimum garantieperiode in de NL wet, laat staan van 2 jaar. De wet (burgerlijk wetboek) gaat namelijk uit van een garantietermijn die "redelijk" is, iets wat voor elke soort goed anders is en ook afhankelijk is van de prijs. Bij een duurdere fiets dus een langere garantie dan bij een spotgoedkope fiets. Dit staat los van de garantie waar een verkoper mee strooit (doch als dat langer is dan redelijk dan geldt die overeenkomst). Apple heeft het vaak over de 2 jr bijvoorbeeld en vraagt om meer bij te kopen. In veel gevallen is dat dus onzin bij bijvoorbeeld een hele dure laptop, maar niet bij oordopjes.
Er is weldegelijk een verschil tussen de gewone garantie en de fabrieks garantie. In het eerste geval moet jij zelf gaan aan tonen dat de fabrikant fout is geweest, bij de tweede is dat precies andersom.

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 17 aug 2015 01:05
door Wiliertoerist
Orlok schreef:In ieder geval heeft de eigenaar van "De Vos" bij mij de garantie afhandelingen, kapotte Shimano shifter, kapotte Mavic velg en een scheurtje in het frame tot mijn volle tevredenheid, zonder bijkomende kosten en ook nog eens meteen opgelost door het kapotte voor een nieuw product om te laten wisselen. Onder het motto "Ik zorg ervoor dat je vandaag nog kan fietsen". :)

Waar kom je dat nou tegen, meestal wordt het eerst naar de leverancier/fabrikant op gestuurd en kan je tijdelijk niet fietsen of soms krijg je een leenfiets, dus . . . . . . wat is nou het probleem. :roll:
Maar dan heb je het over een Garnelli, met alle respect (en een huismerk van Vos ?) en niet over een Colnago C60.
In jouw geval zaken die Vos redelijk eenvoudig uit eigen voorraad kon vervangen.
Hoe doen zij dit wanneer er iets mis is met een C60 frame ?? ;)

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 17 aug 2015 10:25
door Orlok
Tja, nogmaals garantie op producten is wettelijk geregeld en hoe de verkoper dat regelt met zijn leveranciers is zijn probleem en niet dat van jouw. Jij hebt recht op een degelijk product en of dat nu een Garnelli is of een Colnago maakt niets uit. ;)

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 17 aug 2015 11:00
door amclassic-fan
Dat klopt wel, maar bij 6 maanden ligt de bewijslast bij de consument en dat maakt 't wel complexer. Als een winkelier niet in wilt schikken heb je toch wel een probleem als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt.

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 17 aug 2015 20:10
door Karl66
Dus is het vooral belangrijk hoe een winkel met de garantie omgaat en is de importeur minder belangrijk.

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 20 aug 2015 12:20
door Karst
Die Bentley voor de deur zegt genoeg....

Re: Ervaring met de Vos Zwanenburg

Geplaatst: 20 aug 2015 12:48
door JoostG
Karst schreef:Die Bentley voor de deur zegt genoeg....
Een echte 'Hollandse' uitspraak ...... :(

Wat zegt dat dan? Dat hij nooit op vakantie gaat, en al zijn bespaarde geld in een tweedehands Bentley, met veel kilometers op de teller, heeft gestopt?