Het bovenstaande verhaal over titanium frames en "echt goede lassers" klinkt mij in de oren alsof de auteur gewoon niet weet waar ie het over heeft en dan maar de dikke duim aanzet om toch maar wat tekst te produceren...
Lassen, inclusief titanium is niet meer dan een kunstje dat iedereen kan leren als tie wil en de kans krijgt.
Sure, volgens mij ben jij degene hier met de dikke duim (indruk heb ik bij jou wel vaker maar dat laat ik lekker gaan zou je ook eens moeten doen als je iemand niet kent).
Afgezien van de ontelbare stalen frames die ik zelf heb gemaakt/gesoldeerd heb ik een flink aantal lasdiploma's en ben in staat om titanium te lassen (maar niet goed genoeg en dat ga ik ook niet meer leren en een kunstje is het zeker niet).
Voor lassen van bepaalde metalen heb je talent en geduld nodig.
Wellicht dat het eerste in china wel aanwezig is echte het tweede ontbreekt volgens mij volledig (heb werkelijk niets met het land, alles moet zo goedkoop mogelijk, waarbij mensenrechten, wetten en het milieu continu met voeten worden getreden).
Zelfs bij de extreem dure titanium producenten heb je top talenten onder de lassers en mindere goden in ben op ooit op bezoek geweest bij een grote producent van high end titanium frames en daar mochten de ultra lichte ti frames (Ghisallo) maar door een paar lassers worden gemaakt omdat slijpen niet toegestaan was en de frames ook nog eens recht moeten eindigen (en het gros van wat ik door de jaren uit china aan titanium voorbij heb zien komen zou ik niet als recht willen bestempelen en al helemaal niet als topkwaliteit (maar ieder zijn ding en doorgaans was de prijs er ook naar)