Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt
-
- Forum-lid
Tja, al jaaaren prediken goeroes, coaches en andere belanghebbenden dat je het eigen individu centraal moet stellen i.p.v. het collectief. Nou dat is aardig gelukt, met een toenemend egoïsme als gevolg. Zie ook al de diverse virusvoordringers.
Omdat het individu zo centraal staat, is het collectief, het samen, veel minder belangrijk gewordnen. met als gevolg dat eens zo machtige collectieve blokken, zoals bijv. de vakbonden, nu papieren tijgers zijn geworden.
Daarnaast vinden we dat alles maar maakbaar moet zijn, alles verklaarbaar, en als ons als individu niet aanstaat, moet dat gisteren al opgelost zijn.
We leren nu weer dat de mensheid soms dingen overkomt, die we maar moeten ondergaan en er maar mee hebben te dealen. Maar ja, ook dat kunnen we in onze rijke westerse wereld niet meer.
Alles moet continue doorgaan zoals IK heb heb gepland en oh wee, als er een nieuw virus opduikt, of een ander natuurfenomeen, dan moet de regering het maar oplossen, en moet er gisteren een sluitende verklaring voor zijn en eergisteren had er al een pasklaar draaiboek moeten liggen. Want ja, IK heb een forecast gemaakt dat IK in 2020 1 mln zou verdienen en dat kan nu buiten mijn schuld niet, dus moet IK schadeloos gesteld worden.
Juist in deze zie je maar weer hoe belangrijk het collectief, de samenleving is.
Nu bleren we allemaal wel, maar verder gebeurd er weinig. Als collectief kun je een vuist maken en zeggen, ho, tot hier en niet verder. Laatste maal dat dit in mijn herinnering is gebeurd was de demonstratie tegen de kruisraketten in 1983!!! Twee jaar later werden er 3,7!!!! miljoen handtekeningen aangeboden.
Of het nu gaat om kruisraketten, pensioenen, virusmaatregelen, etc alleen gezamenlijk kun je een vuist maken. En nee, dat is geen oproep om nu maar met 2 miljoen tegelijk schouder aan schouder te gaan demonstreren.
Omdat het individu zo centraal staat, is het collectief, het samen, veel minder belangrijk gewordnen. met als gevolg dat eens zo machtige collectieve blokken, zoals bijv. de vakbonden, nu papieren tijgers zijn geworden.
Daarnaast vinden we dat alles maar maakbaar moet zijn, alles verklaarbaar, en als ons als individu niet aanstaat, moet dat gisteren al opgelost zijn.
We leren nu weer dat de mensheid soms dingen overkomt, die we maar moeten ondergaan en er maar mee hebben te dealen. Maar ja, ook dat kunnen we in onze rijke westerse wereld niet meer.
Alles moet continue doorgaan zoals IK heb heb gepland en oh wee, als er een nieuw virus opduikt, of een ander natuurfenomeen, dan moet de regering het maar oplossen, en moet er gisteren een sluitende verklaring voor zijn en eergisteren had er al een pasklaar draaiboek moeten liggen. Want ja, IK heb een forecast gemaakt dat IK in 2020 1 mln zou verdienen en dat kan nu buiten mijn schuld niet, dus moet IK schadeloos gesteld worden.
Juist in deze zie je maar weer hoe belangrijk het collectief, de samenleving is.
Nu bleren we allemaal wel, maar verder gebeurd er weinig. Als collectief kun je een vuist maken en zeggen, ho, tot hier en niet verder. Laatste maal dat dit in mijn herinnering is gebeurd was de demonstratie tegen de kruisraketten in 1983!!! Twee jaar later werden er 3,7!!!! miljoen handtekeningen aangeboden.
Of het nu gaat om kruisraketten, pensioenen, virusmaatregelen, etc alleen gezamenlijk kun je een vuist maken. En nee, dat is geen oproep om nu maar met 2 miljoen tegelijk schouder aan schouder te gaan demonstreren.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.
Enzzo blijkbaar begrijpen wij elkaar niet, dat is niet erg. Ik heb geen zin om elke keer alles te moeten uitleggen. Als ik het idee had dat niemand me begreep hier dan had ik hier niet af en toe wat tekst getikt. Ik zie dingen op mijn manier en jij vind dat monopoliseren blijkbaar, dat mag.Enzzo schreef: ↑23 jan 2021 22:11 Welke vorm van paniek zaaien bedoelen jullie eigenlijk? Bovenstaande lange dialoog over paniekzaaien is doorspekt met doemscenario’s. Blijkbaar is de één zijn paniek de andere niet.
jullie monopoliseren de paniek gemakshalve maar even en gunnen de anderen hun paniek niet.
- Enzzo
- Forum-lid HC
Je begrijpt mijn vraag niet. Je zegt dat de regering, het OMT en het RIVM aan paniekzaaien doet. Vervolgens kom je zelf met een eindeloze opsomming van paniekzaaierij. De vraag is dan welke -vermeende- paniekzaaierij wel is toegestaan? Alleen die van jou?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- thestudent
- Forum-lid HC
Lol... Ja die demonstratie tegen kruisrakketten en 3.7 miljoen handtekeningen hebben zoden aan de dijk gezet... not
Die raketten zijn er nog en zijn beter dan ooit...
Ik weet het niet zo hoor. De vakbonden hebben nooit binding weten te maken met mijn generatie millennials. Ligt dat aan mij of de doelen van de vakbond? Die vooral bang zijn voor onvermijdbare dingen als verhoging aow leeftijd.
We zitten gewoon met een demografische verdeling die scheef is. Waar gek gemiddeld gezien het oudere deel van de samenleving het grootste gedeelte van t vermogen heeft. Mede geholpen door idiote huizenprijzen. Want alles moet altijd groeien toch?
Ook door de aantallen de grootste invloed op de politiek en nooit de wil om daar ook maar iets aan te veranderen / op te geven danwel de jongeren/starters iets te gunnen.
Zaken zoals de afschaffing van de basisbeurs zullen gewoon in mijn geheugen gegrift staan. En jup saamhorig meerdere malen tegen gedemonstreerd. Er werd door experts gewaarschuwd. Hielp geen donder....
Een hypocrieter besluit is er nooit geweest. Genomen door politici die zelf nog tot wel 12 jaar gesubsidieerd gestudeerd hebben. Wat voor ons studenten al goed onmogelijk was gemaakt. Lanterfanten was er echt niet bij. ( dan kreeg je al niks meer ). Jup zadel de studenten op met schulden. Tip twee zorg er daarna voor dat de hypotheekregels wat aangescherpt worden, waardoor voor een hele generatie een huis kopen onmogelijk is. Top plan. ...
Ja zo krijg je automatisch meer frictie. Wie zijn er nu rebels de jongeren of juist de oudere generaties? Ook word verregaande digitalisering door deze oudere groep vaak als onpersoonlijk en negatief ervaren. Door mij vaak niet. Leve Digid en ov-chipkaart!
Het gaat helemaal niet zo slecht met de maatschappii als geheel. En ik wil best zorg dragen en sociale zekerheid. Alleen de maatschappij verandert. En tja verandering wordt nu eenmaal niet geaccepteerd. En onze sociale zekerheid is niet ingericht op deze massale demografische golf en wordt dus jaar na jaar steeds moeilijker op te brengen.
Je doet er niets aan de tendens is altijd dat het naar de klote gaat. In de praktijk is het een langzame evolutie naar iets anders. En als ik oud genoeg ben zal ik de generatiekloof ook wel gaan voelen.
Ik vraag me soms serieus af waar al die vrije gedachten uit de jaren 60 en 70 gebleven zijn... af en toe kom je er eentje tegen. Maar verandering willen ze nu echt niet meer.
Ik weet het niet zo hoor. De vakbonden hebben nooit binding weten te maken met mijn generatie millennials. Ligt dat aan mij of de doelen van de vakbond? Die vooral bang zijn voor onvermijdbare dingen als verhoging aow leeftijd.
We zitten gewoon met een demografische verdeling die scheef is. Waar gek gemiddeld gezien het oudere deel van de samenleving het grootste gedeelte van t vermogen heeft. Mede geholpen door idiote huizenprijzen. Want alles moet altijd groeien toch?
Ook door de aantallen de grootste invloed op de politiek en nooit de wil om daar ook maar iets aan te veranderen / op te geven danwel de jongeren/starters iets te gunnen.
Zaken zoals de afschaffing van de basisbeurs zullen gewoon in mijn geheugen gegrift staan. En jup saamhorig meerdere malen tegen gedemonstreerd. Er werd door experts gewaarschuwd. Hielp geen donder....
Een hypocrieter besluit is er nooit geweest. Genomen door politici die zelf nog tot wel 12 jaar gesubsidieerd gestudeerd hebben. Wat voor ons studenten al goed onmogelijk was gemaakt. Lanterfanten was er echt niet bij. ( dan kreeg je al niks meer ). Jup zadel de studenten op met schulden. Tip twee zorg er daarna voor dat de hypotheekregels wat aangescherpt worden, waardoor voor een hele generatie een huis kopen onmogelijk is. Top plan. ...
Ja zo krijg je automatisch meer frictie. Wie zijn er nu rebels de jongeren of juist de oudere generaties? Ook word verregaande digitalisering door deze oudere groep vaak als onpersoonlijk en negatief ervaren. Door mij vaak niet. Leve Digid en ov-chipkaart!
Het gaat helemaal niet zo slecht met de maatschappii als geheel. En ik wil best zorg dragen en sociale zekerheid. Alleen de maatschappij verandert. En tja verandering wordt nu eenmaal niet geaccepteerd. En onze sociale zekerheid is niet ingericht op deze massale demografische golf en wordt dus jaar na jaar steeds moeilijker op te brengen.
Je doet er niets aan de tendens is altijd dat het naar de klote gaat. In de praktijk is het een langzame evolutie naar iets anders. En als ik oud genoeg ben zal ik de generatiekloof ook wel gaan voelen.
Ik vraag me soms serieus af waar al die vrije gedachten uit de jaren 60 en 70 gebleven zijn... af en toe kom je er eentje tegen. Maar verandering willen ze nu echt niet meer.
Laatst gewijzigd door thestudent op 23 jan 2021 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik ga lekker door, en me kindere moete mindere....wasbeer2006 schreef: ↑23 jan 2021 21:16 Bewustwording is 1, Maar 90% valt gewoon weer terug, let maar op straks.
hopelijk kunnen we ze kindere helpen het beter te maken en vooral met alles te minderen.
Want ik blijf erbij als we zo doorgaan dat we over 25 jaar zeggen dat corona helemaal niets voorstelde.
En heel belangrijk laat de overheid starten met het goeie voorbeeld.
Wat is er gebeurd met :verbeter de wereld, begin met jezelf?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Enzzo
- Forum-lid HC
Jans schreef: ↑23 jan 2021 10:38 .....
Gisteren gelezen dat Frankrijk weer nadenkt over volgende confinement. Ik weet dat ik daar niets aan kan veranderen. Dus we zien wel. Al zal daar binnen Frankrijk wel weerstand tegen zijn omdat volgende maand een vakantiemaand is. In drie groepen schoolvakanties van 2 weken.
Je mag in Frankrijk nu ook niet meer praten in het openbaar vervoer. Serieus ja, spreken is verboden!
Verder wordt de 1 meter afstand verlengt naar 2 meter. In de praktijk betekent dat waarschijnlijk dat 10 cm 20cm wordt
Stoffen, zelfgemaakte mondkapjes worden verboden.
En daarnaast is het vanaf zondag niet meer toegestaan om het land in te komen zonder negatieve pcr test op zak, niet ouder dan 72 uur.
Geldt zowel voor vliegreizen als autoverkeer.
Belgie heeft een soortgelijke maatregel ingevoerd; geen niet noodzakelijke reizen meer en alleen welkom vanuit het buitenland als je een bruiloft, begrafenis of andere strikt noodzakelijk doel hebt. Controle vindt plaats op de nationale wegen maar niet aan de grens (zal een EU dingetje zijn...)
Praten in het OV mag nog wel
Toen was de RUS nog de boeman.....nu is het Ali/Corona en heb je muren/vaccins nodig, geen kernwapens...thestudent schreef: ↑23 jan 2021 22:42 Lol... Ja die demonstratie tegen kruisrakketten en 3.7 miljoen handtekeningen hebben zoden aan de dijk gezet... not
Herhaal dit niet onnodig
- Enzzo
- Forum-lid HC
Wat is dat toch op Urk?
Die jongeren leven al jaren onder de indoctrinatie van de gereformeerde kerk en moeten nu ineens in opstand komen. Er zal wel
Al langer iets broeien daar maar nu het een externe factor is die als bedreiging wordt gezien durven ze ineens wel in opstand te komen.
Triest hoor
Die jongeren leven al jaren onder de indoctrinatie van de gereformeerde kerk en moeten nu ineens in opstand komen. Er zal wel
Al langer iets broeien daar maar nu het een externe factor is die als bedreiging wordt gezien durven ze ineens wel in opstand te komen.
Triest hoor
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik was net nog buiten met de hond. Echt een bizarre ervaring hoe stil het is. Totaal geen geluid van de stad.
Less is bore
- Enzzo
- Forum-lid HC
Ja maar waarom juist telkens daar op Urk?
Daar moet toch wel haast een sociologische oorzaak voor te duiden zijn?
Ok; Arnhem en Stein (Limburg) hebben ook wat problemen maar Urk springt er wel uit vind ik.
Ben gewoon benieuwd naar de sociaal-psychologische achtergrond hiervan
Daar moet toch wel haast een sociologische oorzaak voor te duiden zijn?
Ok; Arnhem en Stein (Limburg) hebben ook wat problemen maar Urk springt er wel uit vind ik.
Ben gewoon benieuwd naar de sociaal-psychologische achtergrond hiervan