Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

gekke_henkie
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19

gekke_henkie 01 jul 2011 00:12

adroit schreef:
andromeda schreef:Jij verkoopt zeker geen Cervelo meer? :-)
Als ik ze nog wel zou verkopen was deze fiets een reden om ermee te stoppen :D

Imo slaan ze commercieel gezien de plank volledig mis met deze fiets (of je nu dealer bent of niet)
Ik snap ze wel. hun top fietsen zijn niet de aller mooiste of hebben een goede prijs kwaliteit verhouding...
Niets marketing. Dat is gewoon het beste wat er te koop is.... En waar de topploegen het op moeten winnen!!!!
Het oude gezegde in de F1 " win on sunday sell on monday"

De R5CA is echt niet met marketing in gedachte gemaakt.. 15000 euro voor een fiets wordt erg weinig uitgegeven.

Het zijn gewoon de snelste fietsen, niet de mooiste
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 01 jul 2011 08:53

De "beste" fiets zegt topploegen helemaal niets (een grote zak geld des te meer). Boven Cervelo zitten nog een reeks merken die custom made fietsen maken en aangezien maatwerk vaak beter is dan standaard......
De beste fiets bestaat niet en aangezien Cervelo haar ontwikkelngen (en sponsoring) zal moeten betalen uit de opbrengsten van de verkoop van frames zal een ontwerp klanten aan moeten spreken (een F1 auto is iets heel anders en laat zich wat moeilijker in de showroom verkopen).

R5CA is puur marketing en zou zijn prijs moeten rechtvaardigen op basis van het feit dat het frame door dure Amerikaanse werkkrachten is gelamineerd (gezien de kwaliteitsstandaarden van 99% van de amerikaanse produkten geloof ik niet dat dit een pré is). Elk merk heeft wel een fiets in haar pakket die men niet wil verkopen omdat deze zodanig op de grens is dat het het kwaliteitsimago geen goed zal doen en dan hang je er een zodanig extreem prijskaartje aan dat de kans van verkoop klein zal zijn..

nix
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 jul 2008 19:05

nix 01 jul 2011 09:23

Is nu ook te verwachten dat de 2011 S3 in de uitverkoop gaat, al dan niet pas deze winter?

trifox
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 27 dec 2005 10:46

trifox 01 jul 2011 09:55

Los van het feit of je dit mooi vindt of niet natuurlijk, staat dat je met deze framebouw toch een aanzienlijke vermindering krijgt van het wattage dat je moet duwen voor een gelijke snelheid tov een S3/S2. Of je nu in groep rijdt of niet kan dit natuurlijk wel een puntje "in favor" zijn voor het S5 frame. temeer dan de gewone S5 op prijsniveau S2 komt. Als je dan louter gaat voor de efficientie (die toch gepretendeerd wordt) dan lijkt mij de keuze toch vlug gemaakt. Velen weten intussen dat een Cervelo uitstekende rijkwaliteiten biedt. Zoals steeds moeten vele nieuwe designs/ontwerpen het in het begin ontgelden maar worden ze na een tijd als standaard gebruikt. (mooiste voorbeelden zijn te vinden in de auto-industrie)
Er zullen natuurlijk steeds mensen zijn die gevoelsmatig hierdoor afhaken maar je zult er evenveel habben die daardoor juist instappen.
De aangehaalde reden dat juist omwille van deze ontwikkeling iemand zou stoppen met de verkoop van... lijkt mij niet de juiste reden en is echt wel te kort door de bocht en zal dus ook wel niet de reden zijn.
Voor zover ik andere fora/facebook e.d. kan inschatten zijn er reeds veel cervelo-adapten die reeds intekenen voor de nieuwe S5. Veel (fiets) consumenten willen nu immers steeds het nieuwste van het nieuwste.
Het leuke aan fora is nu eenmaal dat verschillende meningen steeds in discussie gaan, nog leuker is natuurlijk dat er dan een soort van consensus ontstaat.
Laat ons afwachten, maar ik denk dat ook deze S5 terug een succesnummer zal worden voor Cervelo net als de Soloist/S-serie (en die werd ook verguist ten tijde van zijn voorstelling)

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 01 jul 2011 09:59

Tja ik denk dat de Aero "mass start frame" rage er eentje van voorbijgaande aard is.

Het is al eerder geprobeerd en toen sloeg het ook niet aan, waarbij bepaalde idéen eerder van Kestel als van Cervelo afkomen (in een aantal andere sektoren zouden bepaalde ideëen zeker niet als lenen bestempeld worden):

Afbeelding

Techniek is iets verder en ergens vindt ik een rechte bovenbuis ook nog eens mooier dan het sloping idee....

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sharkman113 op 01 jul 2011 10:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 jul 2011 10:02

Wat vind jij een aanzienlijke vermindering van het wattage? Ik vrees dat we 't hier nauwlijks over promillen hebben.

Persoonlijk vind ik de mooiste Cervelo's die van jaren geleden. De R2.5 in 't blauw (die vielen alleen uit elkaar), de gelakte Soloist in 't blauw (zwaar) en de Soloist Carbon en de SL uitvoering. Alle Cervelo's met deze streepjes die van balhoofdbuis doorlopen op de bovenbuis kunnen mij niet bekoren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 01 jul 2011 10:40

Maar wat vinden jullie dan van de windtunnel testen, zoals te zien in het filmpje?

Als je als wielrenner alles gedaan hebt: hard getraind, annorexia dieet, etc, net als de rest en jij hoeft een paar watt minder te leveren, ook al is het maar een beetje, dan is dat toch significant?

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 01 jul 2011 11:13

Die zijn zinvol zolang je je kilometers maar in een windtunnel doet....... In the real wordt rijdt je naast of achter iemand of heb je last van zij en rugwind en dat wordt in een windtunnel nou niet bepaald goed nagebootst. M.a.w. onder de streep levert het een fraktie van een al heel kleine besparing op (waabij een wintunneltest voor een tijdrit/thriathlon/baan fiets absoluut onmisbaar is.

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 01 jul 2011 12:54

Maar welke kant de wind ook waait, uiteindelijk ga je sneller dan de lucht zich verplaatst (orkaankracht mee daargelaten :-P). Dus zou je het in vectoren tekenen, dan is er altijd een kracht die tegenwerkt in je rijrichting.
In de buik van het peleton zal het zeker verwaarloosbaar zijn, maar niemand wint iets in de buik van het peleton.
Ik wil overigens niet beweren dat het inderdaad veel uitmaakt, maar ook niet te makkelijk zeggen dat het niets uitmaakt.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 01 jul 2011 13:07

amclassic-fan schreef:Wat vind jij een aanzienlijke vermindering van het wattage? Ik vrees dat we 't hier nauwlijks over promillen hebben.
Ik kan t niet exact na vertellen, maar in dat filmpje wordt gesproken over een fors tijdverschil t.o.v. een andere Cervelo. Dus de makers geven zelf aan dat het meer dan wat promillen scheelt. Niet dat ik dat geloof uiteraard... ;)

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 01 jul 2011 14:26

Dat zou natuurlijk kunnen, alleen het is dan wel alleen zoals Shark het omschrijft, in de windtunnel met windje tegen...

Nee, als we dan toch blijven door-oh-en over dit ontzettend lelijke gedrocht; hier nog eentje en deze was zeeeer succesvol dankzij de aerodynamica in jaar of 1, 2 geleden...... not!:

Afbeelding
Niets is wat het lijkt..

paulb25
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 mei 2011 23:45

paulb25 01 jul 2011 14:46

Ik moet zeggen dat ik het een ontzettend mooi frame mag vinden. Ik ben dan ook benieuwd wanneer het frame beschikbaar is.

Plaats reactie