Canyon
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6216
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
wel apart dat de Aeroad cf SLX 7.0 Di2, voor 100 euro meer staat dan de Aeroad cf slx 8.0 di2 ...
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon heeft liggen te schuiven met hun maten waardoor die Xlen die L heel andere geometrie krijgen en vooral die xl heeft een veel te lange wielbasis waardoor die een stuk minder vinnig gaat sturen in de bochten . Die L heeft nu een hoger balhoofd van 1,5cm hoger
Jammer zo'n prachtige fiets vind jammer waarom niet gehouden gelijk vorige ultimate ? Kostenbesparing op de grote maten zal waarschijnlijk de reden zijn want die 3xl is weggevallen
Jammer zo'n prachtige fiets vind jammer waarom niet gehouden gelijk vorige ultimate ? Kostenbesparing op de grote maten zal waarschijnlijk de reden zijn want die 3xl is weggevallen
Eerder las ik dat de stack iets groter zou worden en de reach kleiner in de nieuwe modellen van de SLX.
Nu lijken die maten inderdaad fors veranderd (stack juist veel groter en reach veel kleiner).
Het verschil in geometrie tussen de Aeroad en Ultimate CF SL enerzijds en de Ultimate CF SLX anderzijds bij dezelfde maat is ook enorm nu.
Bijvoorbeeld een vergelijking tussen de stack:
Aeroad maat L: 570
Ultimate CF SL maat L: 579
Ultimate CF SLX maat L: 604
Denk dat die tabel op de site niet klopt.
Nu lijken die maten inderdaad fors veranderd (stack juist veel groter en reach veel kleiner).
Het verschil in geometrie tussen de Aeroad en Ultimate CF SL enerzijds en de Ultimate CF SLX anderzijds bij dezelfde maat is ook enorm nu.
Bijvoorbeeld een vergelijking tussen de stack:
Aeroad maat L: 570
Ultimate CF SL maat L: 579
Ultimate CF SLX maat L: 604
Denk dat die tabel op de site niet klopt.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6216
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ze zijn bij de ultimate wel met veel "vrouwen" kleuren gekomen en in de tabel een 2XS maatje erbij... wellicht dat dat er mee te maken heeft, Op sommige vlakken lijkt de oude 3XL t zelfde als de nieuwe 2XL (reach, wielbasis en balhoofdlengte), alleen met name de stack verschilt de boel wel veel en lijken ze L t/m 3XL te hebben samengevat in L t/m 2XL oid.
Misschien ook wel om een wat groter verschil te maken tussen de aeroad als keiharde agressieve racer.. en de ultimate als optimale compromis voor de meeste toerfietsers (licht, goede eigenschappen, maar ook comfort en qua houding voor een breder publiek en goed geschikt voor 200+km tochten). t is maar hypothese hoor
Misschien ook wel om een wat groter verschil te maken tussen de aeroad als keiharde agressieve racer.. en de ultimate als optimale compromis voor de meeste toerfietsers (licht, goede eigenschappen, maar ook comfort en qua houding voor een breder publiek en goed geschikt voor 200+km tochten). t is maar hypothese hoor
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ze hebben inderdaad die maten opgeschoven want m niet volledig die L is bevoordeeld een stuk korter den de vorige Xl Balhoofd i dan weer ongeveer hetzelfde . En die nieuwe Xl met zo een lange wielbasis dat stuurt als een tank op bochtige circuits.
Vrees dt ik iets anders ga moeten zoeken ...
Canyon slaat hier volledig de bal mis volgens mij ..
Vrees dt ik iets anders ga moeten zoeken ...
Canyon slaat hier volledig de bal mis volgens mij ..
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
raar inderdaad, in de whitepaper staan ook verschillen met de geometrietabellen op de website:
https://www.canyon.com/specials/ultimat ... 016-en.pdf
(balhoofd bij maat M bijv 155 (whitepaper) ipv 157,5 (website)
https://www.canyon.com/specials/ultimat ... 016-en.pdf
(balhoofd bij maat M bijv 155 (whitepaper) ipv 157,5 (website)
Tabellen op de website zijn inmiddels aangepast. Zat toch een fout in.
Waarden komen nu overeen met de hierboven genoemde whitepaper.
Maar opvallend blijft toename van lengte balhoofd en bovenbuis en daarmee van zowel stack als reach.
Waarden komen nu overeen met de hierboven genoemde whitepaper.
Maar opvallend blijft toename van lengte balhoofd en bovenbuis en daarmee van zowel stack als reach.