Over het algemeen zijn ze heel tevreden over Sram. Velen begonnen met Dura-Ace cassettes, omdat de Red's slechts beperkt toekwamen en enkel in 11-23 en 11-26 beschikbaar zijn (plus dat je ze door hun monobloc niet kan wijzigen zoals je wil). Tegenwoordig rijden ze bij Astana heel graag met de Red cassette, en eigenaardig genoeg is de 11-26 de populairste. Klopt wel wat de Sram ketting betreft; die gebruik ik ook niet (wel KMC).
Terug naar tijdritfietsen. Hieronder de mijne met beschrijving.
Foto's genomen aan de vooravond van Ironman 70.3 Switzerland (Rapperswil-Jona), vandaag het minder alledaagse decor - btw: race report klik hier of foto's hier.
Samenstelling:
Cervélo P3c 56 frame
Easton EC90 Aero vork
FSA headset
Easton Attack tijdritstuur
Easton EC70 stuurpen
Fi'zi:k stuurlint
Sram tijdritshifters en remgreepjes
Fi'zi:k Arione Mg custom zadel
voor long distance wedstrijden: BeakerConcepts Hydrotail met Topeak bidonhouder
Sram Red derailleurs
red N.E.R.D. Limited Edition Negative Gravity remhoeven
Profile Design Stryke carbon bidonhouder
Speedplay white pedalen (worden nog getuned)
Sram SRM cranks met zwarte Powercontrol V
custom carbon Fibre-Lyte 53-42 kettingbladen
wielen:
Zipp Zedtech Sub9 disc
Sram Red 11-23 cassette
Schwalbe Ultremo tube
voorwiel hier is dat van CX'er Simon Zahner omdat mijn custom Zedtech pas deze week aankwam:
Zipp 808 velg icm AM Classic naaf en zwarte spaken
Continental Podium tijdrittube
Tune titan snelspanners
Enkele positiefoto's (verkenning half-IM fietsparcours met Simon Zahner):
Thx to sponsors:
Cervélo - Zipp - Easton - Profile Design - Zero Gravity - Squeezy - TS-Bikes.be - HCS-Systems
Tijdritfietsen
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Mooi racemonster inderdaad! Ik heb een vraagje over het "gewone" Zipp dichte achterwiel (niet deze versie dus) en het achterwiel van Zefiro (*klik*). Is het Zefirowiel nou gewoon een omgestickerde Zipp? Of zijn er meer verschillen? Wel een behoorlijk "Bang for your Buck" dan, toch?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
hoi,
@Casran: hele vette fiets.
Weet iemand hoeveel dit frame kost: http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/AER ... .htm#anker
Jaap
@Casran: hele vette fiets.
Weet iemand hoeveel dit frame kost: http://www.cube-bikes.de/xist4c/web/AER ... .htm#anker
Jaap
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.
Auke schreef:Wat een monster, prachtig! Zit in de bidonhouder achter het zadel een ruimte voor reservemateriaal, of is dat voeding?
En heb je de Cervelo P2C wel eens geprobeerd?
Nee, P2C nooit geprobeerd. Is wel heel mooi in de 2008 kleurstelling. Geometrie is wel licht anders.
In mijn HydroTail zat voeding: Squeezy gels.
53x11 schreef:Mooi racemonster inderdaad! Ik heb een vraagje over het "gewone" Zipp dichte achterwiel (niet deze versie dus) en het achterwiel van Zefiro (*klik*). Is het Zefirowiel nou gewoon een omgestickerde Zipp? Of zijn er meer verschillen? Wel een behoorlijk "Bang for your Buck" dan, toch?
Nee, die Zefiro is geen platte Zipp disc. Vooral de aansluiting rond de naafbody is duidelijk anders bij Zipp.
@ Thunderroad: thx!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
C a s r a n schreef:
Nee, die Zefiro is geen platte Zipp disc. Vooral de aansluiting rond de naafbody is duidelijk anders bij Zipp.
Zeker weten? Is dat deel bij de Zefiro wielen niet gewoon zwart gespoten oid?
(op de Zefiro site staat ook dat het Zipp wielen zijn. Vraag blijft: hoe is dat enorme prijsverschil mogelijk?)
Zipp & Zefiro
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik weet dat www.cyclespeed.nl Cube verkoopt waaronder frames met deze geometrie en vorm. De fysieke winkel zit wel in Groningen. Webwinkel is ook de moeite waard, veel spullen voor triathlon en tijdrijden.
@Casran, mooi beestje! De P3 blijft gewoon 1 van de mooiste en beste frames ter wereld, echt baanbrekend en innovatief zeker gezien het feit dat ze al jaren aan de top staan met dit frame.
Ik weet dat www.cyclespeed.nl Cube verkoopt waaronder frames met deze geometrie en vorm. De fysieke winkel zit wel in Groningen. Webwinkel is ook de moeite waard, veel spullen voor triathlon en tijdrijden.
@Casran, mooi beestje! De P3 blijft gewoon 1 van de mooiste en beste frames ter wereld, echt baanbrekend en innovatief zeker gezien het feit dat ze al jaren aan de top staan met dit frame.
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run
http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Swim, Bike, Run
http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Principia heeft een doorstart gemaakt. Na het debacle met Isaac brengt het weer fietsen op de markt. Zo ook 2 tijdritmodellen. Niet heel bijzonder qua vormgeving, maar wel zoasl we principia kennen: degelijk. Tenminste zo ziet het er op het plaatje uit. Weet iemand meer van dit model of uberhaupt over de nieuwe principia's? Dupree in Utrecht verkoopt ze en zegt dat ze net zo goed, zo niet beter zijn. Hoewel ik Dupree hoog heb zitten, wil ik wel een second opinion. Hieronder het tijdrit model.
[img=http://img210.imageshack.us/img210/3158 ... eamnm8.jpg]
Kabels lopen door balhoofd en komen er waar de zitbuis en bovenbuis samenkomen weer uit. De achterderailleurkabel gaat even later de achterbrug weer in en komt er bij de derailleur weer uit; fraai.
Als je details beter wilt zien; je kunt plaatjes downloaden van de site en ze enorm opblazen: link
[img=http://img210.imageshack.us/img210/3158 ... eamnm8.jpg]
Kabels lopen door balhoofd en komen er waar de zitbuis en bovenbuis samenkomen weer uit. De achterderailleurkabel gaat even later de achterbrug weer in en komt er bij de derailleur weer uit; fraai.
Als je details beter wilt zien; je kunt plaatjes downloaden van de site en ze enorm opblazen: link
beste forummebers
ik was deze nammidag met een maar voor een nieuwe tt fiets te bestellen. en de fm wist me te vertellen dat de specialized transition 30% beter uitkwam in een windtunneltest dan een cervelo, scott,bianci en cannondale en nog een paar andere merken . Weten jullie of dit klopt of is dit gewoon een verkoopspraatje ?
weet iemand zo een windtunnel testen te vinden van tt fietsen ?
ik was deze nammidag met een maar voor een nieuwe tt fiets te bestellen. en de fm wist me te vertellen dat de specialized transition 30% beter uitkwam in een windtunneltest dan een cervelo, scott,bianci en cannondale en nog een paar andere merken . Weten jullie of dit klopt of is dit gewoon een verkoopspraatje ?
weet iemand zo een windtunnel testen te vinden van tt fietsen ?
Klinkt als een verkooppraatje in mijn oren. En al heb je voordeel van het frame moet je het waarschijnlijk nog met een zak zout nemen:p
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.