Pagina 87 van 291

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 19 mar 2017 15:31
door Orlok
Nadat ik gisteren al bezig ben geweest met het verstevigen van het ventielgat van een tubeless carbonwiel vandaag mijn Fulcrum Quattro's maar even onderhanden genomen. Sinds een week zijn deze aluminiumwielen nu gewisseld voor de carbonwielen en werden door mij nu na ong. 5000km gecontroleerd op speling en spaakspanning.

Geen speling in de naven en zaten nog goed in het vet maar de spaakspanning was zo'n beetje 10% in het voorwiel en 15% in het achterwiel gezakt t.o.v. die toen ik deze wielen begin vorig jaar had ontvangen. Van alle wielen heb ik bij ontvangst de spaakspanningen gemeten en de gemiddelde waarde opgeschreven als referentie voor later bij het controleren. Enfin van het achterwiel heb ik alle spaken een halve slag moeten aandraaien en die van het voorwiel een kwartslag om weer aan de 'juiste' spaakspanningen te voldoen. Deze wielset is weer klaar voor de herfst/winter van 2017. ;)

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 19 mar 2017 15:52
door Heppiebianchi
Alsjeblieft daar wil ik nog even niet aan denken :mrgreen:

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 19 mar 2017 16:33
door daniel1975
Wat is er bijzonder aan een gele Presto?

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 19 mar 2017 17:03
door Keezx
Ik weet het ook niet, maar er zullen bepaalde sentimenten uit het verleden mee gemoeid zijn.

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 19 mar 2017 17:05
door daniel1975
chrissiewizzie schreef:Als je dat nog moet vragen... barbaar :D
Was eigenlijk een serieuze vraag.... :roll:

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 19 mar 2017 17:06
door havana
Zoals een ander forumlid altijd zegt... "zie niet wat hier nu zo bijzonder aan is" :D

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 19 mar 2017 18:14
door daniel1975
havana schreef:Zoals een ander forumlid altijd zegt... "zie niet wat hier nu zo bijzonder aan is" :D
Das alleen van toepassing op fietsen met een bijzondere prijs ;-)

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 20 mar 2017 10:48
door nucleus
Nadat de derraileurkabel afgelopen week tijdens een ritje knapte, afgelopen zaterdag maar vervroegd aan het grote onderhoud begonnen:
- Ketting verwijderd, cassette verwijderd, derriekabel verwijderd
- De hele fiets grondig schoon gemaakt
- Cassette vervangen
- Ketting vervangen
- Derraileurkabel vervangen
- En vervolgens de rest van de middag, onder het genot van M-SR, bezig geweest met indexeren. Kreeg het kreng, waarschijnlijk vanwege vuil in de veer, toch niet meer fatsoenlijk in lijn...

Zag dat de derriewieltjes ook aan vervanging toe zijn, dus dat staat samen met de remkabels en nieuw stuurlintje nog op de agenda.

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 26 mar 2017 22:45
door 53x11
Kermit heeft dit weekend een update en upgrade gekregen:
Ipv campa chorus cranks nu Hollowgram SI. The poor man's versie van SISL(2), maar nog steeds erg fraai IMHO.
De Cosmic wielen zijn afgestofd na de winter en voorzien van custom stickers. Meteen ook de ketting vervangen. En uiteraard een poetsbeurtje:

Afbeelding

Ik ga voor de foute-racebak-look, en dat lukt vrij aardig (vind ik). Nu nog een zwart stuurlint (toch wel) en, speciaal voor Daniel, banden met beige wangen, en dan is 'ie voorlopig wel weer even af.

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 26 mar 2017 22:47
door NicoNB
Geweldig dat die fiets een bijnaam heeft gekregen die iedereen die dit draadje volgt inmiddels kent. :-D

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 27 mar 2017 08:31
door Bospaadje
Ik vind hem echt gaaf, ik weet dat het je geen mallemoer interesseert, maar ik zou toch een zwarte zadelpen en stuurpen nemen. Retro bandjes horen uiteraard op ieder racebakkie ;-). Zoals de anti-schijfremmers zeggen, de profs hebben allemaal geen schijven dus het is niet geod, maar de profs rijden wel allemaal op gummiewangen, dus dat zal wel goed zijn toch ;-)

Re: Vandaag geklust aan de fiets

Geplaatst: 30 mar 2017 17:44
door havana
Lekker in het zonnetje een uurtje of wat geprutst aan beide fietsen. Allereerst was Ling Ping aan de beurt

- nieuwe Miche cassette geïnstalleerd > schakelt perfect i.t.t. Marchisio, die ik niet goed afgesteld kreeg
- ketting gesmeerd
- kleine poetsbeurt
- Aliexpress bidonhouders gemonteerd
- derailleurs nog eens afgesteld
- remblokken toe-in afgesteld (i.v.m. piepen)

Daarna was de Time aan de beurt
- poetsbeurt
- nieuwe ketting (oude zat al >1%)
- oude bidonhouders Ling Ping gemonteerd
- stuur uitgelijnd, stond niet helemaal in het midden