Canyon
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
je hebt zeker gelijk.., geen gekke prijs voor een goede fiets, met di2.
Kleine prijsverschil met de mechanische utivoering zit m vooral in de wielen denk ik.
Kleine prijsverschil met de mechanische utivoering zit m vooral in de wielen denk ik.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Uit de reactie van facebook op mijn geplaatste opmerking kun je gevoegelijk aannemen dat er vooralsnog geen disc versies van Canyon komen. Dat wordt nog maar een jaartje verder met mijn huidige.
André: Heel jammer dat er geen disc versies van de Ultimate en de Aeroad zijn uitgekomen.
Canyon: Beste André, de Ultimate en de Aeroad zijn bij uitstek onze echte wedstrijdfietsen. Een wedstrijdfiets bouwen met schijfremmen die je tijdens wedstrijden niet mag gebruiken van de UCI is niet erg waardevol. We zijn er echter wel klaar voor mochten de regels op korte termijn veranderen.
André: En toch heb zo'n idee dat de modellen heel erg goed verkocht worden aan niet wedstrijdrijders. Ben geen wedstijdrijder meer, maar wil wel weer een wedstrijdfiets.
André: Heel jammer dat er geen disc versies van de Ultimate en de Aeroad zijn uitgekomen.
Canyon: Beste André, de Ultimate en de Aeroad zijn bij uitstek onze echte wedstrijdfietsen. Een wedstrijdfiets bouwen met schijfremmen die je tijdens wedstrijden niet mag gebruiken van de UCI is niet erg waardevol. We zijn er echter wel klaar voor mochten de regels op korte termijn veranderen.
André: En toch heb zo'n idee dat de modellen heel erg goed verkocht worden aan niet wedstrijdrijders. Ben geen wedstijdrijder meer, maar wil wel weer een wedstrijdfiets.
Concorde, Colnago master, Batavus, Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2
Ik begrijp canyon niet goed, op eurobike in 2012 ! stonden ze als eerste fabrikant te pronken met een racefiets met schijfremmen,nl de cf slx disc (toen al) We zijn nu 3 jaar verder en ze zijn de enige topfabrikant die geen schijfremracer in het gamma heeft
En daarvoor was er project 6.8 (2009 ?) dus ze zijn er al een tijdje mee bezig
Felt z2 disc di2 / Principia rex pro - record - cosmic
Wellicht omdat zij er al achter zijn dat die schijfremmen 'm op de lange duur niet gaan worden op een racefiets. De schijven zijn er al jaren maar het lijkt maar niet echt los te komen.prinsken schreef: We zijn nu 3 jaar verder en ze zijn de enige topfabrikant die geen schijfremracer in het gamma heeft
-
- Forum-lid
Ik hoef in elk geval geen schijfremmen. Zie meer nadelen dan voordelen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
nog meer produkt zou gaan betekenen nog meer geteut hier over levertijden die niet aangehouden worden...prinsken schreef:Ik begrijp canyon niet goed, op eurobike in 2012 ! stonden ze als eerste fabrikant te pronken met een racefiets met schijfremmen,nl de cf slx disc (toen al) We zijn nu 3 jaar verder en ze zijn de enige topfabrikant die geen schijfremracer in het gamma heeft
-
- Forum-lid HC
Ik denk als ik Canyon stickers op mijn foil plak dat iederen denkt dat ik met de nieuwe SLX rijd.
Dat likt wel heel erg op elkaar.
Mooie fiets overingens. Maar de prijzen zijn gewoon gelijk geworden aan die van alle andere merken.
Voor de topmodellen van canyon slx en aeroad is prijs geen argument meer.
Dat likt wel heel erg op elkaar.
Mooie fiets overingens. Maar de prijzen zijn gewoon gelijk geworden aan die van alle andere merken.
Voor de topmodellen van canyon slx en aeroad is prijs geen argument meer.
-
- Forum-lid
Misschien wel een leek, met een voorkeur voor Canyon, maar waar zie je de gelijkenissen?