Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Sensa-tion
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 jul 2016 21:18

Sensa-tion 30 jul 2016 23:06

Respect JEdge!

Ik hoop dat ik ook ooit op een punt kom dat ik dat soort afstanden kan volhouden. Misschien gewoon maar eens proberen en kijken waar het schip strand. Hopelijk niet te ver van huis :p

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 31 jul 2016 11:17

J.Edge87 schreef: +1. Heb er zelf ook 'last' van. Is familie trekje. Afgelopen maanden is het gelukt om 5 a 6 kg af te vallen, maar valt niet mee. Toch blijf ik lekker m'n rondjes draaien, vandaag 108 km tegen 27 km/h. Nee niet snel, maar voor mij presentatie 8-)
27 gemiddeld vind ik netjes hoor. Niets om je voor te schamen. Dat rij ik met het weer zoals het gister was ook. Vooral lekker doorgaan en langzaam af vallen (hopelijk lukt dat bij mij ook weer).

Ik heb ook een redelijke buikje, hoewel je dat verkleinwoordje wel weg mag laten. Vind het stieukum dan wel weer leuk als er idd een arrogante spillebeen langs komt met een blik van, jezus dat die fiets jou houdt, om dan vervolgens wel km's lang in het wiel te blijven en er het liefst nog even overheen te gaan (nee, een dikke pens wil niet zeggen dat je niet hard _kunt_ fietsen, alleen boven de 5% omhoog wordt het een heel stuk kanslozer). Vaak is de blik die je dan daarna krijgt er duidelijk eentje van "sorry van die arrogante blik van zojuist"... :lol:

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6589
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 jul 2016 11:35

:mrgreen: een paar kilo meer is ook beter voor de libido dan een paar kilo minder ;)

Alleen maar voordelen.

En 27 gemiddeld? Hennie Kuiper heeft eens in een interview gezegd dat 28 gemiddeld op een training voor hem heel gebruikelijk was.

Mijn gemiddelde zijn per definitie laag. Om volledig in dit topic te passen: op een stille dijk ram ik graag door.
Een eindeloos fietspad in de polder: lekker flink doortrappen. In een dorpskern/woonwijk rij ik rustig en dat is erg slecht voor het gemiddelde maar wel goed voor m'n gemoedsrust en zeker goed voor het imago van onze sport.
Als ik sommige gemiddelde hier zie dan kan het niet anders dat er op plaatsen risico's zijn genomen. Wellicht niet in de ogen van de fietser maar zeker wel in de ogen van de andere verkeersdeelnemers.

RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

RKN 31 jul 2016 13:26

Ligt ook een beetje aan de route wat betreft de risico's toch?

Ik kan hier in de buurt kilometerslange stukken door verkeersluw gebied doen met zelfs amper kruispunten, bebouwde kom zie je mij helemaal zelden (en de stukjes dat ik er kom, grijp ik aan als rustmomentje)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39701
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 jul 2016 13:37

J.Edge87 schreef: Afgelopen maanden is het gelukt om 5 a 6 kg af te vallen, maar valt niet mee.
Leeftijdsdingetje helaas :(
Onder de 30 hoefde ik maar naar de weegschaal te kijken en ik ging al afvallen. Sindsdien werd het steeds lastiger. Nu 40 en door lelijke blessure laatste jaartje veel te weinig gesport en om nu die ellendige weegschaal weer eens onder de 80 krijgen is best een uitdaging :cry:
Voldoe gelukkig nog niet aan het forumcliche van de bierbuik op een Dogma 8-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6589
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 31 jul 2016 13:43

daniel1975 schreef:Leeftijdsdingetje helaas :(
Voor de een wat meer dan voor de ander. Bij mij is rond m'n 50e de "verkeerde" kant opgegaan. Maar als ik m'n schoonvader zie? Is net Froome en eet taart, koekjes, eieren met spek en dubbele porties avondeten :evil:

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 31 jul 2016 14:34

Ik kom ook nooit wat aan maar mijn zusje is van nature iets zwaarder en komt ook sneller aan. Als je maar lekker in je vel zit, dan maakt gewicht niks uit.
Maak joe woar

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 31 jul 2016 19:00

Ik ben sinds ik getrouwd ben een paar kilo aangekomen, maar dat kon ik met (toen) 68 kilo wel hebben. Gelukkig blijft het verder strak maatje M. :)

Qua gemiddeldes zit ik ook altijd rond de 27, wat ik met rekening houden met het overige verkeer ook hard zat vind. Even flink tempo maken op een leeg, recht stuk doe ik ook, maar ik zoek ook graag de toerischtische fietspaden op en daar is racen gewoon zwaar asociaal. Als ik mijn zwager ook hoor over de 'snelle groep' van een toerclub die minstens 35 gemiddeld moet rijden, dan vraag ik me altijd af of die lui wel sporen.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 31 jul 2016 22:55

Je kan ook gewoon zeggen dat je niet hard kan fietsen in plaats van allerlei gemoraliseer op te lepelen.
Vandaag weer 'ns in Drenthe bij familie op bezoek en zonder me echt in te spannen 83 km met 30,5 gem. gereden.
Lekker fietsen daar, maar net wat teveel klinkers en lange rechte wegen (saai).

Ontopic:
Bij mij was het elk jaar een halve kilo erbij 30 jaar lang en van die 15 kilo waren er 10 na een paar maanden al weer af in 2010 en sindsdien stabiel 78 kg , kan vreten wat ik wil.
Laatst gewijzigd door Keezx op 31 jul 2016 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 31 jul 2016 23:02

Keezx schreef: Vandaag weer 'ns in Drenthe bij familie op bezoek en zonder me echt in te spannen 83 km met 30,5 gem. gereden.
Tjeempie, hard!1!

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 31 jul 2016 23:12

Ja, dat vonden die 3 "wielrenners" die ik bij Borger achter me hoorde ook.
Ik hoorde gehijg en komop! roepen en zag een trio kop over kop rijden om mij een poepie te laten ruiken. (mijn rode Assos shirtje werkte als rode lap)
Na een kilometer of 2 in de tijdritmodus gaven ze het op en zakte de hartslag weer onder de 140 zoals verder de hele rit....zulke dingen , daar doe ik het voor.
Laatst gewijzigd door Keezx op 31 jul 2016 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 31 jul 2016 23:14

Sensa-tion schreef:
Zelf behoor ik ook tot die groep. Oktober vorig jaar besloot ik wat aan mijn gewicht te gaan doen en ben gaan fietsen. Heb sindsdien elke dag naar mijn werk gefietst (25 km totaal) en doe ook regelmatig stukjes van 35-40 km daarnaast. Per week zit ik rond de 150 km. Dit heeft geresulteerd in een betere conditie en 12 kilo minder. Maar ik ben er nog niet. Nog eens 10 kilo eraf en ook ik zal buikloos op de fiets te zien zijn. En ja, ik zie soms wielrenners wel kijken met zo'n arrogante blik dat ze waarschijnlijk denken wat hier als 'bierbuikjes' omschreven wordt.
Och, dat soort mannetjes kijkt op precies dezelfde manier naar mij omdat ik slechts een vrouw ben. Jij bent je buikje straks kwijt, ik ga toch echt geen mannetje worden. (niet dat ik dat wil overigens).
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie