Het grote domme vragen topic
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Gesink, gisteren.., 345 watt voor een 180km (zeg 3,5u zoals het gisteren ging).
Deels op kop van het peloton, deels in het wiel van zijn ploeggenoten die op kop moesten rijden.
Deels op kop van het peloton, deels in het wiel van zijn ploeggenoten die op kop moesten rijden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Om een idee te geven:
Tijdrit van 22km, iets meer dan een half uur, ruim 40km/u gemiddeld vereist voor mij (1.87m, 85kg, Giant TCR met ligstuur) 306W
Parcours had 2 haakse bochten en 2 chicanes waar de snelheid er vrij hard uit moest.
Tijdrit van 22km, iets meer dan een half uur, ruim 40km/u gemiddeld vereist voor mij (1.87m, 85kg, Giant TCR met ligstuur) 306W
Parcours had 2 haakse bochten en 2 chicanes waar de snelheid er vrij hard uit moest.
-
- Forum-lid
Mij viel het volgende op; sommige Belgische strava-gebruikers hebben achter hun naam een hele reeks cijfertjes staan. Ik kan er nergens iets over vinden. Nu zetten mensen de gekste dingen in hun naam, maar de reeks getallen zie ik bij meerdere gebruikers. Wat betekenen die nummers? Het enige wat ik kan bedenken is een lidmaatschapsnummer van de Belgische wielerunie?
IG: _superver
Beide waarden afh. van mijn alcoholconsumptie
Klopt. Per km fietsen kreeg je 1punt. 1km lopen was 4 punten denk ik. Of zoiets.
Bij 400 punten een cheque van 6 euro.
Wegens te groot succes na een tijdje weer afgevoerd.
Heb zo best wel wat gelletjes, binnenbandjes, ... gratis 'gekocht'
Volgens mij is het nu meer een systeem waar je kan gekozen worden om producten te testen.
Ben geen grote held met wiskunde, dus hoeken, graden, pytagoras etc... Niet aan mij besteed.. Maar n.a.v. De kickr climb vroeg ik me toch eens af...
als ik op de trainer een hellingshoek van een gemiddelde alpencol wil simuleren (zeg 7a8%) hoeveel cm moet je dan je voorwiel hoger zetten tov je achterwiel?
als ik op de trainer een hellingshoek van een gemiddelde alpencol wil simuleren (zeg 7a8%) hoeveel cm moet je dan je voorwiel hoger zetten tov je achterwiel?
-
- Forum-lid
Voor 7% helling moet je voorwiel het aantal cm hoger wat uit: wielbasis*0,07 komt. Hellingspercentage is namelijk hoeveel meter je stijgt voor elke 100 meter horizontaal afgelegd.
-
- Forum-lid
bij 7% stijgt de weg op 1 meter 7cm, bij 8% dus 8cm.
je wielbasis is ongeveer 1 meter, dus je voorwiel 7 a 8cm hoger zetten
(correct me if i'm wrong)
Was eigenlijk gewoon heel makkelijk zelf te googlen, klopt inderdaad wat je zegt ja..Flipmoehoe schreef: ↑24 okt 2019 12:45 bij 7% stijgt de weg op 1 meter 7cm, bij 8% dus 8cm.
Benieuwd of het echt anders voelt op de fiets