Muziek - Een streling voor het oor ...
-
- Forum-lid
Bizar dat Robbie Robertson niet in de Top2000 zelf staat.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tsja, er is maar plek voor 2000 stuks. Ik vind Alles of niets ook een veel beter stukje echte nederpop dan andere NL muziek die erin staat.
Less is bore
Dat geldt voor nog wel wat artiesten en platen.Mehekachtohapi schreef: ↑12 dec 2023 12:40 Bizar dat Robbie Robertson niet in de Top2000 zelf staat.
Dat sommige het niet halen - mijn lijstje zie je amper terug - is ook een bepaalde schoonheid van top lijsten.
Dat er ineens 500 aangeplakt moesten worden vind ik echter wel een zwakte bod en een verwatering van op zich een sterk product.
Zelf draai ik al drie dagen geen platen want lig in bed te zweten en te blaffen
Ik zet wel regelmatig een muziek docu op. Hoef je niet zo op te letten en niet erg als je wegdommelt.
Nu Stamping Ground.
Heerlijke registratie van popfestival Kralingen 1970.
Prachtig tijdsbeeld maar het kan ook schrikken zijn als het toevallig je tante is die in de zon in haar blote tieten bellen zit blazen.
Wel heel indrukwekkende line up voor toen!
-
- Forum-lid
Beterschap!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Beterschap Gerard!!
Percy Sledge niet, ik herhaal, niet in de 2000 maar daar buiten.
Engelbewaarder dan weer wel
Wat kun je je heerlijk ergeren aan muzieklijstjes
Less is bore
-
- Forum-lid
Gewoon top 4000 van radio 10 opzetten. Krijg je 2x zoveel verschillende liedjes te horen. En niet zo overdreven gehyped als die top 2000. Simpelweg plaatjes draaien en lekker luisteren.
Naast kritiek op de bondscoach, zeiken over het weer een van de betere nationale hobby's
Als je nu toch verplicht bent die Kerstdagen ergens mooi moet gaan zitten zijn is het wel een idee deze Kerstplaat op te zetten.
Lucinda Williams met een van haar Corona albums daarna zet ik ook nog even haar album Southern Soul op uit diezelfde Corona serie
Lucinda Williams met een van haar Corona albums daarna zet ik ook nog even haar album Southern Soul op uit diezelfde Corona serie
Wat ik al jaren zeg, maar helaas denken de beleidsmakers daar niet aan: nummers jonger dan 5 jaar zouden uitgesloten moeten zijn in die Top2000. Laat nummers eerst maar eens 5 jaar "rijpen". Je kunt het mooi zien bij nummers als Gangnam Style: staat er 4 jaar in en valt er het 5e jaar weer uit. Ander voorbeeld: Adele. Elk nummer dat dat jaar uitkomt schiet meteen de top in en valt de jaren daarna genadeloos terug:daniel1975 schreef: ↑12 dec 2023 19:19 Beterschap Gerard!!
- Hello komt in 2015 binnen op 23 en vorig jaar op 479
- Emile Roemer has it komt binnen op 220 in 2011 en stond in 2022 op 1627
- Someone like you komt in 2011 binnen op 6(!) en staat in 2022 op 209
Met die regel van 5 jaar zorg je ervoor dat zo'n Engelbewaarder de lijst niet eens haalt. En terecht natuurlijk.
Scott Addict Gravel 2022
Colnago CX Zero 2016
Colnago Super 1991
Peugeot P10S 1985
Cube AMS 110 2011
Colnago CX Zero 2016
Colnago Super 1991
Peugeot P10S 1985
Cube AMS 110 2011
Iets wat leuk zou moet zijn moet je niet vol hangen met spelregels
Nummer minimaal 5 jaar oud
Volgende regels omdat het niet helpt:
Maximaal 3 nummers van 1 band/artiest
volgende regel
Minimaal 3 nummers die nog nooit in de lijst stonden
En als kers op de taart: minimaal de helft van je gekozen nummers moet vrouw zijn en minimaal 20% gay etc etc
Minimaal x% moet een kleurling zijn
Want vinden we niet dat er te weinig vrouwen in de lijst staan.?Te weinig kleurlingen? Te weinig gay? Te weinig ?
Of minimaal 20% moet Nederlandstalig zijn!
Regels, regels, regels................. we plamuren ons helemaal dicht met regels.
Top2000 is gewoon een onschuldig leuk ding en ergeren is gewoon een onderdeel van het vermaak.
Nummer minimaal 5 jaar oud
Volgende regels omdat het niet helpt:
Maximaal 3 nummers van 1 band/artiest
volgende regel
Minimaal 3 nummers die nog nooit in de lijst stonden
En als kers op de taart: minimaal de helft van je gekozen nummers moet vrouw zijn en minimaal 20% gay etc etc
Minimaal x% moet een kleurling zijn
Want vinden we niet dat er te weinig vrouwen in de lijst staan.?Te weinig kleurlingen? Te weinig gay? Te weinig ?
Of minimaal 20% moet Nederlandstalig zijn!
Regels, regels, regels................. we plamuren ons helemaal dicht met regels.
Top2000 is gewoon een onschuldig leuk ding en ergeren is gewoon een onderdeel van het vermaak.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dit dus!!!
En ik heb idd ook discussies gehoord dat er te weinig vrouwen of mensen van kleur in staan. Wat een bullshit.
Muziek staat los van kleur of gender. Ik kan gewoon naar Boy George luisteren als ik dat wil, de hofleverancier van de afgelopen jaren was gay en Aretha maakt betere muziek dan Sieneke. Maak het niet zo moeilijk.
Less is bore
Aretha? Goed plan!
We waren een stuk gaan wandelen met idee dorp rond te gaan (en erwtensoep bij de molen) maar na nog geen 2 km voelde m'n lief zich niet lekker en ik ben bang dat zij nu aan de beurt is..........
Dus in bed gestopt met een kop thee en zelf de cave in en een box van Aretha opengetrokken...........
een dozijn kantjes Aretha
We waren een stuk gaan wandelen met idee dorp rond te gaan (en erwtensoep bij de molen) maar na nog geen 2 km voelde m'n lief zich niet lekker en ik ben bang dat zij nu aan de beurt is..........
Dus in bed gestopt met een kop thee en zelf de cave in en een box van Aretha opengetrokken...........
een dozijn kantjes Aretha