Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 11 dec 2014 19:05

Momenteel is dit wel het vermakelijkste topic op het forum.

Ik vraag me bij sommige reacties wel af wat de schrijver bezig houdt. Als je nu nog zit met de kwestie "Breuk vraagt of het ok is?" dan haak ik af. Man. dat speelde in 2006. Dat je daar nog last van hebt zit voor mij op het niveau van mijn vader die in september 1945 is geboren en een of ander onverwerkt oorlogsverleden met zich meedraagt en daarom bij iedere voetbalwedstrijd tegen de Duitsers is.

dc
Forum-lid

dc 11 dec 2014 19:25

Swedish Chef schreef:Momenteel is dit wel het vermakelijkste topic op het forum.

Ik vraag me bij sommige reacties wel af wat de schrijver bezig houdt. Als je nu nog zit met de kwestie "Breuk vraagt of het ok is?" dan haak ik af. Man. dat speelde in 2006. Dat je daar nog last van hebt zit voor mij op het niveau van mijn vader die in september 1945 is geboren en een of ander onverwerkt oorlogsverleden met zich meedraagt en daarom bij iedere voetbalwedstrijd tegen de Duitsers is.
Mee eens hoor. Het is niet alsof mensen zich druk maken over Riis of Vino's mail aan Kolbnev oprakelen. Breukink is ook gewoon een man die een Prof ploeg opstart. Geen enkel probleem verder.

Heerlijk dat ongebreidelde Nationalisme.

Boe met Astana!

dc
Forum-lid

dc 11 dec 2014 19:28

daniel1975 schreef:Grote verschil is dat DC nog teert op cases uit 'het oude wielrennen'
Eens. Het is niet alsof de beste man twee jaar geleden uit sport wegging onder een wolk van schandalen en dit jaar een ploeg start. Het oude wielrennen.. heerlijke term. We moeten Ducrot toch bedanken voor de verrijking van de neerlandse sport-taal.

Heerlijke discussie waarin mensen zelf al aangeven dat ze lekker met twee maten meten :mrgreen:

Daniel, dank voor de schaterlach.

elefantino
Forum-lid

elefantino 11 dec 2014 19:57

Oude versus nieuwe wielrennen is m.i. onzin. Er is altijd veel gepakt in de wielersport, en er wordt nog steeds veel gepakt.

Ben het wel met dc eens dat het feit dat Breukink een nieuwe ploeg start net zo dubieus is als Vino met Astana.

codex
Forum-lid

codex 11 dec 2014 20:31

Krijgen we nu het nieuwe-nieuwe wielrennen van het voorjaar te horen uit de mond van
Maarten(Oxazepam) Ducrot. :shock:

pffffffffftGaat het nog meneer Codex? :?

janlouws
Forum-lid

Gebruikersavatar janlouws 12 dec 2014 12:46

Zie pers bericht MPCC: http://www.mpcc.fr/index.php/en/news-uk ... ss-release … Dus @AstanaTeam zal 5 weken geschorst worden!
Duidelijk statement van de MPCC lijkt mij (in tegenstelling wat wordt beweert)!

IMO is dat dus van 20 jan t/m 23 feb: Dus Tour Down Under, Dubai Tour, Tour of Qatar, Tour of Oman.
De eerste wedstrijd zou dan Omloop Het Nieuwsblad zijn.

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 dec 2014 12:51

janlouws schreef:Zie pers bericht MPCC: http://www.mpcc.fr/index.php/en/news-uk ... ss-release … Dus @AstanaTeam zal 5 weken geschorst worden!
Duidelijk statement van de MPCC lijkt mij (in tegenstelling wat wordt beweert)!

IMO is dat dus van 20 jan t/m 23 feb: Dus Tour Down Under, Dubai Tour, Tour of Qatar, Tour of Oman.
De eerste wedstrijd zou dan Omloop Het Nieuwsblad zijn.
Dat gaat over het opleidingsteam (continental team).., alleen als ze zelf weer in koers zouden willen gaan komen.

Voor pro tour team staat er het volgende:
For the record, Astana World Tour team has complied with MPCC rules by self-suspending for one week after two positive cases. The team didn’t compete in the Tour of Beijing (World Tour) and two italian Europe Tour races.

maw. dat ze die laatste wedstrijdjes van afgelopen seizoen hebben overgeslagen is voldoende in de ogen van MPCC
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

janlouws
Forum-lid

Gebruikersavatar janlouws 12 dec 2014 13:07

MarkVeenstra schreef:Dat gaat over het opleidingsteam (continental team).., alleen als ze zelf weer in koers zouden willen gaan komen.

Voor pro tour team staat er het volgende:
For the record, Astana World Tour team has complied with MPCC rules by self-suspending for one week after two positive cases. The team didn’t compete in the Tour of Beijing (World Tour) and two italian Europe Tour races.

maw. dat ze die laatste wedstrijdjes van afgelopen seizoen hebben overgeslagen is voldoende in de ogen van MPCC
Verdorie, je hebt gelijk! Dan vind ik dat de MPCC hier toch een helder statement moet maken (of Astana schorsen of uit de MPCC zetten).

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 12 dec 2014 13:15

MPCC, AIGCP, Velon, allemaal clubjes waar de ploegen aan deelnemen maar in mijn ogen alleen maar gebakken lucht.
Er is maar één orgaan waaruit echte regels komen en dat is de UCI.
Helaas is het daar (nog steeds) een zooitje maar wie weet, misschien komt dat ooit wel goed.
Doordat de andere clubjes hun eigen regeltjes hebben maak je het alleen maar ingewikkelder om nog een ploeg te hebben.
Ik vraag me zelfs af hoeveel de ploegen kwijt zijn aan contributie per seizoen om lid te moeten zijn van deze clubjes.
(Ja, moeten want er zijn organisatoren van wedstrijden die dit soort lidmaatschappen eisen van deelnemende ploegen)

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 12 dec 2014 14:21

Wielerploegen met een dopingverleden zijn niet meer welkom bij de Arnhem Veenendaal Classic. De organisatie van deze Nederlandse wielerklassieker kwam vrijdag met dit krachtige statement naar buiten uit onvrede over het besluit om een licentie voor de WorldTour te verstrekken aan Astana, een ploeg met vijf recente dopinggevallen.

De Arnhem Veenendaal Classic weert teams die in de afgelopen twee jaar meer dan drie dopinggevallen :shock: hebben gekend. 'We hebben als organisatie met verbazing kennis genomen dat Astana een licentie heeft gekregen van de internationale wielerbond UCI. Er zijn veel renners, ploegen en organisaties die dag in, dag uit strijden om de wielersport schoner en geloofwaardiger te maken, maar de UCI heeft daar blijkbaar geen boodschap aan', aldus koersdirecteur Thijs Zonneveld. De eerstkomende editie is op 21 augustus 2015.

,,Het is niet zozeer bedoeld om Astana te straffen, maar om een objectief meetbare regel in te voeren en het signaal af te geven dat we niet achter het besluit van de de UCI staan'', vervolgt de koersdirecteur, die uit zijn hoofd weet dat behalve Astana ook de Italiaanse ploeg Neri Sottoli niet hoeft te rekenen op een uitnodiging. ,,Als vijf positieve gevallen in één seizoen en concrete aanwijzingen voor nauwe banden met de beruchte dopingarts Michele Ferrari niet eens genoeg zijn voor verder onderzoek, dan houdt het op.''

De eerstkomende editie is op 21 augustus 2015.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 12 dec 2014 16:04

Grote kans dat u Sam Oomen - nog - niet kent. Hij is ook pas 19 jaar en eerstejaars belofte bij het Rabobank Development Team. Maar als iemand weet hoe het dopingbedrog van Astana eruit ziet, dan is het Oomen.

De student psychologie rijdt afgelopen zomer, op 27 augustus, in de vierde etappe van de Ronde van de Toekomst in de kopgroep van vijf man. Met winnaars als Joop Zoetemelk, Bauke Mollema en Nairo Quinata is de Tour de l'Avenir een prestigieuze wedstrijd. Oomen voelt dat hij in vorm is en heeft de zwaarste etappe uitgekozen voor een aanval. De finish ligt na een beklimming van meer dan 10 kilometer op bijna 1500 meter hoogte op het Plateau de Solaison.

Al vroeg in de beklimming springt Oomen weg bij zijn medevluchters, maar wordt kort daarop bijgehaald door Ilya Davidenok. De twee rijden samen naar boven en vlak voor de finish springt de Kazak weg en gaat als winnaar over de streep. ,,Flink balen na de finish'', zegt Oomen.

De frustratie is nog groter als een paar maanden later bekend wordt dat Davidenok positief heeft getest op anabole steroïden in diezelfde Ronde van de Toekomst. Oomen: ,,Dit was de mooiste overwinning uit mijn carrière geweest. Als eerstejaars belofte daar een rit winnen, zou een stunt zijn. Het is de Tour de France voor beloften. Toen ik het hoorde dat hij betrapt was, speelde gelijk de hele etappe weer door mijn hoofd. Ik voel me belazerd. Die rit had mijn doorbraak kunnen zijn. Ook al krijg ik de etappewinst alsnog toegewezen, ik zal nooit de voldoening en de sensatie voelen van juichend boven komen.''
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

paulwindtegen
Forum-lid

paulwindtegen 12 dec 2014 19:58

JPAR schreef:Grote kans dat u Sam Oomen - nog - niet kent. Hij is ook pas 19 jaar en eerstejaars belofte bij het Rabobank Development Team. Maar als iemand weet hoe het dopingbedrog van Astana eruit ziet, dan is het Oomen.

De student psychologie rijdt afgelopen zomer, op 27 augustus, in de vierde etappe van de Ronde van de Toekomst in de kopgroep van vijf man. Met winnaars als Joop Zoetemelk, Bauke Mollema en Nairo Quinata is de Tour de l'Avenir een prestigieuze wedstrijd. Oomen voelt dat hij in vorm is en heeft de zwaarste etappe uitgekozen voor een aanval. De finish ligt na een beklimming van meer dan 10 kilometer op bijna 1500 meter hoogte op het Plateau de Solaison.

Al vroeg in de beklimming springt Oomen weg bij zijn medevluchters, maar wordt kort daarop bijgehaald door Ilya Davidenok. De twee rijden samen naar boven en vlak voor de finish springt de Kazak weg en gaat als winnaar over de streep. ,,Flink balen na de finish'', zegt Oomen.

De frustratie is nog groter als een paar maanden later bekend wordt dat Davidenok positief heeft getest op anabole steroïden in diezelfde Ronde van de Toekomst. Oomen: ,,Dit was de mooiste overwinning uit mijn carrière geweest. Als eerstejaars belofte daar een rit winnen, zou een stunt zijn. Het is de Tour de France voor beloften. Toen ik het hoorde dat hij betrapt was, speelde gelijk de hele etappe weer door mijn hoofd. Ik voel me belazerd. Die rit had mijn doorbraak kunnen zijn. Ook al krijg ik de etappewinst alsnog toegewezen, ik zal nooit de voldoening en de sensatie voelen van juichend boven komen.''
Het Edwig-syndroom
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

Plaats reactie