Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

fatmodul
Forum-lid

fatmodul 12 sep 2023 13:43

Bijzonder, wat een haat hier omdat een groep mensen vreedzaam demonstreert. Voor jullie nota bene. Of is dat wat jullie frustreert, dat zij in de benen komen voor iets waarvan je weet dat je er zelf ook wat mee zou moeten? Minder met de auto, niet meer vliegen, niet meer om de haverklap een nieuw fietsshirtje, niet meer kilo's plofkip op de greenegg... De groei is eruit mensen, of we het leuk vinden of niet, we moeten het met minder doen.

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 12 sep 2023 13:56

Een weg (en daarmee de doorgang voor anderen) blokkeren noem ik niet vreedzaam. Ik noem dat irritant. Het wekt irritatie op, geen haat zoals jij dat poogt te noemen om de tweespalt nog verder te vergroten.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 12 sep 2023 13:58

Als irritant strafbaar wordt, zouden de gevangenissen heel erg vol zitten...
Campagnolo Ultra Dork

SiO2
Forum-lid

SiO2 12 sep 2023 14:01

Ernie C. schreef: 12 sep 2023 13:58 Als irritant strafbaar wordt, zouden de gevangenissen heel erg vol zitten...
Ach ja, waar hebben we het over? Een paar m2 asfalt op één snelweg, terwijl er tig andere manieren zijn om die stad in of uit te komen. Ik vind het gewoon lachwekkend hoe druk mensen zich hier om kunnen maken.

De boeren hebben ze vorig jaar wekenlang hun gang laten gaan, dus wat betreft worden deze klimaatactivisten onevenredig hard aangepakt.

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 12 sep 2023 14:02

Wie is hier nu radicaal? Iemand die op de A12 gaat zitten en verder geen vlieg kwaad doet, of een overheid die willens en wetens zijn afspraken niet nakomt (wil komen), en die, nog een graadje erger, heimelijk de fossiele industrie allerlei voordelen geeft (subsidie, belastingkorting, lage grootverbruiktarieven, etc) waardoor de megatonnen aan CO2 almaar toenemen en de broeikas die we aarde noemen onleefbaar(der) wordt?

fatmodul
Forum-lid

fatmodul 12 sep 2023 14:02

Bij demontraties loop of zit je nu eenmaal anderen in de weg, beetje inherent eraan.
Demonstranten terroristen noemen etc is best hatelijk toch?
Van Zanen hoeft ze niet weg te halen he, dat is een politieke keus. De regering kan ook denken, laat ik eens in gesprek gaan.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 12 sep 2023 14:03

ColumsbusMJ schreef: 12 sep 2023 13:27 .........Het dringende advies is iets te doen aan onze uitstoot. Dat XR deze conclusie daaraan verbindt, is mogelijk wat hysterisch, maar liever dat wij met z'n allen wat doen dan dat blijkt dat XR gelijk heeft.
Gewoon een vraagje, wat heb jij al gedaan?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 12 sep 2023 14:05

fatmodul schreef: 12 sep 2023 13:43 ..... De groei is eruit mensen, of we het leuk vinden of niet, we moeten het met minder doen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 12 sep 2023 14:10

Dat is nou het hele probleem, ik noemde het al vaker, de buurman mag het oplossen.
Daar maak ik me ook schuldig aan......

Want die zonnepanelen had ik echt niet gekocht als het niks op zou brengen laten we daar voor 99% van de mensen eerlijk over zijn.

Het moet afgedwongen worden anders gaat er niet genoeg gebeuren.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 12 sep 2023 14:11

SiO2 schreef: 12 sep 2023 14:01
Ernie C. schreef: 12 sep 2023 13:58 Als irritant strafbaar wordt, zouden de gevangenissen heel erg vol zitten...
Ach ja, waar hebben we het over? Een paar m2 asfalt op één snelweg, terwijl er tig andere manieren zijn om die stad in of uit te komen. Ik vind het gewoon lachwekkend hoe druk mensen zich hier om kunnen maken.

De boeren hebben ze vorig jaar wekenlang hun gang laten gaan, dus wat betreft worden deze klimaatactivisten onevenredig hard aangepakt.
Sterker nog: die irritante boeren bezorgden BBB een gigantische overwinning.

De grote gemene deler is verandering. De boeren protesteerden tegen verandering, XR voor.
We zijn met zijn allen zo bang geworden van de steeds veranderende wereld, dat we de noodzakelijke verandering om ons aan te passen wegwuiven en wegstemmen.
Ik denk dat het een combinatie is van vergrijzing en het mede daardoor niet willen zien van de noodzaak.
Campagnolo Ultra Dork

fatmodul
Forum-lid

fatmodul 12 sep 2023 14:15

Lcsmet schreef: 12 sep 2023 14:05
fatmodul schreef: 12 sep 2023 13:43 ..... De groei is eruit mensen, of we het leuk vinden of niet, we moeten het met minder doen.
Haha, klinkt toch best aanvallend, gewoon een vraagje :lol:
Maar wat ik eraan doe is geen vlees, mee in de energietransitie, niet vliegen, alleen nodige aankopen en zo mogelijk tweedehands. Maar wat ik vooral doe is er mee worstelen, net als jij en andere Janneke en Miekes. Want het is natuurlijk gewoon bagger dat de sky de limit niet meer is.

Maar gewoon een vraagje, wat doe jij? ;)

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 12 sep 2023 14:17

wasbeer2006 schreef: 12 sep 2023 14:10 Dat is nou het hele probleem, ik noemde het al vaker, de buurman mag het oplossen.
Daar maak ik me ook schuldig aan......

Want die zonnepanelen had ik echt niet gekocht als het niks op zou brengen laten we daar voor 99% van de mensen eerlijk over zijn.

Het moet afgedwongen worden anders gaat er niet genoeg gebeuren.
Precies dat! Dat geldt ook voor mezelf maar accepteer tenminste dat de overheid bepaalde maatregelen neemt en dat de jeugd demonstreert voor nog meer maatregelen. Hypocriet? Uiteraard maar pleiten voor doorgaan met Co2 uitstoten en tegen vluchtelingen zijn, gaan doorgaans ook hand in hand samen. Prima, maar als het westen strak onder water ligt, heb dan ook het fatsoen om daar te blijven dobberen en geen hoger gelegen gebieden op te zoeken als je niet kunt accepteren dat je hypocriet bent.
Campagnolo Ultra Dork

Gesloten