Wat heb jij voor het laatst gekocht?
Hutchinson Sector 32, 32mm tubeless wegbanden voor de Open UP. De bedoeling is hem in de zomer in wegconfig zo te gebruiken, in kasseiritten en lichte gravel (veel zandwegen hier in de Kempen) maar ook gewoon in groepsritten op de weg. 't Zal wel wat harder duwen zijn, maar da's dan extra training . Als het mij niet bevalt, leg ik gewoon de Schwalbe Pro One tubeless 28mm.
Het velgbed van deze velgen is geen 18 mm en het doet ook niet zo terzake.Zorro schreef: Toch voor de DT Swiss Spline R23 gegaan gezien de wat courantere spaken, iets breder intern velgbed a 18mm
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Als dan dan het velgbed van de Zonda's C17 ook geen 17mm is maakt het niet zoveel uitKeezx schreef:Het velgbed van deze velgen is geen 18 mm en het doet ook niet zo terzake.Zorro schreef: Toch voor de DT Swiss Spline R23 gegaan gezien de wat courantere spaken, iets breder intern velgbed a 18mm
Ik heb mijn banden er nu opliggen maar sloop ze er graag weer af om dat velgbed te meten.
Waar komt jou opmerking: 'Het velgbed van deze velgen is geen 18 mm' vandaan?
https://www.dtswiss.com/Wheels/Road-Wheels/R-23-Spline
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ik ben benieuwd. Nu ik op Specialized Renegade 1.8 rijd in de winter is het wellicht ook overkill om weer op de Nano's te gaan rijden in de zomer. Dit zou wel een goede kandidaat kunnen zijn als zomerband.raven14 schreef:Hutchinson Sector 32, 32mm tubeless wegbanden voor de Open UP. De bedoeling is hem in de zomer in wegconfig zo te gebruiken, in kasseiritten en lichte gravel (veel zandwegen hier in de Kempen) maar ook gewoon in groepsritten op de weg. 't Zal wel wat harder duwen zijn, maar da's dan extra training . Als het mij niet bevalt, leg ik gewoon de Schwalbe Pro One tubeless 28mm.
Campagnolo Ultra Dork
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Campa Veloce cassette en ketting, Powerlink KMC, remblokken, Michelin Pro 4 banden (25mm), en een setje pedalen.
Komende week ga ik de Bianchi van mijn vader een een opknapbeurt geven. Hij heeft hem gekocht op zijn 67e (eerste racefiets!), is nu 73, en doet er zelf weinig aan. Ik heb hem wijs gemaakt dat ik hem eens goed zal poetsen.
Dat doe ik ook wel, maar er gaat dus nog wat meer aan gebeuren.
Komende week ga ik de Bianchi van mijn vader een een opknapbeurt geven. Hij heeft hem gekocht op zijn 67e (eerste racefiets!), is nu 73, en doet er zelf weinig aan. Ik heb hem wijs gemaakt dat ik hem eens goed zal poetsen.
Dat doe ik ook wel, maar er gaat dus nog wat meer aan gebeuren.
Een 18C velg meet binnen de haken 18 mm (de Mo-Oosterbuur noemt dat treffend de "maulweite"), het eigenlijke velgbed is dus breder....Zorro schreef:Als dan dan het velgbed van de Zonda's C17 ook geen 17mm is maakt het niet zoveel uitKeezx schreef:Het velgbed van deze velgen is geen 18 mm en het doet ook niet zo terzake.Zorro schreef: Toch voor de DT Swiss Spline R23 gegaan gezien de wat courantere spaken, iets breder intern velgbed a 18mm
Ik heb mijn banden er nu opliggen maar sloop ze er graag weer af om dat velgbed te meten.
Waar komt jou opmerking: 'Het velgbed van deze velgen is geen 18 mm' vandaan?
https://www.dtswiss.com/Wheels/Road-Wheels/R-23-Spline
Dat velgbed sticht verwarring en dat mag ik gaarne tegengaan.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Right.
Velgbreedte was geen correcte term van mijn kant al begreep je vast wel dat ik de interne breedte 'v' bedoelde.
Je bedoelt dus zo ongeveer 'v' hier terwijl het complete velgbed dus 'b' is (al zou je daarvoor ook 'v' en 'b' op kunnen tellen aangezien dat het effectieve 'volume' is. Het is maar wat je wilt en hoe je dingen definieert)
Velgbreedte was geen correcte term van mijn kant al begreep je vast wel dat ik de interne breedte 'v' bedoelde.
Je bedoelt dus zo ongeveer 'v' hier terwijl het complete velgbed dus 'b' is (al zou je daarvoor ook 'v' en 'b' op kunnen tellen aangezien dat het effectieve 'volume' is. Het is maar wat je wilt en hoe je dingen definieert)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Van dat plaatje kan ik helaas geen gehakt maken, maar hier zoals ik het bedoel:
Inwendige breedte is 17 mm
Velgbedbreedte is 20 mm, maar dat is verder nergens relevant of interessant voor (behalve mogelijk voor het eventuele velglint) , de term wordt ook nergens gebruikt, behalve dat het hier dus opduikt bij lui die niet precies weten waat ze het over hebben....
De velgbedbreedte van een DT R460 (R23 Spline) zal ook plm. 20 mm zijn
Inwendige breedte is 17 mm
Velgbedbreedte is 20 mm, maar dat is verder nergens relevant of interessant voor (behalve mogelijk voor het eventuele velglint) , de term wordt ook nergens gebruikt, behalve dat het hier dus opduikt bij lui die niet precies weten waat ze het over hebben....
De velgbedbreedte van een DT R460 (R23 Spline) zal ook plm. 20 mm zijn
Laatst gewijzigd door Keezx op 09 jan 2017 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig