Pagina 87 van 1091
Geplaatst: 18 jul 2007 11:50
door speric
SL-------- 1370 gr. Soloist
SLC-------1220 gr. Soloist carbon
R3---------895 gr.
R3-SL-----872 gr. R3- Super Light
SLC-SL--- 980 gr. Solist Carbon Super Light
vragen = stellen !
Geplaatst: 18 jul 2007 12:10
door henkv
zucht... bij die r3 en r3-sl zit er niet veel verschil tussen de gewichten maar wel kwa prijs, 600€ (ref Salden). Maar is dat dan omdat er schijnbaar ook een andere vork inzit? Daar zit nl ook alweer wat grammen verschil. Want de prijzen van de framesets zijn toch incl vork / balhoofd?
Sl en valpartijen????
Geplaatst: 18 jul 2007 12:27
door colnagofreak
Interressant in deze is misschien wel de discussie die zondag gevoerd werd op de BRT, tussen Karl Vannieuwekerke en Jose de Cauwer, die beweerde dat de vele valpartijen in de afdalingen te wijten was aan het "te" lichte en "te" stijve materiaal. De renners zouden geen baas meer zijn over hun eigen fiets, maar de fiets over hen bij onverwachtte stuurmanouvre's, plots remmen, putten in de weg e.d. Tijdens deze discussie werd ook gezegd dat Eddy Merkcx frames onder de 1 kilo "onverantwoord" vond, en dat er dus ook geen frames onder de 1 kilo bij hem gemaakt worden.
Geplaatst: 18 jul 2007 12:32
door speric
HenkV schreef:zucht... bij die r3 en r3-sl zit er niet veel verschil tussen de gewichten maar wel kwa prijs, 600 (ref Salden). Maar is dat dan omdat er schijnbaar ook een andere vork inzit? Daar zit nl ook alweer wat grammen verschil. Want de prijzen van de framesets zijn toch incl vork / balhoofd?
prijzen zijn incl vork, balhoofd en zadelpen inderdaad.
Volgens eigen opgaven van Cervélo zou er inderdaad zo'n 20 to max 30 gram verschil zitten tussen de frame's.
Je kan je dus afvragen of dat zin heeft voor je..Voor die prijs.
Kan je al bijna echt leuke wieltjes voor kopen bijv ..
vwb valpartijen, volgens mij is het meer het nerveuze gedrag, dan het materiaal.
gisteren 1 geval bijv.
Ik denk dat Merkscxsks zijn frames niet lichter krijgt
.
Trouwens 1001 gram of 900 gram. ?? What's the difference. Stijfheid o.k. maar met wat zachtere tube's stuiter je ook wat minder.
Als ik uit persoonlijke ervaring spreek, dan kan je met een frame van zo'n
1200 gram een hele lichte fiets maken. Zeker als je een paar mooie wielen steekt.
Dus hoe licht wil je gaan en waarom. En vooral wat wil je er aan uitgeven..
Als ik zo'n Durcot hoor zeggen dat die carbon fietsen, van papier zijn.. waar hebben we het dan over..
De grap is dat half nedeland straks denk dat mijn fiets van papier "marsjee"
is .
Geplaatst: 18 jul 2007 14:01
door henkv
maar als ik het goed zie op de fotos, worden alle carbonframes met dezelfde vork (de carbon SL) geleverd en is dat geen reden voor prijs/gewicht verschil.
Dat dat toch allemaal zo verrekte onduidelijk is op die verkoop/cervelo sites. Gelukkig hebben we een forum!
Geplaatst: 18 jul 2007 14:17
door havana
Andere zadelpendiameter...., voor de één een wereld van verschil en de ander zal het niet eens merken.
Geplaatst: 18 jul 2007 14:26
door speric
HenkV schreef:maar als ik het goed zie op de fotos, worden alle carbonframes met dezelfde vork (de carbon SL) geleverd en is dat geen reden voor prijs/gewicht verschil.
Dat dat toch allemaal zo verrekte onduidelijk is op die verkoop/cervelo sites. Gelukkig hebben we een forum!
Klopt alle frames van carbon komen nu met de SL vork.
Het gewichts verlies heeft alleen betrekking op het frame
Geplaatst: 19 jul 2007 19:53
door ts-biker
vandaag tegen gekomen op training in Henegouwen :
lijkt mij wel een prof te zijn die traint in een zwarte uitrusting (met wat rood erin :p)
Geplaatst: 19 jul 2007 20:50
door arnoud
Ziet er gesoigneerd uit!
Geplaatst: 19 jul 2007 21:12
door sharkman
Ullrich na de winterstop???
Wat deed speric in henegouwen?......
Geplaatst: 19 jul 2007 21:26
door colnagofreak
Sharkman schreef:Ullrich na de winterstop???
Wat deed speric in henegouwen?......
Fietsen, zo te zien!
Geplaatst: 19 jul 2007 21:54
door sharkman
"Fietsen, zo te zien!
"
da's een eind rijden op en neer uit de Bilt.....