Pagina 87 van 780

Geplaatst: 20 okt 2009 18:37
door sharkman113
Als het moet bouw ik ook een groter frame van bijv. een Scott Addict voor de prijzen die Connondale voor zijn topmodel vraagt op tot een fiets die heel dicht bij die geclaimde 5.1 kg zit (maar daarmee bedoeld cannondale echt wel een heel klein frame mee).
Zal mij benieuwen wat het verschil tussen een volledig hoogglansgelakt midmod frame en een Hi mod frame met matte lak in dezelfde maat is. Met lak valt ca. 50 gram te winnen en als we van de verschillen in scott frames uitgaan zal de range zwaarste-lichtste ca. 75 gram zijn. Is het verschil dus in de buurt van de 125 gram dan ga ik ervan uit dat ze de scott strategie hanteren is het beduidend meer dan is het echt een ander frame.
Mid Mod in hoogglans zal ik eens wegen nu nog een los Hi mod in dezelfde maat te pakken krijgen....

Geplaatst: 20 okt 2009 19:14
door ld001
Mijn Supersix 2010 'midmod' met glanzende lak in maat 60 weegt 1147 gram (inclusief tranportbeveiligingsdingetje in de achtervork).

Geplaatst: 20 okt 2009 19:27
door sharkman113
Neem aan dat dat zonder balhoofd, zadelklem en andere aanbouwdelen was?.
Zou betekenen dat de hi mod 947 gram in dezelfde maat zou worden en dat moet ik nog zien....

Geplaatst: 20 okt 2009 21:03
door ld001
Sharkman 1 schreef:Neem aan dat dat zonder balhoofd, zadelklem en andere aanbouwdelen was?.
Zou betekenen dat de hi mod 947 gram in dezelfde maat zou worden en dat moet ik nog zien....


Goede vraag. Heb ik eerlijk gezegd niet op gelet. Hij kwam zo uit de doos. Ik kan me voorstellen dat bijvoorbeeld de zadelklem er dan op zit?

Geplaatst: 21 okt 2009 16:10
door breemz
Sharkman 1 schreef:Als het moet bouw ik ook een groter frame van bijv. een Scott Addict voor de prijzen die Connondale voor zijn topmodel vraagt op tot een fiets die heel dicht bij die geclaimde 5.1 kg zit (maar daarmee bedoeld cannondale echt wel een heel klein frame mee).
Zal mij benieuwen wat het verschil tussen een volledig hoogglansgelakt midmod frame en een Hi mod frame met matte lak in dezelfde maat is. Met lak valt ca. 50 gram te winnen en als we van de verschillen in scott frames uitgaan zal de range zwaarste-lichtste ca. 75 gram zijn. Is het verschil dus in de buurt van de 125 gram dan ga ik ervan uit dat ze de scott strategie hanteren is het beduidend meer dan is het echt een ander frame.
Mid Mod in hoogglans zal ik eens wegen nu nog een los Hi mod in dezelfde maat te pakken krijgen....


vetgedrukt1En dit blijft een goed rijdbaar model? dus ook boven de 70 kg ;).
daarbij, de 5.1 kg supersix is een gemeten maat 56 (ik heb hem op friedrichshaven zelf gewogen/gezien/gevoeld..)
vetgedrukt2het is een ander frame...

Geplaatst: 21 okt 2009 22:49
door sharkman113
Wat betreft vetgedruk 1, Mijn Scott in de maat xl zat twee jaar terug op 5.2 kg en daar is een seizoen lang gewoon door mij (o.a. in de Alpen) op gefietst. Ik woog toen iets onder de 90 kg en er is niets kapot gegaan (dus wel licht maar niet onverstandig licht gebouwd).

En wat betreft dat "frame is anders" ik heb serieuze twijfels qua fietsen merk in geen enkel verschil en kom in ieder geval (d.m.v. terugrekenen) bij lange na niet op het geclaimde gewichtsverschil.
Eerst maar eens een los Hi mod frame wegen.
Ben overigens van mening dat (in Europa) het beperkte gewichtsverschil nooit het enorme prijsverschil kan rechtvaardigen dus zou ik lekker een Mid mod bestellen en mijn geld in iets anders steken, betere wielen bijvoorbeeld).
Hi mod blijft lekker voor de States waar je een dergelijk frame zoals gebruikelijk voor US merken voor een fraktie van de Europese prijs op de kop kunt tikken.

Vorige week trouwens de nieuwe hardtail van Cannondale mogen aanschouwen (borduurt duidelijk voort op het design van de Scott Addict). Ziet er echt bloedmooi uit en Peter Denk heeft in korte tijd zijn stempel op Cannondale gedrukt.
Merk begint eindelijk weer coole frames te maken (en dat was hard nodig na de continue stroom garantieklachten en minder goede ontwerpen).

Geplaatst: 22 okt 2009 11:07
door vip32
"Merk begint eindelijk weer coole frames te maken (en dat was hard nodig na de continue stroom garantieklachten en minder goede ontwerpen)."

ik zit nu met een cracked 2008 systemsix, wordt nu onder garantie omgeruild voor een supersix 2010 (midmod). hopelijk zijn de nieuwe frames van cannondale weer zoals het hoort (duurzaam), ik heb er wel vertrouwen in wat ik van de fm heb gehoord over die scott ontwerper die nu bij cannondale werkt. het zwarte frame is iig wel heel erg mooi met dat glans en matte.

Geplaatst: 22 okt 2009 11:41
door breemz
Sharkman 1 schreef:Wat betreft vetgedruk 1, Mijn Scott in de maat xl zat twee jaar terug op 5.2 kg en daar is een seizoen lang gewoon door mij (o.a. in de Alpen) op gefietst. Ik woog toen iets onder de 90 kg en er is niets kapot gegaan (dus wel licht maar niet onverstandig licht gebouwd).

En wat betreft dat "frame is anders" ik heb serieuze twijfels qua fietsen merk in geen enkel verschil en kom in ieder geval (d.m.v. terugrekenen) bij lange na niet op het geclaimde gewichtsverschil.
Eerst maar eens een los Hi mod frame wegen.
Ben overigens van mening dat (in Europa) het beperkte gewichtsverschil nooit het enorme prijsverschil kan rechtvaardigen dus zou ik lekker een Mid mod bestellen en mijn geld in iets anders steken, betere wielen bijvoorbeeld).
Hi mod blijft lekker voor de States waar je een dergelijk frame zoals gebruikelijk voor US merken voor een fraktie van de Europese prijs op de kop kunt tikken.

Vorige week trouwens de nieuwe hardtail van Cannondale mogen aanschouwen (borduurt duidelijk voort op het design van de Scott Addict). Ziet er echt bloedmooi uit en Peter Denk heeft in korte tijd zijn stempel op Cannondale gedrukt.
Merk begint eindelijk weer coole frames te maken (en dat was hard nodig na de continue stroom garantieklachten en minder goede ontwerpen).


Duidelijk is wel dat jij een Scott bril op hebt.....;)
5.2 is een mooi gewicht, helaas niet fabriek af zo licht :P. ik kan mijn Super Six Ultimate ook wel onder de 5kg krijgen als ik wil.....

Met Peter Denk hebben ze inderdaad een goede zet gedaan.
over het wel of niet himod frame, ik ga er niet meer op in haha.. het is anders punt :)

Geplaatst: 22 okt 2009 11:57
door ld001
Sharkman 1 schreef:Ben overigens van mening dat (in Europa) het beperkte gewichtsverschil nooit het enorme prijsverschil kan rechtvaardigen dus zou ik lekker een Mid mod bestellen en mijn geld in iets anders steken, betere wielen bijvoorbeeld).
Hi mod blijft lekker voor de States waar je een dergelijk frame zoals gebruikelijk voor US merken voor een fraktie van de Europese prijs op de kop kunt tikken.


Prijsverschil voor de complete fiets is niet zo groot. De himod met Red kost 'maar' 4000 Euro. De midmod met Ultegra is 3500 Euro. Wielen en afmontage is verder gelijk. Die keuze lijkt me niet zo moeilijk.

Geplaatst: 22 okt 2009 13:09
door sharkman113
bij complete fietsen is de hi mod inderdaad veel interessanter. Op een frame valt qua prijs heel weinig af te dingen, op complete fietsen is meer mogelijk (eigenlijk wil cannondale helemaal geen losse frames verkopen). Zal nu nog niet het geval zijn maar regelmatig hebt je de onderdelen er voor heel weinig of zelfs gratis bij.

Het belang van Hi mod of mid mod is eigenlijk maar relatief. Veel belangrijker is dat Cannondale nu eindelijk laat zien dat ze een frame kunnen maken dat in elke kleur (dus ook in wit) langer dan een jaar houdt en niet terugkomt voor garantie.
Begin is goed en zo gauw iemand een kaal Hi mod frame heeft valt er vanzelf meer te zeggen over de verschillen tussen de twee frames.

Geplaatst: 22 okt 2009 13:19
door zola1978
LD001 schreef: Prijsverschil voor de complete fiets is niet zo groot. De himod met Red kost 'maar' 4000 Euro. De midmod met Ultegra is 3500 Euro. Wielen en afmontage is verder gelijk. Die keuze lijkt me niet zo moeilijk.

Als je van rood houdt en met SRAM Red wilt rijden. Ik vind deze keuze te beperkt, net als bij Scott addict ik vind rood en geel niet mooi en de R15 is weer niet in een losframe.
Misschien valt het allemaal wel mee, eerst de Bike Motion afwachten en de fietsen met eigen ogen aanschouwen.

De Super Six Ultegra Compact is qua montage precies wat ik wil in een fantastische kleur (wielen kunnen veranderen) maar dat is dan weer ander carbon.

Het valt niet mee al die luxe.

Geplaatst: 27 okt 2009 21:05
door ld001
Hier een eerste fotootje van mijn nieuwe Super Six:
Campagnolo Record 10 speed
Camapagnolo Hyperon
Hollowgram SI SL


Afbeelding