Re: Cervélo Topic
Geplaatst: 07 okt 2011 20:28
Volgens mij zijn dat alleen maar delen van de nieuwe fiets.
Dat dunne stuk zal toch niet rijdbaar zijn.
Dat dunne stuk zal toch niet rijdbaar zijn.
natuurlijk. ze gaan het prototype per dag opbouwen. zou een idee geven hoe ze de nieuwe Px zien. volgens de eerste berichten zou er rond december/januari een meer concreter beeld zijn van de uiteindelijke vorm.japiecarbon schreef:Volgens mij zijn dat alleen maar delen van de nieuwe fiets.
Dat dunne stuk zal toch niet rijdbaar zijn.
Er is voor 2012 een R3 frameset a 2499, een R3 Team frameset a 2999 euro en een R5 VWD a 4399 euro. Volgens Veltec ligt de 2011 R5 tussen de R3 Team en de R5 VWD in en de R5 VWD idd tussen de 2011 R5 en de R5CA. En dan gaat het hier vooral om gewicht idd. Volgens de site van Veltec worden trouwens de R5 VWD en R5ca nog steeds geleverd met Rotor crank, itt wat ik ergens anders las.trifox schreef:nu ance bij de vorige posts :
R3 2012 is de R5 2011
de R5 VWD 2012 is een andere en nog lichtere versie.
eigenlijk moet je de R5VWD2012 situeren tussen de R52011 en de R5ca,
Tenslotte, ik denk dat je garantieframe R5 zonder de rotor-crank zal geleverd worden. Indien hij erop zit dan zul je "mazzel" hebben.
Je test in de windtunnel met een diversiteit aan vormen die je eerder gemaakt hebt met rapid prototyping technieken. Afhankelijk van de resultaten maak je nieuwe deel vormen en ga je weer de windtunnel in. Dan maak je een plastic frame of als je zeker van je zaak bent direct een mal voor 't carbon frame. Beide zijn zaken die je niet in een paar uur voor elkaar krijgt.trifox schreef:natuurlijk. ze gaan het prototype per dag opbouwen. zou een idee geven hoe ze de nieuwe Px zien. volgens de eerste berichten zou er rond december/januari een meer concreter beeld zijn van de uiteindelijke vorm.japiecarbon schreef:Volgens mij zijn dat alleen maar delen van de nieuwe fiets.
Dat dunne stuk zal toch niet rijdbaar zijn.
volgens mijn prognose komt de nieuwe dan ten tonele tegen de Tour (maand juni, zoals de S5 in 2011)
en niet alleen de S1 ook de S3 staat er niet meer op. lochisch als je eerst 4099 voor een S3 vraagt en 2899 voor een S5 (en 2799 voor een S2)ace1978 schreef: Wat ik ook wel opvallend vind is dat de 2012 S2 een stuk goedkoper is dan de 2011 S2. Is daarom ook de S1 uit het gamma? ... Kortom, hoop verandering!
Denk eerlijk gezegd dat ze al veel verder staan dan wat ze nu tonen op Hawaii. Aangezien er verwacht werd dat Specialized zou uitpakken met een nieuwe triatlon-Shiv, zullen ze deze teaser wel uitgewerkt hebben om de aandacht van de specialized wat af te leiden.amclassic-fan schreef:Je test in de windtunnel met een diversiteit aan vormen die je eerder gemaakt hebt met rapid prototyping technieken. Afhankelijk van de resultaten maak je nieuwe deel vormen en ga je weer de windtunnel in. Dan maak je een plastic frame of als je zeker van je zaak bent direct een mal voor 't carbon frame. Beide zijn zaken die je niet in een paar uur voor elkaar krijgt.trifox schreef:natuurlijk. ze gaan het prototype per dag opbouwen. zou een idee geven hoe ze de nieuwe Px zien. volgens de eerste berichten zou er rond december/januari een meer concreter beeld zijn van de uiteindelijke vorm.japiecarbon schreef:Volgens mij zijn dat alleen maar delen van de nieuwe fiets.
Dat dunne stuk zal toch niet rijdbaar zijn.
volgens mijn prognose komt de nieuwe dan ten tonele tegen de Tour (maand juni, zoals de S5 in 2011)
Het frezen van de mal voor 't carbon frame wil je niet 10x opnieuw doen, want dat is toch een wat dure grap.
Overigens weet ik uit 1e hand dat ze werken aan een P5 met bayonet achtige vork, omdat de markt daarom vraagt. Cervelo kennende zal 't frame wel goed in elkaar zetten en erg duur zijn
Cervelo gaat een andere politiek volgen. Klik maar eens door bij "prices en specs", dan zie je dat zowel de R3 als de S5 meerdere varianten hebben.gekke_henkie schreef:en niet alleen de S1 ook de S3 staat er niet meer op. lochisch als je eerst 4099 voor een S3 vraagt en 2899 voor een S5 (en 2799 voor een S2)ace1978 schreef: Wat ik ook wel opvallend vind is dat de 2012 S2 een stuk goedkoper is dan de 2011 S2. Is daarom ook de S1 uit het gamma? ... Kortom, hoop verandering!
Haha, +1ace1978 schreef:Wat de verschillen zijn weet ik wel: hoe lichter je portemonnee, hoe lichter de fiets. Dat is het enige verschil.
Strikt genomen is het eerder andersom: eerst geld > dan fietsHenH schreef:Haha, +1ace1978 schreef:Wat de verschillen zijn weet ik wel: hoe lichter je portemonnee, hoe lichter de fiets. Dat is het enige verschil.