Mountainbike Show Your Stuff
-
- Forum-lid
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 17 dec 2014 18:53
- Locatie: Vlaamse Ardennen
Thnx!
Het is een medium frame, het zadel staat nu een cm hoger maar het staat inderdaad ongeveer even hoog als het stuur. Als ik een race positie wil spring ik wel op de racer
Het is een medium frame, het zadel staat nu een cm hoger maar het staat inderdaad ongeveer even hoog als het stuur. Als ik een race positie wil spring ik wel op de racer
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Mijn nieuwe Focus Blackforest!
Ontzettend blij mee, enorm verschil met mijn oude Giant!
Zadel moet nog wat hoger.
Even de stuurpen omlaag en dan het bos in!
Maak joe woar
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Vanaf vandaag mijn Scott Scale RC World Cup (maatje XL) in bezit. Vanmorgen opgehaald bij mijn dealer om daarna direct door te gaan naar de Utrechtse Heuvelrug voor eerste ritje.
Eerste indrukken zijn meer dan positief en Fredje heeft weer een leuk "speeltje" voor komende jaren. Dat spelen vooral door karakter van de fiets en de handelbaarheid.
Grootste verschillen tov de Flash
- Reed met 3x10 (22/32/42 en 11/36) en nu 1x12 met 36'er (ipv 32'er) voor en 10/50 achter. Die 50 net zo groot als grote blad op de racefiets.
- Lefty is een Rock Shox geworden en blijft vreemd zo'n vork met 2 poten
- Van Magura Raceline naar Shimano XTR en die XTR's boven verwachting goed (was nogal verknocht aan de Racelines)
- Stuur van 600 mm met Ergon grips met barends en nu 720 mm zonder barends en Ergon grips
- Gewicht gelijk gebleven, namelijk 10,2 kg. Op de Flash zaten lichtere wielen icm lichtere banden, dus als ik wil is er wel eea te behalen. Maar red me prima nu.
- Na 18 jaar Cannondale logo, nu een Scott logo. Beide maken mooie fietsen en deze Scott Scale had de voorkeur boven bijv. een FSI (soort verliefdheid toen ik de Scale zag).
Nog een paar plaatjes via deze link https://goo.gl/photos/Lm2fLNYVkdwQqZvP7
Eerste indrukken zijn meer dan positief en Fredje heeft weer een leuk "speeltje" voor komende jaren. Dat spelen vooral door karakter van de fiets en de handelbaarheid.
Grootste verschillen tov de Flash
- Reed met 3x10 (22/32/42 en 11/36) en nu 1x12 met 36'er (ipv 32'er) voor en 10/50 achter. Die 50 net zo groot als grote blad op de racefiets.
- Lefty is een Rock Shox geworden en blijft vreemd zo'n vork met 2 poten
- Van Magura Raceline naar Shimano XTR en die XTR's boven verwachting goed (was nogal verknocht aan de Racelines)
- Stuur van 600 mm met Ergon grips met barends en nu 720 mm zonder barends en Ergon grips
- Gewicht gelijk gebleven, namelijk 10,2 kg. Op de Flash zaten lichtere wielen icm lichtere banden, dus als ik wil is er wel eea te behalen. Maar red me prima nu.
- Na 18 jaar Cannondale logo, nu een Scott logo. Beide maken mooie fietsen en deze Scott Scale had de voorkeur boven bijv. een FSI (soort verliefdheid toen ik de Scale zag).
Nog een paar plaatjes via deze link https://goo.gl/photos/Lm2fLNYVkdwQqZvP7
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40193
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Mooi!
Kan alleen niet wennen aan die LP in het achterwiel. Blijft een raar alternatief voor een dubbel crankstel.
Kan alleen niet wennen aan die LP in het achterwiel. Blijft een raar alternatief voor een dubbel crankstel.
Less is bore
Vind t ook een fraai frame. Qua verzet had ik voor 2x10 di2 gekozen. Met synchroshiften. Zo'n pizzasnijder ziet er niet uit IMHO.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40193
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En ik snap het voordeel niet: paar gram vs. flexibiliteit in versnellingen.
Less is bore
Niet hoeven schakelen voor! Modder en voorderailleur zijn geen fijne combi... Stond vorig jaar ook op het punt om uit pure schakelfrustratie voor 1x11 te gaan.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40193
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Helemaal eens 53x11, maar ik vind persoonlijk een NL-modderfiets iets anders dan een mountainbike. Gebruik mijn Epic ook liever niet voor een modderwintertoer.
Less is bore
Tja, ik fiets ook liever niet door de modder, maar soms ontkom je er niet aan. En ook zonder modder wil ik nog wel eens last hebben van een ketting die niet op groot of juist klein wil. Voor de NL rondjes blijf ik erbij dat 1x11 ideaal is (icm 36 voor). Razendsnel schakelen, nooit meer voorderailleur ellende en exact het bereik dat je (ik) nodig hebt. In de bergen kom ik tekort met 36x42, en zal er een 32 op moeten. Dan ga je waarschijnlijk concessies doen aan je zwaardere verzetten. Die grotere stappen vallen ten eerste wel mee. ipv 11-36 krijg je 10-42, waarbij de 11 een 10 is geworden, de rest gelijk blijft en er na de 36 nog een extra 42 zit, en ten tweede merk ik dat op de MTB mijn trapfrequentie veel meer variabel is. Heb het nooit gemeten, maar ik gok dat deze (bij mij althans) op een standaard rondje tussen de 50 en 100 varieert.
Fred heeft SRAM eagle, oftewel 1x12(!). Dan zit je altijd goed kwa lichtste verzet, maar die cirkelzaag vind ik ook wel een dingetje.. Verder fraaie bike! Is de voorvork een SID worldcup? Ik heb nooit met een Lefty gereden, maar ben zeer tevreden over deze SID.
Fred heeft SRAM eagle, oftewel 1x12(!). Dan zit je altijd goed kwa lichtste verzet, maar die cirkelzaag vind ik ook wel een dingetje.. Verder fraaie bike! Is de voorvork een SID worldcup? Ik heb nooit met een Lefty gereden, maar ben zeer tevreden over deze SID.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?