Pagina 872 van 1091

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 07 okt 2011 20:28
door japiecarbon
Volgens mij zijn dat alleen maar delen van de nieuwe fiets.
Dat dunne stuk zal toch niet rijdbaar zijn.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 07 okt 2011 21:37
door trifox
japiecarbon schreef:Volgens mij zijn dat alleen maar delen van de nieuwe fiets.
Dat dunne stuk zal toch niet rijdbaar zijn.
natuurlijk. ze gaan het prototype per dag opbouwen. zou een idee geven hoe ze de nieuwe Px zien. volgens de eerste berichten zou er rond december/januari een meer concreter beeld zijn van de uiteindelijke vorm.
volgens mijn prognose komt de nieuwe dan ten tonele tegen de Tour (maand juni, zoals de S5 in 2011)

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 07 okt 2011 21:56
door ace1978
trifox schreef:nu ance bij de vorige posts :

R3 2012 is de R5 2011
de R5 VWD 2012 is een andere en nog lichtere versie.
eigenlijk moet je de R5VWD2012 situeren tussen de R52011 en de R5ca,

Tenslotte, ik denk dat je garantieframe R5 zonder de rotor-crank zal geleverd worden. Indien hij erop zit dan zul je "mazzel" hebben.
Er is voor 2012 een R3 frameset a 2499, een R3 Team frameset a 2999 euro en een R5 VWD a 4399 euro. Volgens Veltec ligt de 2011 R5 tussen de R3 Team en de R5 VWD in en de R5 VWD idd tussen de 2011 R5 en de R5CA. En dan gaat het hier vooral om gewicht idd. Volgens de site van Veltec worden trouwens de R5 VWD en R5ca nog steeds geleverd met Rotor crank, itt wat ik ergens anders las.

Ik krijg m wel met Rotor-crank, want daar heb ik specifiek om gevraagd en dat heb ik ook op papier.

Overigens kostte die 2011 R5 ook iets van 4400 euro. Wat ik ook wel opvallend vind is dat de 2012 S2 een stuk goedkoper is dan de 2011 S2. Is daarom ook de S1 uit het gamma? Een S5 is er dan weer gewoon, als team en als VWD. Die gewone is dan weer net zo duur als de S2 2011... Kortom, hoop verandering!

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 08 okt 2011 00:04
door amclassic-fan
trifox schreef:
japiecarbon schreef:Volgens mij zijn dat alleen maar delen van de nieuwe fiets.
Dat dunne stuk zal toch niet rijdbaar zijn.
natuurlijk. ze gaan het prototype per dag opbouwen. zou een idee geven hoe ze de nieuwe Px zien. volgens de eerste berichten zou er rond december/januari een meer concreter beeld zijn van de uiteindelijke vorm.
volgens mijn prognose komt de nieuwe dan ten tonele tegen de Tour (maand juni, zoals de S5 in 2011)
Je test in de windtunnel met een diversiteit aan vormen die je eerder gemaakt hebt met rapid prototyping technieken. Afhankelijk van de resultaten maak je nieuwe deel vormen en ga je weer de windtunnel in. Dan maak je een plastic frame of als je zeker van je zaak bent direct een mal voor 't carbon frame. Beide zijn zaken die je niet in een paar uur voor elkaar krijgt.

Het frezen van de mal voor 't carbon frame wil je niet 10x opnieuw doen, want dat is toch een wat dure grap.

Overigens weet ik uit 1e hand dat ze werken aan een P5 met bayonet achtige vork, omdat de markt daarom vraagt. Cervelo kennende zal 't frame wel goed in elkaar zetten en erg duur zijn ;)

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 08 okt 2011 02:40
door gekke_henkie
ace1978 schreef: Wat ik ook wel opvallend vind is dat de 2012 S2 een stuk goedkoper is dan de 2011 S2. Is daarom ook de S1 uit het gamma? ... Kortom, hoop verandering!
en niet alleen de S1 ook de S3 staat er niet meer op. lochisch als je eerst 4099 voor een S3 vraagt en 2899 voor een S5 (en 2799 voor een S2)

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 08 okt 2011 08:10
door trifox
amclassic-fan schreef:
trifox schreef:
japiecarbon schreef:Volgens mij zijn dat alleen maar delen van de nieuwe fiets.
Dat dunne stuk zal toch niet rijdbaar zijn.
natuurlijk. ze gaan het prototype per dag opbouwen. zou een idee geven hoe ze de nieuwe Px zien. volgens de eerste berichten zou er rond december/januari een meer concreter beeld zijn van de uiteindelijke vorm.
volgens mijn prognose komt de nieuwe dan ten tonele tegen de Tour (maand juni, zoals de S5 in 2011)
Je test in de windtunnel met een diversiteit aan vormen die je eerder gemaakt hebt met rapid prototyping technieken. Afhankelijk van de resultaten maak je nieuwe deel vormen en ga je weer de windtunnel in. Dan maak je een plastic frame of als je zeker van je zaak bent direct een mal voor 't carbon frame. Beide zijn zaken die je niet in een paar uur voor elkaar krijgt.

Het frezen van de mal voor 't carbon frame wil je niet 10x opnieuw doen, want dat is toch een wat dure grap.

Overigens weet ik uit 1e hand dat ze werken aan een P5 met bayonet achtige vork, omdat de markt daarom vraagt. Cervelo kennende zal 't frame wel goed in elkaar zetten en erg duur zijn ;)
Denk eerlijk gezegd dat ze al veel verder staan dan wat ze nu tonen op Hawaii. Aangezien er verwacht werd dat Specialized zou uitpakken met een nieuwe triatlon-Shiv, zullen ze deze teaser wel uitgewerkt hebben om de aandacht van de specialized wat af te leiden.
Er zijn een aantal elementen die wijzen op de komst van de "nieuwe"
1.kleurbehoud van de P-modellen
2.P4 niet meer in de cataloog 2012
3.de introductie in 2010 van de R5 juist voor de Tour, de introductie van de S5 juist voor de tour, dus logisch gevolg zou de introductie van de nieuwe Px kunnen zijn ...juist voor de Tour.

En als je de lijn doortrekt dan zou de Px kunnen op de markt komen als Px, Px Team een Px VWD en verdwijnen P2 en P3 in 2013

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 10 okt 2011 11:11
door loos
gekke_henkie schreef:
ace1978 schreef: Wat ik ook wel opvallend vind is dat de 2012 S2 een stuk goedkoper is dan de 2011 S2. Is daarom ook de S1 uit het gamma? ... Kortom, hoop verandering!
en niet alleen de S1 ook de S3 staat er niet meer op. lochisch als je eerst 4099 voor een S3 vraagt en 2899 voor een S5 (en 2799 voor een S2)
Cervelo gaat een andere politiek volgen. Klik maar eens door bij "prices en specs", dan zie je dat zowel de R3 als de S5 meerdere varianten hebben.
Zo hoeven ze minder modellen te onderhouden (RS en S1 en S3 vallen ertussenuit, en hebben ze economies of scale met de mallen).

Zo kost de instap R3 2499 (vgl RS 2011: 1999), en de duurdere R3 team 2999 (vgl. R3 2011: 2799).
Gelukkig blijft mijn R3 de inflatie voor! :lol:

Ik denk dat ze dit een beetje van Specialized hebben afgekeken; allen vooralsnog leid het tot veel verwarring omdat ze het niet goed uitleggen wat de verschillen zijn. :oops:

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 10 okt 2011 20:32
door ace1978
Wat de verschillen zijn weet ik wel: hoe lichter je portemonnee, hoe lichter de fiets. Dat is het enige verschil.

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 10 okt 2011 21:00
door HenH
ace1978 schreef:Wat de verschillen zijn weet ik wel: hoe lichter je portemonnee, hoe lichter de fiets. Dat is het enige verschil.
Haha, +1

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 11 okt 2011 12:42
door gt56
HenH schreef:
ace1978 schreef:Wat de verschillen zijn weet ik wel: hoe lichter je portemonnee, hoe lichter de fiets. Dat is het enige verschil.
Haha, +1
Strikt genomen is het eerder andersom: eerst geld > dan fiets

Ook wel: je betaald meer maar krijgt daarvoor minder

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 13 okt 2011 11:38
door ace1978
Juist.

Voorlopig betaal ik helemaal niets en heb ik met dank aan de goede service van Veltec en de medewerking van Vos dit bouwpakket mogen ontvangen, ter vervanging van mijn gescheurde R3sl-frameset:

Afbeelding

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 13 okt 2011 12:47
door loos
Dat ziet er mooi uit. Ben benieuwd hoe de R5 jou bevalt (t.o.v. R3sl); en ook de Rotor crankset.