Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 dec 2014 12:29

Hoe vaak ga je dat nog herhalen?
Less is bore

dc
Forum-lid

dc 11 dec 2014 12:52

Zo vaak als ik nodig vind?`

Daniel, jij mag dan mij een zeikerd vinden, maar zolang geen hond een probleem heeft met Breukink en Roompot en men loopt te grienen over Vino zal ik blijven wijzen op de hypocrisie van de posters hier. En daar hoort zeer zeker het gejammer bij dat Boom voor Astana koos. Er is hier geen hond die er problemen mee had toen hij voor Rabo reed.

Ik hou niet zo van het Nederlandse vingertje. Zeker niet in het geval van doping.

Ja, ik vind het door gaan van Astana veel minder erg dan het feit dat niemand bij de UCI of KNWU er een probleem mee heeft dat Erik Breukink een ploeg mag gaan leiden. Kwestie van bewijs, kwestie van uberhaupt geen gemor van de buhne.

Het ontstaan van Roompot is veel duidelijker dan Astana een bewijs dat de wielersport corrupt is, alleen zat iedereen hier lekker te pitten en te praten over de kleur van de frames. Laten we duidelijk zijn; als je uite Noord-west Europa komt kan je als ploegleider letterlijka lles flikken, het heeft nooit consequenties.

zaaf
Forum-lid

zaaf 11 dec 2014 13:37

Maar dat geldt voor astana ook. De italiaanse evenknie van de OvJ heeft nu een dossier naar de rechtbank gestuurd met beschuldigingen waarbij nogal wat verwijten zijn gemaakt richting astana en haar medewerkers. Een veroordeling is er hier echter eveneens niet. Dus dc heeft wel een punt.

zaaf
Forum-lid

zaaf 11 dec 2014 14:01

Ja maar dan kunnen we hier astana ook niet meer lynchen. Dan wordt dit wel een saai topic...

dc
Forum-lid

dc 11 dec 2014 14:45

chrissiewizzie schreef:Laat ze maar zoeken naar harde bewijzen. Ik hoor van jou alleen aannames die je verkondigt als de waarheid.
Dat is waar. Een live opname van de NOS waar Boogerd letterlijk de koers koopt in opdracht van Breukink is geen hard bewijs (in feite bedreigde hij de medevluchter "anders geen contract voor jou"). Oh... wacht... uhm... ja... dat is eigenlijk wel hard bewijs.
Het feit dat ze wisten van de leugen over whereabouts van Rasmussen betekent niet dat er sprake is van een georganiseerd dopingnetwerk. Als die link wel te leggen is door bewijs en juridisch stand houdt, dan is het pas een feit. En ik ben niet naïef om te denken dat er helemaal niets speelt. Ik ben alleen niet overtuigd door argumentatie op basis van aannames.
Tsja, die rechter, die deed ook maar wat. In rechtzaken ligt de bewijslast gelukkig niet zo hoog. Het was dan ook maar een individue tegen een miljoenen organisatie, die verliezen miljoenenorganisaties bij het minste geringste :mrgreen:

En ja, al die verhalen over een overgang naar Epo via het management en voorschrijven door Leinders mogen dan wel bewijs zijn (immers getuigenissen van direct betrokkenen!), laten we vooral niet onderzoeken.

Chris, laat ik heel duidelijk zijn: het is jouw houding waar ik van gruwel. => Zelfs als je de keiharde bewijzen wegwuift, er is zelfs geen onderzoek geweest.

Dat jij dat bagatelliseert en mij beschuldigt van zomaar iets te verkondigen is absurd. Niet alleen is de bewijslast wel degelijk hard, het is een snoeihard feit dat er geen drol met die bewijzen is geburd.

Matchfixing is gewoon strafbaar in Nederland.

zaaf
Forum-lid

zaaf 11 dec 2014 14:50

Nu draaf je wel een beetje door. Matchfixing is in NL niet strafbaar. Er is weleens geprobeerd zoiets veroordeeld te krijgen via het oplichting artikel (326 str voor liefhebber), maar zonder veel succes.

Edit: mijn collega wijst mij erop dat 15 eu landen w.o. NL in september hebben bedloten dit wel strafbaar te gaan stellen. Moet dus nog in wetgeving in nl gegoten worden.

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 11 dec 2014 15:09

Volgens mij gaat het bij alle professionele sporten maar om een ding en dat is entertainment, en als je ze bij Astana en ook Dr. Ferrari een ding moet nageven, is dat ze in de periode die niet bol staat van het wielernieuws toch op hun eigen manier voor nieuws zorgen...

Afbeelding

dc
Forum-lid

dc 11 dec 2014 16:00

Ho stop ;) Matchfixing is wel degelijk strafbaar in Nederland.

Er is geen specifieke wetgeving, maar valt onder de artikelen over oplichting.

Betreft de Rasmussen zaak: Dat ging over al dan niet terecht ontslag en bijbehorende vergoedingen. De rechter en advocaten van Rasmussen hadden geen reden diep darop in te gaan behalve dat het hele management team wel degelijk op de hoogte was.

En Chris je leest natuurlijk erg selectief want over de ander getuigenissen van directe betrokkenen heb je het maar niet, net zo min als het pijnlijke feit dat er verder geen onderzoek is geweest. Dat je verder ook maar niet ingaat op de open deur dat er geen onderzoek is geweest terwijl er rook en vlammen zijn is ook volkomen duidelijk.

Maar goed, laten we het over harde feiten hebben. BOE! Weg met Astana!
Laatst gewijzigd door dc op 11 dec 2014 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.

zaaf
Forum-lid

zaaf 11 dec 2014 16:02

Dat zeg ik dus. Verder sluit ik me aan bij chrissiewizzie

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 dec 2014 16:21

Grote verschil is dat DC nog teert op cases uit 'het oude wielrennen' en dat Astana gewoon anno 2014 5 dopinggevallen heeft en een zeer vermoedelijke connectie met Ferrari. Dat is wel even andere koek.....
Ik ben het ook niet eens met mannen als Riis en Ibarguren om maar 2 willekeurige te noemen, maar momenteel hebben die geen concrete verdachtmaking aan hun broek voor zover ik weet.
Less is bore

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 11 dec 2014 16:23

En om even aan te geven hoe er in het profwereldje mee om wordt gegaan:

Op twitter, Thijs nav het toekennen van de licentie
Thijs Zonneveld: 17h17 hours ago
Wat moet je dan doen om GEEN licentie te krijgen?

De reply van miss Terpstra:
ramonavdlecq
misschien weet de Club van 48 het antwoord #GEENwielrennervhjaar

Het is maar waar je op dat moment jezelf druk om maakt.... :roll:
Less is bore

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 11 dec 2014 18:01

Een criminele bende heeft in samenwerking met de voor het leven geschorste dopingarts Michele Ferrari ten minste 30 miljoen euro omgezet.

Dat meldt de Italiaanse krant Gazzetta dello Sport donderdag.

Het dagblad heeft het 550 pagina's tellende rapport van het Openbaar Ministerie in Padua in bezit, dat onderzoek deed naar de dopingpraktijken van Ferrari.

Een belangrijk doel van de bende zou zijn geweest om via doping de marktwaarde van sporters te verhogen.

Ferrari zou ook contact hebben gehad met Astana, de in opspraak geraakte wielerploeg die toch een licentie voor de WorldTour heeft gekregen. Woensdag dook een lijst van namen op van (ex-)renners die banden zouden hebben gehad met Ferrari.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie