Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 26 jan 2015 22:59

Voor alleen het feit dat hij doping heeft gebruikt is de wereld niet over hem heen gevallen...

En natuurlijk is het verstandig om te zeggen. Voor zijn (gebrek aan) populariteit maakt het geen drol uit en het zal ongetwijfeld weer wat opleveren.
Campagnolo Ultra Dork

geertjeb
Forum-lid

geertjeb 27 jan 2015 00:03

Wel grappig hoe de verschillende sites dit nieuws koppen. Sporza schrijft: 'Ik zou in 2015 zonder doping fietsen'

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2220492

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 27 jan 2015 10:59

(bewust geplaatst in FietsCafe)

Een aardig interview met Lance door de BBC:
http://www.bbc.com/sport/0/cycling/30984162

Hij lijkt langzamerhand volwassen te worden..

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 27 jan 2015 14:50

geertjeb schreef:Wel grappig hoe de verschillende sites dit nieuws koppen. Sporza schrijft: 'Ik zou in 2015 zonder doping fietsen'

http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2220492
Dan zie je maar weer hoe gekleurd het nieuws aan de menigte word gepresenteerd!
No pain no gain, no guts no glory!

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 28 jan 2015 09:09

Pat McQuaid maakt zichzelf weer eens onsterfelijk belachelijk.
McQuaid vindt Armstrong slachtoffer van 'heksenjacht' USADA

Voormalig UCI-voorzitter Pat McQuaid heeft zich opvallend mild uitgelaten over Lance Armstrong. Volgens de Ier was de dopingzondaar het slachtoffer van "een heksenjacht'' door het Amerikaanse antidopingbureau USADA.

"Ze hebben van hem de zondebok gemaakt'', zei McQuaid, die van 2006 tot 2013 de internationale wielerbond leidde en uiteindelijk de Amerikaan zijn zeven Tourzeges moest afnemen, tegen de BBC.

USADA legde Armstrong vanwege zijn dopingovertredingen een levenslange schorsing op. "Ze wilden een grote naam. Ze waren niet geïnteresseerd in de mindere renners en maakten met hen ook afspraken om informatie over de toppers boven water te halen'', zei McQuaid.

De 65-jarige Ier, die na uitkomen van het USADA-rapport in 2012 stelde dat er "geen plaats is voor Armstrong in het wielrennen", liet ook doorschemeren "een zekere sympathie'' voor de Texaan te koesteren. "Ik vind dat in de sport iedereen recht heeft op dezelfde behandeling.''

McQuaid werd in 2013 als voorzitter opgevolgd door de Brit Brian Cookson, die eerder deze week nog werd bekritiseerd door Armstrong. "Als McQuaid dezelfde beslissingen had genomen als Cookson, zou hij zijn gelyncht."
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 28 jan 2015 09:26

Tja, die man veegt zijn eigen straatje weer eens schoon.
Het is jammer dat veel sportbonden zo enorm corrupt en zonder ethisch besef zijn.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 28 jan 2015 10:11

Dit waren de woorden van McQuiad destijds:
McQuiad schreef:Lance Armstrong has no place in cycling, he deserves to be forgotten.
En nou een beetje soft gaan zitten doen. Eikel.
Live fast; die young. mijn blog

dc
Forum-lid

dc 30 jan 2015 11:48

gede schreef:Onraad gaan zoeken door tussen de regeltjes dingen te interpreteren, vind ik altijd zo zielig. Laten we veroordelen op basis van bewijzen en niet op basis van insinuaties... Zijn extreem lange carriere zonder extreme pieken of dalen en geen enkele bekende twijfelachtige test pleiten er voor mij voldoende voor om hem te vertrouwen tot het tegendeel zou bewezen worden.
Eens. Dat gaat namelijk ook op voor Lance, Miguel Indurain, Jan Ulrich, Johan Musseeuw. En eigenlijk ook voor een Marc Lotz.

Allemaal lange carrieres, constant op hetzelfde niveau zonder ook maar een twijfelachtig test (in de openbaarheid).

Zonder dollen, de man is client van Leinders en nu mogen we zijn woorden niet te kritisch bekijken? Het is gewoon bizar dat mensen hier het niet vreemd vinden dat hij "verbaasd"is. Of hij is de meest naieve wielrenner aller tijden, of hij zit daar gewoon nonsens te verkondigen. En dan ga je je toch afvragen waarom iemand zo'n onzin neerkalkt.

Helemaal nees met Daniel, een oliedomme actie.

Karl66
Forum-lid

Karl66 16 feb 2015 18:44

Het imperium van Armstrong begint nu serieus in te storten: http://www.nu.nl/sport/3994088/armstron ... talen.html
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 19 feb 2015 18:23

sloeren schreef: Hij lijkt langzamerhand volwassen te worden..

Maar hij kan het nog steeds niet laten om te manipuleren en bedriegen, pas als het uitkomt is hij er als de kippen bij om aan damage control te doen. :oops:

http://www.wielerupdate.nl/wielernieuws ... appen-toe/
Afbeelding

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 23 feb 2015 15:45

Alle commotie om het wijdverbreide dopinggebruik onder Russische athleten, mogelijke door de staat opgezette programma, was weer een beetje gaan liggen. En nu dit:
Rusland gaat tragische dood biatlete (21) onderzoeken

Het Russische ministerie van Sport gaat onderzoek doen naar de tragische dood van Alina Jakimkina tijdens de een biatlonwedstrijd van afgelopen weekend.

"Dit is een enorme tragedie en het onderzoek zal worden uitgevoerd door ons ministerie", kondigt minister Vitali Moetko van Sport in Russische media aan.

De 21-jarige Jakimkina stortte 700 meter voor de finish in elkaar en stierf ter plekke aan acuut hartfalen, ondanks pogingen tot reanimatie.

Na haar dood werd de link gelegd met de vermeende dopingcultuur binnen de Russische sport. Moetko: "Ik heb die beschuldigingen gelezen. Iedereen probeert te raden wat er gebeurd is."

"We moeten begrijpen dat het in dit soort wedstrijden geen zin heeft om prestatiebevorderende middelen te gebruiken. Dit was geen selectiewedstrijd voor de Russische ploeg, maar gewoon een ronde van de Rusland Cup."
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 23 feb 2015 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

SupaX
Forum-lid

SupaX 23 feb 2015 15:55

De ploeg van Davide Rebellin en Stefan Schumacher krijgt een wildcard voor Amstel Gold Race...

Plaats reactie