Pagina 864 van 1870

Re: Canyon topic

Geplaatst: 29 aug 2015 21:07
door gaisdergerman
Snap ook echt niet waarom je schijfremmen zou willen. Al helemaal niet als je voornamelijk in nl rijdt. Zie ook alleen maar nadelen.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 29 aug 2015 21:57
door POC
Wat zijn voor jullie de nadelen dan?

1. Gewicht vind ik geen excuus, want die paar honderd gram kan je ook afvallen.
2. Dat je er te hard ongecontroleerd mee kan remmen vind ik ook geen excuus, want dat is bij de mtb's ook niet zo. Heb net zoveel controle als de traditionele velgrem (mijn mening).

Re: Canyon topic

Geplaatst: 29 aug 2015 23:07
door apollo
Ik vind gewicht een héél groot nadeel. Zeker voor degenen die zo hun best doen om een zo licht mogelijke fiets te bouwen.
En ... het is verschrikkelijk lelijk !!!

Re: Canyon topic

Geplaatst: 30 aug 2015 01:16
door Wiliertoerist
apollo schreef: En ... het is verschrikkelijk lelijk !!!
+1 helemaal mee eens.
van alle mooie fietsen die je ziet, ziet de versie zonder schijven er altijd mooier uit.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 30 aug 2015 07:51
door POC
Voor iemand die een zo licht mogelijk fiets wil bouwen kan ik wel begrijpen. Waar ikzelf ook een nadeel vind is dat die fietsen op dit moment lelijk zijn. Dat is de reden dat ik wacht op Canyon. Ik wil namelijk wel eentje met schijfremmen voor in de bergen.

Nu deze volgend jaar nog niet komt, komt er begin volgend jaar wel een nieuwe Ultimate en daarna eentje met schijfremmen. Het zou mooi zijn als de Ultimate zo min mogelijk is veranderd.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 30 aug 2015 13:25
door greveleer
Kan er iemand uitleggen waarom bij de 2016 versie de AEROAD CF SLX 7.0 DI2 duurder is dan de AEROAD CF SLX 8.0 DI2 ? Of is dit een foutje?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 30 aug 2015 13:32
door apollo
greveleer schreef:Kan er iemand uitleggen waarom bij de 2016 versie de AEROAD CF SLX 7.0 DI2 duurder is dan de AEROAD CF SLX 8.0 DI2 ? Of is dit een foutje?
Ik denk dat dit nog een foutje is van de vernieuwingen op de website.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 30 aug 2015 14:05
door dieseltje
POC schreef:Wat zijn voor jullie de nadelen dan?

1. Gewicht vind ik geen excuus, want die paar honderd gram kan je ook afvallen.
2. Dat je er te hard ongecontroleerd mee kan remmen vind ik ook geen excuus, want dat is bij de mtb's ook niet zo. Heb net zoveel controle als de traditionele velgrem (mijn mening).
mee eens maar:

3. Heb je schijfremmen nodig? Velgremmen remmen wat mij betreft goed genoeg.
4. Aerodynamica is de nieuwe trend. Denk niet dat schijfremmen daarbij passen.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 30 aug 2015 15:10
door wasbeer2006
De meeste wielrennens hebben nog niet met schijven gereden. Het te hard remmen is complete onzin.
Waarom zou je met een veel beter doseerbare rem ineens te hard remmen, dan kan je gewoon niet rijden.
Doe je in je auto toch ook niet. Dat het in de polder niet perse nodig is ben ik met iedereen eens, maar het nadeel zie ik ook niet.

Nadeel:
Gewicht circa 400 gram
Aero ( wat mij betreft het enige zinvolle technisch nadeel)
Looks voor sommige

Voordeel:
Geen klappende binnenbanden voor mensen die niet kunnen dalen
Geen slijtage aan dure carbon velgen
Bij goede remmen shimano /hope zeer lange tijd met remblokken, op mijn mtb die ik qua gebruik een beetje als racer gebruik 15k met een setje.
Veel beter te doseren
Bij nat weer remt het ook
Nooit meer kabels vervangen
Zonder blokken wisselen tussen carbon en alu velgen
Looks ook weer persoonlijk.

Bij het wiel vind ik het veel mooier dan een velgrem, bij de shifters vind ik het ook niet mooi.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 30 aug 2015 15:17
door Infinito GB
Heb nu schijfremmen op mijn leenfiets (Cannondale Synapse sram red), en waar ik in 30 jaar( met pauzes) nooit een probleem heb gehad met velgremmen, heb ik in 2 weken tijd al meerdere malen de remklauwen moeten afstellen. Zand moeten verwijderen. Na het wassen van de fiets met autoshampoo reed ik bijna onder een auto ivm gladde remschijven, en ze piepen (ook bij droog weer). Voor mij nooit schijfremmen. Vroeger met ATB ook nooit behoefte gehad aan schijfremmen. Altijd op tijd tot stilstand gekomen met V-brakes. En...... Oh ja. Had ik al gezegd dat ik het uitermate lelijk vind. ;-)

Re: Canyon topic

Geplaatst: 30 aug 2015 15:27
door wasbeer2006
Raar dat ikzelf en mijn maten dat op de MTB nooit hebben, wij zien nooit zand en modder..........??

Ik heb een set hope mono mini,s uit 2007 en 50k op de teller. Vorige jaar alle seals vervangen en weer als nieuw, nooit is aan gedaan behalve schoonmaken met water en zeep.

Als je schijfremmen neemt wel shimano, Avid/sram is gewoon slecht

Re: Canyon topic

Geplaatst: 30 aug 2015 15:55
door IWC
wasbeer2006 schreef:De meeste wielrennens hebben nog niet met schijven gereden. Het te hard remmen is complete onzin.
Waarom zou je met een veel beter doseerbare rem ineens te hard remmen, dan kan je gewoon niet rijden.
Doe je in je auto toch ook niet. Dat het in de polder niet perse nodig is ben ik met iedereen eens, maar het nadeel zie ik ook niet.

Nadeel:
Gewicht circa 400 gram
Aero ( wat mij betreft het enige zinvolle technisch nadeel)
Looks voor sommige

Voordeel:
Geen klappende binnenbanden voor mensen die niet kunnen dalen
Geen slijtage aan dure carbon velgen
Bij goede remmen shimano /hope zeer lange tijd met remblokken, op mijn mtb die ik qua gebruik een beetje als racer gebruik 15k met een setje.
Veel beter te doseren
Bij nat weer remt het ook
Nooit meer kabels vervangen
Zonder blokken wisselen tussen carbon en alu velgen
Looks ook weer persoonlijk.

Bij het wiel vind ik het veel mooier dan een velgrem, bij de shifters vind ik het ook niet mooi.
nog een voordeel: bij nat weer geen remslijpsel (vooral bij alu velgen) op velg, rem en rest van de fiets