Canyon
-
- Forum-lid
Snap ook echt niet waarom je schijfremmen zou willen. Al helemaal niet als je voornamelijk in nl rijdt. Zie ook alleen maar nadelen.
Wat zijn voor jullie de nadelen dan?
1. Gewicht vind ik geen excuus, want die paar honderd gram kan je ook afvallen.
2. Dat je er te hard ongecontroleerd mee kan remmen vind ik ook geen excuus, want dat is bij de mtb's ook niet zo. Heb net zoveel controle als de traditionele velgrem (mijn mening).
2. Dat je er te hard ongecontroleerd mee kan remmen vind ik ook geen excuus, want dat is bij de mtb's ook niet zo. Heb net zoveel controle als de traditionele velgrem (mijn mening).
- Wiliertoerist
- Forum-lid
+1 helemaal mee eens.apollo schreef: En ... het is verschrikkelijk lelijk !!!
van alle mooie fietsen die je ziet, ziet de versie zonder schijven er altijd mooier uit.
Voor iemand die een zo licht mogelijk fiets wil bouwen kan ik wel begrijpen. Waar ikzelf ook een nadeel vind is dat die fietsen op dit moment lelijk zijn. Dat is de reden dat ik wacht op Canyon. Ik wil namelijk wel eentje met schijfremmen voor in de bergen.
Nu deze volgend jaar nog niet komt, komt er begin volgend jaar wel een nieuwe Ultimate en daarna eentje met schijfremmen. Het zou mooi zijn als de Ultimate zo min mogelijk is veranderd.
Nu deze volgend jaar nog niet komt, komt er begin volgend jaar wel een nieuwe Ultimate en daarna eentje met schijfremmen. Het zou mooi zijn als de Ultimate zo min mogelijk is veranderd.
mee eens maar:POC schreef:Wat zijn voor jullie de nadelen dan?
3. Heb je schijfremmen nodig? Velgremmen remmen wat mij betreft goed genoeg.
4. Aerodynamica is de nieuwe trend. Denk niet dat schijfremmen daarbij passen.
No pain no gain, no guts no glory!
-
- Forum-lid HC
De meeste wielrennens hebben nog niet met schijven gereden. Het te hard remmen is complete onzin.
Waarom zou je met een veel beter doseerbare rem ineens te hard remmen, dan kan je gewoon niet rijden.
Doe je in je auto toch ook niet. Dat het in de polder niet perse nodig is ben ik met iedereen eens, maar het nadeel zie ik ook niet.
Nadeel:
Gewicht circa 400 gram
Aero ( wat mij betreft het enige zinvolle technisch nadeel)
Looks voor sommige
Voordeel:
Geen klappende binnenbanden voor mensen die niet kunnen dalen
Geen slijtage aan dure carbon velgen
Bij goede remmen shimano /hope zeer lange tijd met remblokken, op mijn mtb die ik qua gebruik een beetje als racer gebruik 15k met een setje.
Veel beter te doseren
Bij nat weer remt het ook
Nooit meer kabels vervangen
Zonder blokken wisselen tussen carbon en alu velgen
Looks ook weer persoonlijk.
Bij het wiel vind ik het veel mooier dan een velgrem, bij de shifters vind ik het ook niet mooi.
Waarom zou je met een veel beter doseerbare rem ineens te hard remmen, dan kan je gewoon niet rijden.
Doe je in je auto toch ook niet. Dat het in de polder niet perse nodig is ben ik met iedereen eens, maar het nadeel zie ik ook niet.
Nadeel:
Gewicht circa 400 gram
Looks voor sommige
Voordeel:
Bij goede remmen shimano /hope zeer lange tijd met remblokken, op mijn mtb die ik qua gebruik een beetje als racer gebruik 15k met een setje.
Veel beter te doseren
Bij het wiel vind ik het veel mooier dan een velgrem, bij de shifters vind ik het ook niet mooi.
- Infinito GB
- Forum-lid
Heb nu schijfremmen op mijn leenfiets (Cannondale Synapse sram red), en waar ik in 30 jaar( met pauzes) nooit een probleem heb gehad met velgremmen, heb ik in 2 weken tijd al meerdere malen de remklauwen moeten afstellen. Zand moeten verwijderen. Na het wassen van de fiets met autoshampoo reed ik bijna onder een auto ivm gladde remschijven, en ze piepen (ook bij droog weer). Voor mij nooit schijfremmen. Vroeger met ATB ook nooit behoefte gehad aan schijfremmen. Altijd op tijd tot stilstand gekomen met V-brakes. En...... Oh ja. Had ik al gezegd dat ik het uitermate lelijk vind.
-
- Forum-lid HC
Raar dat ikzelf en mijn maten dat op de MTB nooit hebben, wij zien nooit zand en modder..........??
Ik heb een set hope mono mini,s uit 2007 en 50k op de teller. Vorige jaar alle seals vervangen en weer als nieuw, nooit is aan gedaan behalve schoonmaken met water en zeep.
Als je schijfremmen neemt wel shimano, Avid/sram is gewoon slecht
Ik heb een set hope mono mini,s uit 2007 en 50k op de teller. Vorige jaar alle seals vervangen en weer als nieuw, nooit is aan gedaan behalve schoonmaken met water en zeep.
Als je schijfremmen neemt wel shimano, Avid/sram is gewoon slecht
nog een voordeel: bij nat weer geen remslijpsel (vooral bij alu velgen) op velg, rem en rest van de fietswasbeer2006 schreef:De meeste wielrennens hebben nog niet met schijven gereden. Het te hard remmen is complete onzin.
Nadeel:
Gewicht circa 400 gram
Looks voor sommige
Voordeel:
Veel beter te doseren