Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 06 sep 2015 23:00

appie schreef:Kan je beter de bikefit niet na de levering van de fiets doen. Dan stellen ze gelijk je fiets af en/of advies geven of je je stuurpen moet omruilen.
Ze hebben mij voorgesteld om de bikefitting eerst op mijn oude fiets te doen. Dan te kijken hoe dit meevalt. En dan aan de hand van deze ervaring mijn nieuwe fiets te bestellen.
Ik zou dan, indien nodig, nog even met mijn nieuwe mogen terug gaan. Ik moet dan een kleinigheid bijbetalen.
Ik heb op 7 okt. een afspraak voor de fitting. Dan ga ik op 16 okt. naar bikemotion.
Een week later zou ik dan graag een nieuwe canyon bestellen.
monsieurpinot schreef:ik hinkte teveel op de gedacht dat de Canyons wellicht snel uitverkocht zouden zijn, en dat apollo om die reden snel wilde bestellen.
monsieurpinot, ik wil de slx 9.0 bestellen. Deze zullen in okt. toch nog niet uitverkocht zijn zeker?

appie
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2004 03:05
Locatie: Amsterdam

appie 07 sep 2015 00:02

apollo schreef:
appie schreef:Kan je beter de bikefit niet na de levering van de fiets doen. Dan stellen ze gelijk je fiets af en/of advies geven of je je stuurpen moet omruilen.
Ze hebben mij voorgesteld om de bikefitting eerst op mijn oude fiets te doen. Dan te kijken hoe dit meevalt. En dan aan de hand van deze ervaring mijn nieuwe fiets te bestellen.
Ik zou dan, indien nodig, nog even met mijn nieuwe mogen terug gaan. Ik moet dan een kleinigheid bijbetalen.
Ik heb op 7 okt. een afspraak voor de fitting. Dan ga ik op 16 okt. naar bikemotion.
Een week later zou ik dan graag een nieuwe canyon bestellen.
monsieurpinot schreef:ik hinkte teveel op de gedacht dat de Canyons wellicht snel uitverkocht zouden zijn, en dat apollo om die reden snel wilde bestellen.
monsieurpinot, ik wil de slx 9.0 bestellen. Deze zullen in okt. toch nog niet uitverkocht zijn zeker?

Op deze manier kan je het ook doen. Misschien krijg je bij de bikefit wel het advies om voor een andere geometie (comfortabeler) te kiezen.

Diedo70
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 jul 2012 15:37

Diedo70 07 sep 2015 21:39

Ik ben stiekem de laatste weken wel erg vaak op de site van Canyon aan het kijken.

Tot nu toe heb ik geen Endurace model gezien met een Campa groep erop. Is het mogelijk dat deze later wel worden toegevoegd? De 2015 Endurace CF 9.0 Pro vond ik namelijk erg interessant met de Chorus groep en Eurus wielen, maar is nu slechts nog in 3xl verkrijgbaar...

En zouden er nog andere kleuren toegevoegd worden? ik vind de 2 opties voor zwart/rood of grijs/blauw nogal beperkt. (Exact hetzelfde als vorig jaar lijkt het)

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 07 sep 2015 21:57

Afbeelding

Even los van bestellen e.a. koopzaken een technisch Canyon vraagje. Na vervangen van binnenkabels vraag ik me af of jullie de kabelgeleider dichttapen oid. Verzamelt toch wel wat rotzooi daar.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

luster
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 aug 2009 17:21

luster 08 sep 2015 06:56

Ik heb daar een blauw kabelgeleider plaatje gemonteerd. Als het goed is heb je die van Canyon meegekregen.
Scheelt een hoop zooi ;-)

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 08 sep 2015 07:50

Zo'n onderdeel kwam niet met mijn frameset. Heb je een plaatje? Tx
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

jonglins
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 jun 2007 13:49

jonglins 08 sep 2015 10:05

De nieuwe Ultimate CF SLX komt met Mavic Ksyrium Pro SL wielen. In de 2015 modellen waren dat nog de Mavic Ksyrium SLR's. Op de site van Mavic worden die SLR's nu niet meer genoemd. Het lijkt alsof de Pro SL de opvolger zijn van de SLR's? Weet iemand of er verschillen zijn?

Gebruikersavatar
bw75
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 16 nov 2012 20:06

Gebruikersavatar bw75 08 sep 2015 10:49

greveleer schreef:Net het forum nog eens doorgelezen en zit toch met een twijfel.

Mijn PPS data zijn:
Lichaamslengte: 181
Beenlengte: 88
Gewicht: 91
Schouderbreedte: 45
Armlengte: 65
Romplengte: 63.5
Zijn dit zelf gemeten waarden? Ik kan je aanraden een bikefitting te laten doen; kost wel wat extra maar op het totaalbedrag van zo'n topfiets....

Mijn ervaring is dat van mijn eigen metingen niet veel klopte, zowel positieve als negatieve afwijkingen en die liepen op tot enkele centimeters.

Lengte: 192.5 cm
Linker voet: 275 mm
Rechter voet: 274 mm
Binnenbeenlengte: 93.0 cm
Bovenlichaam: 61.5 cm
Linker Arm: 74.5 cm
Rechter Arm: 74. 8 cm
Schouder breedte: 44.2 cm

Dit zijn de gemeten waarden waarmee ik op een XL uitkwam.

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 08 sep 2015 12:57

jonglins schreef:De nieuwe Ultimate CF SLX komt met Mavic Ksyrium Pro SL wielen. In de 2015 modellen waren dat nog de Mavic Ksyrium SLR's. Op de site van Mavic worden die SLR's nu niet meer genoemd. Het lijkt alsof de Pro SL de opvolger zijn van de SLR's? Weet iemand of er verschillen zijn?
Als ik op de site van Mavic kijk, liken het mij gewoon de vervangers van de Ksyrium slr.
Ook carbon spaken achteraan en exact hetzelfde gewicht.
Gewoon een naamsverandering.

http://www.mavic.com/wheels-road-triath ... exalith-sl

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 08 sep 2015 17:46

Zal wel goede volume deal met Mavic zijn, maar vind merk niet bij Canyon passen.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

apollo
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 03 mei 2010 16:44

apollo 08 sep 2015 18:17

arnoudrace schreef:Zal wel goede volume deal met Mavic zijn, maar vind merk niet bij Canyon passen.
Wat betreft gewicht vind ik het wel passen bij Canyon. Wat betrouwbaarheid betreft, begrijp ik niet dat Canyon vasthoudt aan Mavic.
De uitleg zal wel simpel zijn zeker ... $$$$$ of beter €€€€€.

Frankfiets
Forum-lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
Locatie: Wijchen

Frankfiets 08 sep 2015 19:56

Met mijn cosmics sle wts is anders niks mee in 14k nog geen slagje gehad.

Plaats reactie