Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

eelcoz

eelcoz 10 jul 2011 19:59

Leg mij dan maar eens uit waarom er ALTIJD wat is met Gesink?

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 10 jul 2011 20:08

daniel1975 schreef:Marconi, ik weet niet wat het is, maar je stemming is niet al te best geloof ik de laatste tijd?

En wat die hoogtestage betreft: iedereen die wel eens wedstrijdjes heeft gereden weet dat je na een paar weken in de bergen de eerstvolgende anderhalve week niet vooruit komt. Geloof niet dat jij de kennis hebt om daar echt een gefundeerde mening over te kunnen hebben.
Mijn stemming is best hoor! Waarom vraag je dat? Omdat ik mijn mening hier weergeef?
Verder , als je een beetje kan lezen, reageerde ik op hetgeen Smeets zei n.l. : Na die hoogtestage zal Gesink nu wel top zijn. Of iets van die strekking. Niet lang daarna stapte Gesink af.
Ik hoor graag van jou wat de reden is dat een renner na een hoogtestage niet goed kan presteren omdat dit pas na enkele weken aanslaat. Kan je tevens Mart Smeets hierover informeren.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 jul 2011 23:45

eelcoz schreef:Leg mij dan maar eens uit waarom er ALTIJD wat is met Gesink?
Volledig off-topic. Kijk eens wie er van de klassements renners niet gevallen zijn? Dit keer alleen de Schleckjes, Frank had z'n strippenkaart waarschijnlijk al vol. Leipheimer heeft al op z'n minst 2x gelegen, Contador ging voor de 3e keer onderuit. Wiggins zit thuis op de bank, VDB valt er vandaag uit, zelfde geldt voor bijv Horner.

Zowel de valpartij in de Vuelta als deze valpartij kon Robert echt helemaal niets aan doen. Beide keren reed hij voor in 't peleton. Als de renner voor je onderuit stuitert dan ben je gewoon kansloos.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 11 jul 2011 10:39

amclassic-fan schreef:
Volledig off-topic. Kijk eens wie er van de klassements renners niet gevallen zijn? Dit keer alleen de Schleckjes, Frank had z'n strippenkaart waarschijnlijk al vol. Leipheimer heeft al op z'n minst 2x gelegen, Contador ging voor de 3e keer onderuit. Wiggins zit thuis op de bank, VDB valt er vandaag uit, zelfde geldt voor bijv Horner.

Zowel de valpartij in de Vuelta als deze valpartij kon Robert echt helemaal niets aan doen. Beide keren reed hij voor in 't peleton. Als de renner voor je onderuit stuitert dan ben je gewoon kansloos.
Ook Evans is nog niet gevallen. Daarnaast viel bijv. Armstrong in z'n goede jaren nagenoeg nooit. Op deze manier is er altijd wel wat te bedenken.

Overigens heeft iemand anders de discussie hier op Gesink gebracht, vandaar mijn post hier.

foosho
Forum-lid

foosho 11 jul 2011 12:00

Twitter van Robert Gesink:

"Koers kijken op TV is zo veel leuker als iemand met verstand van wielrennen commentaar geeft! “@laurenstendam: Where is "boogie"??? @NOS”

Is tegenwoordig misschien meer een sneer richting het duo Ducrot / Dijkstra, maar goed..

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 11 jul 2011 17:01

eelcoz schreef:
amclassic-fan schreef:

Ook Evans is nog niet gevallen. Daarnaast viel bijv. Armstrong in z'n goede jaren nagenoeg nooit. Op deze manier is er altijd wel wat te bedenken.

Overigens heeft iemand anders de discussie hier op Gesink gebracht, vandaar mijn post hier.
De mannen die meestal voorin rijden hebben nagenoeg geen last van valpartijen. Hushovd en Evans zie ik meestal voorin koersen en daar gebeurt weinig wat valpartijen betreft. Een kopman kan dus het beste voorin zitten ipv ergens achteraan of in het midden te rijden. t Lijkt allemaal zo vanzelfsprekend maar waarom zitten Gesink en bepaalde andere kopmannen zo vaak achterin ?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 jul 2011 18:20

Dat hakken op RG is in de mode blijkbaar? Al eens heel goed naar die valpartij gekeken? HIJ KON DAAR NIETS AAN DOEN!!! En zat ook niet helemaal achterin.
Less is bore

eelcoz

eelcoz 11 jul 2011 18:32

Net nog eens gekeken, maar om nu te zeggen dat hij voor in het peleton reed tijdens de valpartij... Ik zie constant dezelfde gezichten voorin het peloton, en Gesink zit daar meestal niet bij.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jul 2011 19:12

Ze rijden bij de 1e 50 renners en aan de zijkant van de weg. Dat is toch een behoorlijk veilige plaats. Niet iedereen kan op bij de 1e 20 rijden als je met 200 man op pad bent. Dit is 't zelfde verhaal als die 16 miljoen bondscoaches waar ik in een ander topic al op doelde. Iedereen die ooit gekoerst heeft weet wel hoe moeilijk het is om voorin te rijden, juist omdat iedereen voorin wil rijden. In het peleton zit je een stuk makkelijker, je hebt veel minder rijwind.

Smeets valt me de laatste dagen overigens behoorlijk mee tijdens de Avond Etappe. Hij laat de gasten uitspreken, ze onderling discusieren. Hij is wel eens een stuk meer zelf aan 't woord geweest.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 11 jul 2011 19:48

amclassic-fan schreef: Smeets valt me de laatste dagen overigens behoorlijk mee tijdens de Avond Etappe. Hij laat de gasten uitspreken, ze onderling discusieren. Hij is wel eens een stuk meer zelf aan 't woord geweest.
Dat viel mij ook al op. En met Thijs Zonneveld is de tafelbezetting er t.o.v. Waterreus ook stukken op vooruit gegaan.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 jul 2011 20:39

Avondetappe en Vive le Velo zijn toch wel duidelijke de beste programma's. "Hoger" niveau en prettiger voor de echte wielerliefhebber.
Als ik dan net Derksen weer hoor piepen dat voetballers ook bikkels zijn vraag ik mij toch weer af wat die kneus daar doet.
Less is bore

eelcoz

eelcoz 11 jul 2011 20:45

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 07 dec 2011 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie