Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

r.oord4
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 jul 2007 23:32

r.oord4 25 apr 2009 17:27

dope wordt al door zeer jonge renners gebruikt het is geaccepteerd.maar sprake
van een eerlijke strijd zal er niet zijn. ook niet als echt iedereen gebruikt.er zullen
altijd renners zijn die meer durven te pakken van een middel of over midelen beschikken waar een ander nog niet bij kan . het idee van een schoon peleton is een utopie . wat wel storend blijft is dat de media doping bijna alleen maar relateerd aan het wielrennen .
al is de carbonman nog zo snel de staalman achterhaald hem wel

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 27 apr 2009 22:42

De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 29 apr 2009 00:05

haha! Die dekselse Rebellin! Nu weet ik hoe die ouwe mannetjes mij pijn doen in de wedstrijdjes op zondagmorgen in de buurt ;)
Misschien ipv een pronostiek wie gaat winnen, eentje voor wie eerst gepakt wordt?

Het is infeite zeer simpel: neem die koersen waar je een hoog vermogen voor nodig hebt (de zogenaamde klimkoersen), kijk wie er constant in de top 5 rijdt bergop zonder ademen, en denk even goed na als de commentator iets zegt als: ''die trapt in de boter'' of: ''hij rijdt iedereen los uit het wiel''.

Met klimkoersen wil ik natuurlijk niet gezegd hebben dat die de enige zijn die pakken...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 29 apr 2009 00:32

[quote="de zwarten"]bergop zonder ademen

Dit werd zondag ook nog over A. Schleck gezegd. Beetje te kort door de bocht. Anderzijds heeft Rebelin zijn leeftijd toch wel inmiddels tegen...

mellie
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 nov 2008 16:29

mellie 29 apr 2009 00:37

Ach, ach, en de overtuiging groeit maar dat ze allemaal gebruiken.....

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 29 apr 2009 00:41

Je moet in ieder geval wel erg je best doen om in de onschuld van renners te blijven geloven.

Maar goed, laten we ons vasthouden aan de analyse die Maarten Ducrot ongetwijfeld gaat geven: Rebellin, da's het oude wielrennen! ;)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 29 apr 2009 00:42

Iedereen die knoeperd hard tegen een berg omhoog rijdt, heeft gewoon de schijn tegen zich. Het gemak waarmee A Schleck LBL wint en het feit da Rebellin op zijn 37ste nog de Waalse Pijl wint is gewoon vragen om verdachtmakingen.

In het huidige "nieuwe wielrennen" geldt namelijk nog steeds: "er zijn er die het spel valsspelen en daarvoor worden beloond met overwinningen".

Ik ben benieuwd wat de opvolger wordt van dat "nieuwe wielrennen". Wellicht dat Ducrot hier een term voor kan bedenken.
Live fast; die young. mijn blog

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 29 apr 2009 01:11

Nu had Rebellin op zijn minst de schijn al heel lang tegen natuurlijk als je kijkt naar de zaak-Pantani. Maar goed, er wordt nog steeds gebruikt, en dat lijkt me niet heel schokkend. De vraag is meer wat we 'daar' mee moeten. Ik heb al heel vaak betoogd dat we niet moeten denken dat de sport 'schoon' wordt omdat wij (de kijker) dat wil, noch door strenge controles. In elk kat-en-muis-spel zullen er muizen sneuvelen, maar je gaat er de muizenplaag niet mee uitroeien.

@de zwarten: misschien moet ik ook mn atest voor Ritalin maar eens gaan inzetten. ;)

c40campy
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 aug 2008 02:45

c40campy 29 apr 2009 01:29

Misschien is de volgende link al eens eerder gepost maar het beschrijft het verhaal van een journalist die alle mogelijke doping probeert:
http://outside.away.com/outside/bodywor ... est_1.html

Hij rijdt bv Parijs-Brest-Parijs (1200km) op EPO en na een nachtje rust is hij zo hersteld dat hij zo weer op de fiets kan stappen... Geen wonder dat die profs er niet vanaf kunnen blijven.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 29 apr 2009 03:01

Dit nieuws over Rebellin vind ik eigenlijk een opluchting... Ik vloek al jaren telkens die man een overwinning boekt, met als dieptepunt zijn drie grote zeges in 1 week (van AGR tot LBL). Het moest er dus wel eens van komen, beter laat dan nooit.

Opluchting dus als ze die er van tussen halen. Een teleurstelling zou pas zijn als enkele andere, jonge "helden" tegen lamp zouden lopen... al gebeurt dat op een dag ook wel eens zeker? Het wordt tijd dat de wielerwereld eens een grote rondetafel over doping organiseert!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 29 apr 2009 10:29

jammer dat er met geen woord meer wordt gerept over Valverde. Alsof er helemaal niets is gebeurd. Die mag gewoon "overal" starten.

En Shleck rijdt wel heel goed dankzij het goede trainingsadvies...

Plaats reactie