Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 20 mar 2016 09:35

Zoiets idioots kraamde de Mart iedere uitzending wel weer uit. Ongelooflijk dat die man als commentator aanhangers heeft (als programma-maker oke..)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39541
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 mar 2016 10:05

Tsja...elke commentator heeft wel wat toch? Ik vind het gewauwel van Wuyts en Cauwer soms/regelmatig tenenkrommend en de keuze van Eurosport voor Jose Been begin ik ook steeds minder te snappen. Veel te veel name-dropping en details missen.

Toevoeging: wie geeft Danny Nelissen weer eens een vaste stoel?
Less is bore

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 20 mar 2016 10:17

Klopt, iedereen heeft zijn voorkeuren en ik hou zelf nogal van het commentaar van Mart. Mag je ongelooflijk vinden, ik vind van mijn kant het continu afkraken van de beste man tamelijk sneu.

Eurosport heb ik de Tirreno op gevolgd en vond ik niet onaardig. Dat was alleen niet met Jose Been, die ik persoonlijk nogal irritant vind.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6570
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 mar 2016 10:49

daniel1975 schreef:Toevoeging: wie geeft Danny Nelissen weer eens een vaste stoel?
+1

Ik moet overigens zeggen dat ik Sven Nys ook prima vind doen.

Kijk zelf meestal Sporza maar het voelt te vaak als een armoede keus.

i-mac

i-mac 20 mar 2016 11:53

buzz schreef:Ik vond het wel opmerkelijk dat de commentatoren op de Belg — zelfs tot na de finish — geen idee hadden waar koploper Kwiatkowski gebleven was. Terwijl op de tv-beelden toch duidelijk te zien was dat Kwiatkowski ingelopen werd na/door de demarrage van Cancellara.
Het grote verschil is dat zij op een redelijk kleine monitor kijken, en de meesten van ons thuis op een behoorlijk groot scherm. En net op het moment dat Kwiatkowski werd ingehaald werd ook veranderd van camera. Ik zag het ook, maar het was een beetje verwarrend.
En ja, het zijn ook maar mensen. Ik kan me inbeelden dat je bij het volpraten van dergelijke lange uitzendingen je concentratie wel eens eventjes verslapt.

Om heel eerlijk te zijn, meestal zet ik Sporza radio op en zet de klank van TV uit. Een radioverslag is meestal verfijnder. In veel gevallen zitten ze ook met hun neus op de feiten.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 20 mar 2016 12:36

Kan natuurlijk gebeuren. Meestal zien ze het bij Sporza ook 'beter' dan bij Studio Sport, maar deze keer was het andersom. Even aannemende dat de Studio Sport-commentatoren eenzelfde kleine monitor voor zich hadden, zagen zij in ieder geval direct dat Kwiatkowski — toch duidelijk en lang genoeg in beeld, liggend met z'n onderarmen op het stuur — voorbij gesneld werd. Ik kan me uiteraard ook inbeelden dat de concentratie weleens verslapt bij zo'n lange uitzending. Is alleen niet zo handig tijdens de ultieme finale. ;)

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 20 mar 2016 12:45

i-mac schreef:Het grote verschil is dat zij op een redelijk kleine monitor kijken, en de meesten van ons thuis op een behoorlijk groot scherm.
Waarom??

Wat is in vredesnaam de meerwaarde van verslag doen vanaf de finish in een te klein, slecht geoutilleerd hokje met een kleine monitor? Dat zou toch net zo goed vanuit een studio kunnen, met grote schermen en alle faciliteiten die je maar nodig hebt?

Heb ik nooit begrepen bij wielerwedstrijden.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 20 mar 2016 14:35

Erik schreef:Klopt, iedereen heeft zijn voorkeuren en ik hou zelf nogal van het commentaar van Mart. Mag je ongelooflijk vinden, ik vind van mijn kant het continu afkraken van de beste man tamelijk sneu.

Ben ik volledig met je eens. Mart kan bovendien een NBA game van commentaar voorzien als geen ander. De avondetappe ga ik enorm missen, het sfeertje dat hij weet op te roepen is ongeevenaard. Uit de losse pols iemand "eren", er is geen betere..

Mart heeft unieke kwaliteiten, alleen kennis van het peloton is er niet 1 van imho.


Ik geloof dat Boogerd terug tijd heeft, daar luisterde ik nou graag naar.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3205
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 20 mar 2016 18:37

Boogerd werd weer genoemd op Eurosport, dus die komt weer aanschuiven. Met Kwiatkowski was het vreemd dat in beeld stond dat hij nog op 5 seconden zat, terwijl hij werd ingehaald. Dan helpt natuurlijk niet voor de verslaggevers.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 20 mar 2016 19:01

Omdat de amusementswaarde van wielerkoersen opzich zelf zo gering is speelt het commentaar voor veel kijkers een belangrijke rol.
Veel meer dan bij andere sporten die veel minder saai zijn.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6570
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 mar 2016 20:10

Maar een saaie sport met saai commentaar is echt dodelijk :mrgreen:

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 20 mar 2016 21:24

Gastheerg schreef:Maar een saaie sport met saai commentaar is echt dodelijk :mrgreen:
Dodelijk is wat overdreven maar ik val bij veel rechtstreekse uitzendingen van wegkoersen vaak op de bank in slaap.
Maar bij een rechtstreekse veldrit nooit. In dat opzicht mag het weer snel herfst worden.

Plaats reactie