Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

misterengels
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2014 19:49

misterengels 23 jun 2015 11:47

Bij mij is de voorvork omgeruild en is de sticker in het frame geplakt. Inmiddels, ondanks de sticker toch alweer lichte krassen. Contact met sensa gehad en die beroepen zich op het earodynamische model van het frame (deels terecht denk ik). Ze hebben met alle dealers nu de afspraak dat dit risico op voorhand vermeld dient te worden.

De sticker is en blijft een lapmiddel mijns inziens.

Roaldinio
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 19 mei 2015 11:54

Roaldinio 23 jun 2015 13:43

Vind ik eerlijk gezegd een slap excuus... Omdat een fiets aerodynamisch is mogen er krassen op zitten door slecht ontwerp....

Ik hoop dat ze voor 2016 nog een aangepast model lanceren, want wil hem wel graag maar vind dit echt een domper.

De sticker is inderdaad gewoon een lapmiddel en een slecht ook zo te horen.

Gebruikersavatar
scubadiver
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 aug 2010 14:25

Gebruikersavatar scubadiver 29 jun 2015 13:47

Ik ben van plan om een Sensa Giulia Matt Custom te kopen maar wil graag weten wat de ervaringen zijn
m.b.t. het pressfit BB. Ik heb nu een Cube fiets met SM-BB6700 BSA lagers en die zijn zelf eenvoudig
te services / vervangen. Behalve de normale slijtage ook nog nooit problemen mee gehad zoals kraakjes o.i.d.
Zou graag eens willen weten of de ervaringen van de Giulia rijders m.b.t. het pressfit BB ook positief zijn want
zelf servicen / vervangen lijkt mij niet zo heel eenvoudig.
Andere ervaringen over deze fiets zijn overigens ook welkom.

@torsten & @amclassic-fan: Dank voor de info. Dan gaat dit 'm wel worden :D
Laatst gewijzigd door scubadiver op 30 jun 2015 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa Giulia G2 Matt Custom Full Ultegra Di2

Thom Fonti
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 jun 2015 15:02

Thom Fonti 30 jun 2015 15:09

Ik rijd sinds het begin van het seizoen op een Sensa Trentino 2015 en wil hem toch even met jullie delen:

Afbeelding

Speciaal met een 'hip' filtertje omdat ik zo slim was om tegen de zon in te schieten.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 jun 2015 15:34

scubadiver schreef:Ik ben van plan om een Sensa Giulia Matt Custom te kopen maar wil graag weten wat de ervaringen zijn
m.b.t. het pressfit BB. Ik heb nu een Cube fiets met SM-BB6700 BSA lagers en die zijn zelf eenvoudig
te services / vervangen. Behalve de normale slijtage ook nog nooit problemen mee gehad zoals kraakjes o.i.d.
Zou graag eens willen weten of de ervaringen van de Giulia rijders m.b.t. het pressfit BB ook positief zijn want
zelf servicen / vervangen lijkt mij niet zo heel eenvoudig.
Andere ervaringen over deze fiets zijn overigens ook welkom.
De recente generaties van Shimano gaan onder normale Nederlandse omstandigheden zeker 20.000 km mee. Daar zou ik me echt geen zorgen om maken.

Eruit tikken en nieuwe erin persen is ook geen rocket science, als je niet heel onhandig bent stelt 't niet zoveel voor.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wardvk
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mei 2015 05:59

wardvk 06 jul 2015 22:48

Goedenavond,

Ik wil overstappen van een fitness bike (koga roadchamp ultegra/tiagra) naar een echte racer, mijn ogen zijn gevallen op de sensa trentino UL ultegra.
Maar er zoveel aanbod dat ik bij FM's door de bomen het bos niet meer zie.

Mijn vragen:
-Kan deze racer op tegen een caad 10/specialized allez comp new 105/ canyon ultimate
-Aangezien er geen gerenomeerde FM in de regio is, wordt dit een internet aankoop, iemand ervaring met klachten over de fiets kraakjes, breuk slijtage ?
-Welk alternatief komt qua specs of ervaring beter uit de testen (budget max 1500)

Alvast bedankt voor het meedenken en het delen van jullie ervaringen!!!

Groet Ward

Kittel
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 feb 2015 15:33

Kittel 07 jul 2015 09:43

He Ward,

Of hij er tegen op kan weet ik niet; ik rijd zelf de SL, niet de UL. Wat ik wel weet is dat hij een vrij korte top tube heeft. Voor mij was dit een reden om voor de Trentino te kiezen, maar ik kan mij voorstellen dat dit niet voor iedereen even gunstig is. Over de SL ben ik overigens heel tevreden. Hij is wat zwaar en ontzettend stijf. Als je om dit te compenseren voor de UL kiest zit je goed.

De fietsen van Rose.nl zijn ook nog een optie, om het nog maar wat moeilijker te maken ;)

Wat ik wel aanraad: neem er een met de gehele 5800 groep. Deze groep is zo ontzettend goed, daar wil je niet maar de helft van hebben.

Succes!

wardvk
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 mei 2015 05:59

wardvk 08 jul 2015 02:44

Bedankt voor je reactie kittel! !

Wat wordt er bedoeld met een korte top tube, is dit de bovenbuis???
Welke voordelen brengt dit met zich mee? ??
De rose bikes had ik idd ook al gezien, maar weet niet vanaf welk frame ik moet gaan opbouwen, dus eigenlijk nog niet goed in verdiept! !

Heb jij verder ervaring met klachten en/of de afhandeling hiervan van sensa of fm??

Groet Ward

Kittel
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 feb 2015 15:33

Kittel 08 jul 2015 13:14

Dat is inderdaad de bovenbuis. Ik heb lange benen en een, in verhouding, kort bovenlichaam. Dit betekend dat ik een 6 of 7 cm stuurpen nodig heb bij een frame in mijn maat. Bij de Sensa kan ik met een 10cm stuurpen rijden. Je kunt dit ook oplossen door een kleiner frame te nemen, maar dan zit je met zo'n enorme spacertoren. Dit is dus een kwestie van meten. Het is, naar mijn mening, enigszins raar dat er nog gemeten wordt aan de hand van de zitbuis, je kunt je zadel makkelijk 20 centimeter verstellen. Dit marge heb je niet met je bovenbuis.

Blader voor de klachtenafhandeling even door dit topic.

thundercat
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 03 jul 2015 11:59

thundercat 09 jul 2015 10:26

Gisteren een Calabria gekocht in de 2016 kleurstelling. Mat zwart met wit. Compleet met de supra carbon wielen.
Levering is eind volgende week.

Groeten Dennis

sensawielerfan
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:18

sensawielerfan 09 jul 2015 10:28

Zit je net op 12gobiking.nl te kijken naar een Sensa Calabria die zoals ik hem wou 239 euro duurder is geworden!
Alles wordt duurder maar de mensen verdienen niet meer. Lekker is dat!

plopmobiel
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 apr 2010 13:20

plopmobiel 09 jul 2015 10:38

Thundercat, ik ben heel benieuwd waar je deze fiets hebt besteld. Heb net setje nieuwe supra wielen gekocht en pas in oktober was model 2016 er pas

Plaats reactie