Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 12 dec 2014 21:39

JPAR schreef: . . . Toen ik het hoorde dat hij betrapt was, speelde gelijk de hele etappe weer door mijn hoofd. Ik voel me belazerd. Die rit had mijn doorbraak kunnen zijn. Ook al krijg ik de etappewinst alsnog toegewezen, . . . '
Oftewel, had hij gewonnen dan had het er economisch goed voor hem uitgezien.
Succes vertaald zich in keiharde pecunia.

Zoals ik al vaker schreef maar wat nog nergens doordringt, het gebruik van doping in een professionele setting waar mensen hun brood verdienen door hard te werken heeft veel gelijkenissen met vrachtvervoerders die hun wagens zwaar overbeladen om zo tegen minder kosten meer winst te maken.
Wie als vervoerder betrapt wordt met overbelading krijgt een forse boete omdat zware overbelading een economisch delict is.

Het gebruik van doping is imho ook een economisch delict.

Dus als Le Dopage start in Utrecht, een mooie kans voor het OM alles wat verdacht word van doping even een paar dagen in voorarrest te houden.

Maar ja, belangen he.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 12 dec 2014 21:50

Precies. Eigenlijk zou je een proces aan moeten spannen ivm het feit dat je iets ontnomen is door vals spel.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 12 dec 2014 23:02

Ik voorspel dat Astana volgend jaar poep rijdt, ze durven daar nog geen aspirientje meer te nemen.
Ps als ik Sam zou zijn dan wil je toch nooit meer starten naast zo,n pannekoek, de schoon?rijders moeten ook zelf eens Een statement maken!.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 12 dec 2014 23:32

De opleidingsploeg van de KNWU wil dan ook niet meer tegen de opleidingsploeg van Astana rijden als statement.
Verder wil Thijs Zonneveld van de wedstrijd Arnhem-Veenendaal geen ploegen met een uitgebreide doping verleden laten starten

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 13 dec 2014 01:09

EmPeHa schreef:De opleidingsploeg van de KNWU wil dan ook niet meer tegen de opleidingsploeg van Astana rijden als statement.
Verder wil Thijs Zonneveld van de wedstrijd Arnhem-Veenendaal geen ploegen met een uitgebreide doping verleden laten starten
Tja, Thijs met zijn Nederlandse berg. Aardig hoe ik hem hoor spreken op TV maar zijn idealen lijken nogal ver weg van de werkelijkheid te staan en zo ook in deze.

Nu Astana boycotten op de ronde der ronden. Dat zal echt wel de doodslag voor Astana zijn denk ik :mrgreen:

Nicosch schreef:
JPAR schreef: . . . Toen ik het hoorde dat hij betrapt was, speelde gelijk de hele etappe weer door mijn hoofd. Ik voel me belazerd. Die rit had mijn doorbraak kunnen zijn. Ook al krijg ik de etappewinst alsnog toegewezen, . . . '
Oftewel, had hij gewonnen dan had het er economisch goed voor hem uitgezien.
Succes vertaald zich in keiharde pecunia.

Zoals ik al vaker schreef maar wat nog nergens doordringt, het gebruik van doping in een professionele setting waar mensen hun brood verdienen door hard te werken heeft veel gelijkenissen met vrachtvervoerders die hun wagens zwaar overbeladen om zo tegen minder kosten meer winst te maken.
Wie als vervoerder betrapt wordt met overbelading krijgt een forse boete omdat zware overbelading een economisch delict is.
En waar worden die over beladers binnen het wielrennen dan echt beboet als de UCI nu Astana gewoon laat gaan afgezien van het uitsluiten op wat 'flut' rondes?

Ik begrijp enige vergelijking met iets anders niet. We hebben het hier over een aantoonbaar positief geteste wielerploeg en het feit dat UCI een ploeg als Astana, na alle incidenten inter continentaal team of pro ploeg, niet voor minimaal voor 6 maanden op non-actief zet geeft gewoon te denken. Het STINKT!!

Tijd voor Walsh 2.0.

Doping zit in alle sporten en tevens de omkoperij om doping te ontkennen waarbij de overkoepelende organisaties niets doen maar als het echt heet wordt wel komen met een doekje voor het bloeden.

Concreet 'vergeten' de overkoepelende organisaties de beloftes na verloop van tijd en zijn we terug bij af.

Sport zal nooit clean zijn. De financiele belangen zijn gewoon te groot. Het gaat al lang niet meer over sport maar over invloed, geld, manipulatie. Gedreven door door die drie factoren lijkt het een mooi sport spektakel voor de buitenwereld.

Natuurlijk zijn er ook eerlijke wedstrijden maar hoe pik ik die er uit?

Ik pak er gewoon mijn zak popcorn bij en zie het wel. Prestaties binnen de topsport zijn gewoonweg niet meer te vertrouwen.

De bobo's denken door corruptie 'hun' sport aantrekkelijker te maken (tegelijkertijd even lekker zakken vullen maar dat is echt secundair hoor! ;) ) en achten het publiek achterlijk. Wie is hier nu achterlijk? Sport in het algemeen wordt meer en meer tot niet meer dan een soap.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 dec 2014 08:05

mao schreef:Ik voorspel dat Astana volgend jaar poep rijdt, ze durven daar nog geen aspirientje meer te nemen.
Ps als ik Sam zou zijn dan wil je toch nooit meer starten naast zo,n pannekoek, de schoon?rijders moeten ook zelf eens Een statement maken!.
Ik denk dat Nibali een van de meest gecontroleerde renners is en daar vonden ze niks. Ze hebbem dus een waanzinnig goed systeem.
Less is bore

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 13 dec 2014 09:35

daniel1975 schreef:
mao schreef:Ik voorspel dat Astana volgend jaar poep rijdt, ze durven daar nog geen aspirientje meer te nemen.
Ik denk dat Nibali een van de meest gecontroleerde renners is en daar vonden ze niks. Ze hebbem dus een waanzinnig goed systeem.
Of Nibali gebruikt niets!

Sorry, kon het niet laten 8-) :lol:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 dec 2014 09:41

Of de controles zijn gewoon barslecht.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 13 dec 2014 10:11

Zorro schreef:
EmPeHa schreef:De opleidingsploeg van de KNWU wil dan ook niet meer tegen de opleidingsploeg van Astana rijden als statement.
Tja, Thijs met zijn Nederlandse berg. Aardig hoe ik hem hoor spreken op TV maar zijn idealen lijken nogal ver weg van de werkelijkheid te staan en zo ook in deze.

Nu Astana boycotten op de ronde der ronden. Dat zal echt wel de doodslag voor Astana zijn denk ik :mrgreen:
Iemand moet toch het voorbeeld geven voor de tour :mrgreen: Nu vermoed ik dat Thijs "Roompot orange" wel gaat toelaten. Die vallen binnen de criteria om mee te doen.

dc
Forum-lid

dc 13 dec 2014 11:38

Tsja, Breukink is al drie jaar inactief, dus dat gaat net. Zo ook Belkin, Saxo, etc.

Ik ben wel benieuwd of ze Trek Factory racing gaan weren.

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 13 dec 2014 12:55

Als je iedere ploeg gaat uitsluiten waarbij iemand rijdt of werkt die iets te maken zou kunnen hebben of hebben gehad met doping, dan zie ik mezelf in augustus in Veenendaal winnen. Oh nee wacht. Ik heb ooit een infuus gehad met plasma na een operatie ....

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 13 dec 2014 15:43

havana schreef:Of de controles zijn gewoon barslecht.
+1 Dat feit is al door Lance bewezen....
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Plaats reactie