Het E-Bike topic
Jij bent ook geen groot licht heh (geintje Kees) maar zo,n uitdrukking is toch wel mooi, licht = slim. Nou ik ga maar weer eens ergens anders mijn licht opsteken. Allicht.
Geen sterke redenering....SqueeZer schreef: ↑11 jul 2017 22:36
Verder @ Keez als je even logisch nadenkt kom je vanzelf wel tot de conclusie dat er heus voorbeelden genoeg zijn waar er een oorzakelijk verband is 'ook overdag' bij ongevallen waarbij een van de twee partijen niet zichtbaar was .. dit had door een stom lichtje of signaal voorkomen kunnen worden. Of denk je dat wegenwerkers voor hun plezier signalisatie en verlichting dag en nacht laten flikkeren??
Ik kan heel veel voorbeelden verzinnen , maar je koppelt je eigen licht aan het niet overkomen van ongevallen, terwijl dat zelfs met een duur onderzoek statisch al niet makkelijk aan te tonen is.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Is google weer stuk bij jullie?
Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) heeft aardig wat onderzoek gedaan en concludeert dat sinds auto's overdag met licht aan rijden er per jaar 30 levens zijn gespaard..
Ik ben zelf opgegroeid in de Noord Hollandse polders.
Daar is men bekend met het fenomeen dat polderblindheid wordt genoemd. Dat is het effect dat veroorzaakt word door eentonigheid van het landschap. Auto's worden niet tijdig waargenomen doordat ze opgaan in het landschap.
Reden waarom men in de jaren 80 in die regio steeds vaker met de lichten aan reed.
Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) heeft aardig wat onderzoek gedaan en concludeert dat sinds auto's overdag met licht aan rijden er per jaar 30 levens zijn gespaard..
Ik ben zelf opgegroeid in de Noord Hollandse polders.
Daar is men bekend met het fenomeen dat polderblindheid wordt genoemd. Dat is het effect dat veroorzaakt word door eentonigheid van het landschap. Auto's worden niet tijdig waargenomen doordat ze opgaan in het landschap.
Reden waarom men in de jaren 80 in die regio steeds vaker met de lichten aan reed.
Laatst gewijzigd door NicoNB op 11 jul 2017 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Je suggereerde wel degelijk dat je ongevalvrij bent dankzij de verlichting.....
No big deal man.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Je zou eigenlijk willen weten hoeveel situaties niet tot een ongeluk zijn gekomen, omdat de verlichting overdag aan was. terwijl die wel tot een ongeluk waren gekomen zonder verlichting. Echter worden die situaties niet geregistreerd .
Maar ik ben het eens met squeezer, je hebt er geen last van om die verlichting overdag aan te hebben. Je wordt er in vrijwel alle gevallen zichtbaarder, of even zichtbaar van. Als al het overige gelijk blijft, zal het risico op aanrijding gelijk blijven of afnemen.
Maar ik ben het eens met squeezer, je hebt er geen last van om die verlichting overdag aan te hebben. Je wordt er in vrijwel alle gevallen zichtbaarder, of even zichtbaar van. Als al het overige gelijk blijft, zal het risico op aanrijding gelijk blijven of afnemen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4683
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Maar Squeezer heeft flikkerende lampjes achter.
In mijn beleving mag dat niet volgens de huidige verkeersregels. Ik heb nog nooit iemand gehoord die daarvoor beboet is, maar verlichting moet constant branden.
Dit natuurlijk naast de discussie over het wel of niet zinvol van die verlichting, daar meng ik mij niet in.
In mijn beleving mag dat niet volgens de huidige verkeersregels. Ik heb nog nooit iemand gehoord die daarvoor beboet is, maar verlichting moet constant branden.
Dit natuurlijk naast de discussie over het wel of niet zinvol van die verlichting, daar meng ik mij niet in.