Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2016

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 okt 2016 19:36

Ik ben op zich ook een voorstander dat er regelmatig een onverwachte ontknoping is. Het gaat er met dit soort prikkelde standpunten wel om wel motief daar dan achter zit. Ik wil gewoon mooie wielersport maar zo nu en dan wil ik ook een rechtvaardige winnaar.
De Deense heeft het natuurlijk niet gestolen maar zonder die ene Amerikaanse en de NL ploeg was het natuurlijk een koers van niks.
In zo'n geval - en dat heeft niks met chauvinisme te maken - mag de ploeg die z'n nek heeft uitgestoken van mij ook met de grootste bos bloemen naar huis.
Overigens ben je na winst vandaag niet alleen wereldkampioen maar ook draaimolenspecialits :shock:

Ik ben bang dat Rondje vandaag de man met de hamer is de spijker recht op z'n kop slaat. :winkthumb: Misgunnen is een hele, hele nare eigenschap! PUNT!
Dat idiote Belgisch minderwaardigheidscomplex :?
Hopelijk wordt Boonen morgen kampioen. Weten we zeker dat vanaf de AGR we van het gekwijl af zijn.

O ja de Speld heeft al eens over een nieuw Vlaams minderwaardigheidscomplex geschreven en het is dus NIET een gebouw :mrgreen:

PS: Overigens gun ik het Boonen want dat zou een mooi afscheid zijn en ik vind Boonen een mooie vent. Toen hij in Barca kampioen werd heb ik ook flink gejuigd. Ik ben bang dat ons forum intrigantje dat wat minder snel voor een Nederlander zal doen. Gelukkig maar want wie wil nou zo'n fan hebben?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 okt 2016 20:48

Die Deense kun je het niet kwalijk nemen; heeft de ploeg niet om te controleren en heeft zich in het gedrang op de perfecte plek weten te zetten.
De engelsen, italianen, en in zekere zin zweden hadden er wel veel meer van moeten maken dan wat ze vandaag hebben gedaan.
Less is bore

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 15 okt 2016 20:53

Gastheerg schreef:Toen hij in Barca kampioen werd heb ik ook flink gejuigd.
Correctie: Boonen werd WK in Madrid en toen heb ik ook niet gejuichd want ik juich niet voor renners die ik of niet of hun directe omgeving niet persoonlijk ken. Dus morgen "supporter" ik op het WK voor niemand. Om rationele reden , omdat ik een TV-wielrennen-kijker ben , mag er omdat Sporza zoveel wielrennen brengt , een Belg winnen.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 15 okt 2016 20:55

Maar sowieso ging Wild te vroeg aan, ze moest wel maar bij de sprints tot nu toe zag je dat je zo laat mogelijk moest. Misschien iets voor Cavendish maar mijn toptip is.... Gaviria!
Maak joe woar

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 15 okt 2016 21:25

Quarantanove schreef:
Gastheerg schreef:Toen hij in Barca kampioen werd heb ik ook flink gejuigd.
Correctie: Boonen werd WK in Madrid en toen heb ik ook niet gejuichd want ik juich niet voor renners die ik of niet of hun directe omgeving niet persoonlijk ken. Dus morgen "supporter" ik op het WK voor niemand. Om rationele reden , omdat ik een TV-wielrennen-kijker ben , mag er omdat Sporza zoveel wielrennen brengt , een Belg winnen.
gelukkig zijn we niet allemaal zoals jou, de wielersport zou weinig juichende supporters kennen.

Soit, het is jammer dat er vandaag geen Nederlandse heeft gewonnen, de ploeg heeft veruit het meeste gewerkt, maar dat wordt spijtig genoeg niet altijd beloond.
Wat morgen betreft bij de mannen: moge de beste winnen, wie dat ook moge zijn!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 okt 2016 21:34

Dan per definitie geen sprinter, want die doen de hele race geen ruk......
Vind het echt een parcours van niks wat dat betreft.
Less is bore

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 15 okt 2016 21:49

daniel1975 schreef:Dan per definitie geen sprinter, want die doen de hele race geen ruk......
Eens , bovendien koersen die in een ''geprogrammeerde'' massasprint eindigen zijn voor een neutrale kijker meestal dodelijk saai om te zien. Daarom vind ik het juist mooi als er van een opgezette sprinttrein de beoogde sprinter het niet kan afmaken.

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 15 okt 2016 22:09

Ja;misschien iets te overmoedig en te vroeg (vanop 6.5km) de forcing aan een (te)hoog tempo willen voeren.Langs de andere kant toch een prachtparcours van de NL-vrouwen, chapeau.En als ...Marianne het 100meter langer had kunnen volhouden hadden we een heel ander verhaal gekregen met als sluitstuk een NL-winnaares.En ook mooi hoe de andere teamleden (toch ook allemaal toppers en potentiele winaars) zich hebben opgeofferd en leeggereden voor het vooropgetselde doel, en dan lees ik hier andere commentaren.Wij Belgen kunnen niet te hoog van de toren blazen (ondanks al dat euforistisch gewouwel van de heren Wuyts en De Couwer). Lotte Kopecki kon Jolien ook niet brengen waar ze moest zijn om op enigszins een kansrijke manier aan de sprint te beginnen. En bij Jolien was het ook op want in de sprint heeft geen plaatsje kunnen winnen en is ze aangekomen op de plek waarop zij de sprint begon. Spijtig om steeds te moeten vaststellen dat in koersen die ertoe doen (belangrijke) we in de laatste ronde (of al eerder) niet meer in het stuk voorkomen.Aan al dat positief gerelativeer doe ik niet mee(zie media commentaren) :shock:

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 15 okt 2016 22:12

Ik vind het wel erg jammer dat hier zo ontzet wordt afgedaan op de sprinters. Een mooie sprint is ook een groot onderdeel van het wielrennen. Juist eens in de zoveel tijd een WK-parkoer dat geschikt is voor een sprinter hoort er bij. Anders krijg je alleen maar parkoers waar altijd een Sagan, van Avermaet of Gilbert wint. Ik ben een groot fan van het feit dat er nu weer eens een parkoers voor sprinters is. Ieder type renner moet eens in de zoveel tijd de mogelijkheid krijgen om wereldkampioen te kunnen worden, dus sprinters, punchers, klassiekerrijders en klimmers.

rondje
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar rondje 15 okt 2016 22:14

Gastheerg schreef:PS: Overigens gun ik het Boonen want dat zou een mooi afscheid zijn en ik vind Boonen een mooie vent. Toen hij in Barca kampioen werd heb ik ook flink gejuigd. Ik ben bang dat ons forum intrigantje dat wat minder snel voor een Nederlander zal doen. Gelukkig maar want wie wil nou zo'n fan hebben?
Wat als hij zou moeten kiezen? 2de keer wereldkampioen of nog een kassei? Denk dat hij dan toch voor de kassei zou gaan en alleen recordwinnaar worden. Gun het hem ook wel, komt over als een sympathieke man en mooier kan hij zijn carrière niet afsluiten.

Wat betreft mijn commentaar eerder. Ik hou wel van kritiek of een discussie op zijn tijd, maar dan wel een gebaseerd op goede argumenten. Niet een die voortkomt uit een soort misplaatste afkeer jegens een land/persoon. En Quaranta heeft al te vaak laten blijken dat hij niet bepaald warm wordt van Nederland(ers) en ze dan een beetje natrapt. Mij interesseert het niet echt waar de winnaar vandaan komt. Als hij of zijn team er hard voor heeft gewerkt vind ik het prima. En als je een kleiner team hebt zoals bij de winnares van vandaag begrijp ik ook wel dat je de controle niet op je kan nemen.

Sprinten is nu eenmaal ook deel van het fietsen. Je zou een manier moeten vinden om het interessanter te maken. Misschien kleinere teams zodat het minder makkelijk is om de etappe te controleren. Teams van 5 ipv 8 morgen zou al een leuke test kunnen zijn. En het zijn niet alleen de sprint etappes. Races als AGR, LBL, etc worden ook steeds saaier waarbij er vervolgens zo hard mogelijk de laatste heuvel op wordt geracet.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 15 okt 2016 22:21

NOS was ook mooi bezig, noemden Groenewegen zo'n beetje een topfavoriet :/
Maak joe woar

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 15 okt 2016 22:26

Dat is hij toch ook en als hij niet wint hebben we de hele winter om hem de grond in te trappen :twisted: .
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie