FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Zo dacht ik er ook over maar met een ander merk binnenblad valt de ketting tussen de bladen.
Mijn Sram red is van dit jaar ter informatie.
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Mijn Sram red is van dit jaar ter informatie.
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Oh kijk, dat is natuurlijk een ander verhaal. Bij deze denk ik dat het niet altijd een goed idee is om merken te combineren.body schreef:Zo dacht ik er ook over maar met een ander merk binnenblad valt de ketting tussen de bladen.
Mijn Sram red is van dit jaar ter informatie.
Bij 11v komt het veel nauwer dan bij 10v. Ik rijd al jaren met verschillende merken bladen door elkaar (SRAM Red 10v) en dat gaat prima.
Ik gebruik alles qua voorbladen door elkaar , zowel qua grootte als merken en tijdperken, zelfs uit de 6 speed tijd zonder schakelhulpen en alles werkt zonder mankeren
Triple met 52x42x30, compact met 50x34 en in NL 50x42 net zoals het me uitkomt. Kan kopen wat ik wil en hoef nergens over na te denken of te expirimenteren.
Waarschijnlijk mede door de 9 speed en de Campagnolo Ergopowers links, schakelen alles waar een kabel aan zit.
Dus hoezo genot van 11 speed? Laat staan de idiotie van 1x11 , IMO alleen bedacht voor omzetvergroting.
Triple met 52x42x30, compact met 50x34 en in NL 50x42 net zoals het me uitkomt. Kan kopen wat ik wil en hoef nergens over na te denken of te expirimenteren.
Waarschijnlijk mede door de 9 speed en de Campagnolo Ergopowers links, schakelen alles waar een kabel aan zit.
Dus hoezo genot van 11 speed? Laat staan de idiotie van 1x11 , IMO alleen bedacht voor omzetvergroting.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
En dan de prijzen, 8 speed cassette Record, 45 Euro, je zou denken 11 speed zal dan wel iets van 65 Euro zijn, niet dus
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
8 Speed gebruik ik niet meer omdat de Ergo's en wielen niet compatibel zijn met nog te koop zijnde spullen.
9 Speed cassettes gaan op ieder modern wiel. (tenminste Campagnolo) en het zijn allemaal losse kransjes.
9 Speed cassettes gaan op ieder modern wiel. (tenminste Campagnolo) en het zijn allemaal losse kransjes.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Welke cranks en cassettes hebben de mannen die bv de tour gaan rijden?
Of is dat per etappe verschillend? Of wellicht ook nog per renner?
En heb nog een vraag. Toen ze nog geen versnellingen hadden, gingen ze toen met 1 vaste crank en achterschijf het hooggebergte in? Dat is toch haast ongelofelijk zou je zeggen.
(Dacht dat het hier wel kon deze vragen)
Of is dat per etappe verschillend? Of wellicht ook nog per renner?
En heb nog een vraag. Toen ze nog geen versnellingen hadden, gingen ze toen met 1 vaste crank en achterschijf het hooggebergte in? Dat is toch haast ongelofelijk zou je zeggen.
(Dacht dat het hier wel kon deze vragen)
Vlakke etappes hebben ze standaard iets van 53/39 en 11-28 , voor de hele steile klimmen pakken ze wel een 34 of 36 voor.
Voor 1920 ongeveer werd alles met vast verzet gereden, maar in de bergen had men een achterwiel met links en rechts een tandwiel, dat werd voor de klim dan omgedraaid..
Derailleurs waren verboden tot 1837 in de Tour...
Voor 1920 ongeveer werd alles met vast verzet gereden, maar in de bergen had men een achterwiel met links en rechts een tandwiel, dat werd voor de klim dan omgedraaid..
Derailleurs waren verboden tot 1837 in de Tour...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Profs rijden vlakke etappes maximum 11-25, en voor dat er 11-speed was tot een 23.
Vooraan 53-42.
Bergetappes of etappes met steile puisten kan een 36 of 34 vooraan en achteraan ,en tijdens een bepaalde Vuelta rit, zelfs 32.
Vooraan 53-42.
Bergetappes of etappes met steile puisten kan een 36 of 34 vooraan en achteraan ,en tijdens een bepaalde Vuelta rit, zelfs 32.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Thanks Kees (edit, en Lc), interessante info. Vooral dat laatste haha. Man, wat zullen ze afgezien hebben. Vaak ook nog veel langere etappes....
Leuk om te weten van dat 'omdraaiwiel'.
Is eigenlijk best een leuk item, history in het wielrennen. Legendarsiche namen, koersen, oud materiaal en hoe wedstrijden georganiseerd werden ed.
Eens rustig zoeken of er al zoiets is op het forum.
Leuk om te weten van dat 'omdraaiwiel'.
Is eigenlijk best een leuk item, history in het wielrennen. Legendarsiche namen, koersen, oud materiaal en hoe wedstrijden georganiseerd werden ed.
Eens rustig zoeken of er al zoiets is op het forum.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein