Cervélo
zucht... bij die r3 en r3-sl zit er niet veel verschil tussen de gewichten maar wel kwa prijs, 600€ (ref Salden). Maar is dat dan omdat er schijnbaar ook een andere vork inzit? Daar zit nl ook alweer wat grammen verschil. Want de prijzen van de framesets zijn toch incl vork / balhoofd?
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Interressant in deze is misschien wel de discussie die zondag gevoerd werd op de BRT, tussen Karl Vannieuwekerke en Jose de Cauwer, die beweerde dat de vele valpartijen in de afdalingen te wijten was aan het "te" lichte en "te" stijve materiaal. De renners zouden geen baas meer zijn over hun eigen fiets, maar de fiets over hen bij onverwachtte stuurmanouvre's, plots remmen, putten in de weg e.d. Tijdens deze discussie werd ook gezegd dat Eddy Merkcx frames onder de 1 kilo "onverantwoord" vond, en dat er dus ook geen frames onder de 1 kilo bij hem gemaakt worden.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
HenkV schreef:zucht... bij die r3 en r3-sl zit er niet veel verschil tussen de gewichten maar wel kwa prijs, 600 (ref Salden). Maar is dat dan omdat er schijnbaar ook een andere vork inzit? Daar zit nl ook alweer wat grammen verschil. Want de prijzen van de framesets zijn toch incl vork / balhoofd?
prijzen zijn incl vork, balhoofd en zadelpen inderdaad.
Volgens eigen opgaven van Cervélo zou er inderdaad zo'n 20 to max 30 gram verschil zitten tussen de frame's.
Je kan je dus afvragen of dat zin heeft voor je..Voor die prijs.
Kan je al bijna echt leuke wieltjes voor kopen bijv ..
vwb valpartijen, volgens mij is het meer het nerveuze gedrag, dan het materiaal.
gisteren 1 geval bijv.
Ik denk dat Merkscxsks zijn frames niet lichter krijgt .
Trouwens 1001 gram of 900 gram. ?? What's the difference. Stijfheid o.k. maar met wat zachtere tube's stuiter je ook wat minder.
Als ik uit persoonlijke ervaring spreek, dan kan je met een frame van zo'n
1200 gram een hele lichte fiets maken. Zeker als je een paar mooie wielen steekt.
Dus hoe licht wil je gaan en waarom. En vooral wat wil je er aan uitgeven..
Als ik zo'n Durcot hoor zeggen dat die carbon fietsen, van papier zijn.. waar hebben we het dan over..
De grap is dat half nedeland straks denk dat mijn fiets van papier "marsjee" is .
maar als ik het goed zie op de fotos, worden alle carbonframes met dezelfde vork (de carbon SL) geleverd en is dat geen reden voor prijs/gewicht verschil.
Dat dat toch allemaal zo verrekte onduidelijk is op die verkoop/cervelo sites. Gelukkig hebben we een forum!
Dat dat toch allemaal zo verrekte onduidelijk is op die verkoop/cervelo sites. Gelukkig hebben we een forum!
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Andere zadelpendiameter...., voor de één een wereld van verschil en de ander zal het niet eens merken.
HenkV schreef:maar als ik het goed zie op de fotos, worden alle carbonframes met dezelfde vork (de carbon SL) geleverd en is dat geen reden voor prijs/gewicht verschil.
Dat dat toch allemaal zo verrekte onduidelijk is op die verkoop/cervelo sites. Gelukkig hebben we een forum!
Klopt alle frames van carbon komen nu met de SL vork.
Het gewichts verlies heeft alleen betrekking op het frame
Ziet er gesoigneerd uit!
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Sharkman schreef:Ullrich na de winterstop???
Wat deed speric in henegouwen?......
Fietsen, zo te zien!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!