Canyon
Op de een of andere manier hebben Mavic wielen een slechte naam bij enkele forumleden. Ten onrechte, vind ik. Ik heb zelf goede ervaringen. En een wielset als Campagnolo Zonda is een favoriet bij velen. Daar heb ik juist heel slechte ervaringen mee gehad. Twee sets versleten. Veel problemen: spaakbreuk, 3x body moeten vervangen/reviseren, slag, versleten velgen.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
forumlid greveleer pb'de mij of ik kon helpen met geometrie vergelijken van de Aeroad maat L en zijn huidige fiets (MBK RD500 maat L)greveleer schreef:Net het forum nog eens doorgelezen en zit toch met een twijfel.
Mijn PPS data zijn:
Lichaamslengte: 181
Beenlengte: 88
Gewicht: 91
Schouderbreedte: 45
Armlengte: 65
Romplengte: 63.5
Via de site een Aeroad L besteld, men huidige fiets heeft ongeveer dezelfde geometrie als de aeroad maar ik rij met een 90mm stuurpen. als ik de bovenbuis samentel met de stuurpen kom ik uit op een lengte van 660mm, bij de canyon zit een stuurpen van minimum 120mm, dus een volledige lengte van 692mm. Als ik een M neem zou dit 680mm zijn.
de zitbuis komt dan van 551mm naar 531mm, huidige fiets heeft 560mm. Maar dit kan ik opvangen met de zadelpen.
Kan ik nu beter een M nemen of toch de L ?
bedankt;
greveleer schreef:ik heb beenlengte 88 en heb een L besteld, zoals aangegeven door canyon zelf.
tiep 't even hier, dan hebben anderen er wellicht nog iets aan en kan men me verbeteren mocht ik 't mis hebben.
plaatje:
* ik ga er vanuit dat I bij de MBK de de virtuele horizontale bovenbuislengte (hart-hart van balhoofdbuis-bovenbuis tot hart zadelpen)
* als het bovenstaande klopt is de Aeroad bijna gelijk qua bovenbuislengte
* maar let ook op de zitbuishoek van de MBK, deze is 73graden, die van de Canyon is 73,5graden, bij de Canyon zou je dus bij dezelfde bovenbuislengte toch korter zitten
* de balhoofdbuislengte van de Aeroad is iets korter, maar realiseer je dat er standaard bij de Aeroad nog een i-lock mee komt, en daarbovenop nog wat spacers (die je weer kunt verwijderen) dus om goed de balhoofdlengte te vergelijken moet je ook even kijken hoeveel spacers je nu hebt
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Mavic maakt best goede systeemwielen. Maar zeer weinig innovatief (velgvorm/ breedte/ design naven al jaren ongewijzigd). Daarnaast veel problemen: R-sys, scheurende ksyriums, glijlagers die vastlopen etc.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
Op mijn huidige fiets heb ik voor 5mm aan extra spacers. Niet veel dus
monsieurpinot schreef:forumlid greveleer pb'de mij of ik kon helpen met geometrie vergelijken van de Aeroad maat L en zijn huidige fiets (MBK RD500 maat L)greveleer schreef:Net het forum nog eens doorgelezen en zit toch met een twijfel.
Mijn PPS data zijn:
Lichaamslengte: 181
Beenlengte: 88
Gewicht: 91
Schouderbreedte: 45
Armlengte: 65
Romplengte: 63.5
Via de site een Aeroad L besteld, men huidige fiets heeft ongeveer dezelfde geometrie als de aeroad maar ik rij met een 90mm stuurpen. als ik de bovenbuis samentel met de stuurpen kom ik uit op een lengte van 660mm, bij de canyon zit een stuurpen van minimum 120mm, dus een volledige lengte van 692mm. Als ik een M neem zou dit 680mm zijn.
de zitbuis komt dan van 551mm naar 531mm, huidige fiets heeft 560mm. Maar dit kan ik opvangen met de zadelpen.
Kan ik nu beter een M nemen of toch de L ?
bedankt;
greveleer schreef:ik heb beenlengte 88 en heb een L besteld, zoals aangegeven door canyon zelf.
tiep 't even hier, dan hebben anderen er wellicht nog iets aan en kan men me verbeteren mocht ik 't mis hebben.
plaatje:
* ik ga er vanuit dat I bij de MBK de de virtuele horizontale bovenbuislengte (hart-hart van balhoofdbuis-bovenbuis tot hart zadelpen)
* als het bovenstaande klopt is de Aeroad bijna gelijk qua bovenbuislengte
* maar let ook op de zitbuishoek van de MBK, deze is 73graden, die van de Canyon is 73,5graden, bij de Canyon zou je dus bij dezelfde bovenbuislengte toch korter zitten
* de balhoofdbuislengte van de Aeroad is iets korter, maar realiseer je dat er standaard bij de Aeroad nog een i-lock mee komt, en daarbovenop nog wat spacers (die je weer kunt verwijderen) dus om goed de balhoofdlengte te vergelijken moet je ook even kijken hoeveel spacers je nu hebt
Greveleer
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Is ook mijn mening. Ik rijd al twintig jaar Mavic, van Aksium tot de duurste SLR. Nooit iets mee gehad in tegenstelling tot andere merken.jonglins schreef:Op de een of andere manier hebben Mavic wielen een slechte naam bij enkele forumleden. Ten onrechte, vind ik. Ik heb zelf goede ervaringen. En een wielset als Campagnolo Zonda is een favoriet bij velen. Daar heb ik juist heel slechte ervaringen mee gehad. Twee sets versleten. Veel problemen: spaakbreuk, 3x body moeten vervangen/reviseren, slag, versleten velgen.
Volgens mij heb je gelijk. Is de vraag te groot en drijven ze daardoor de prijs op?apollo schreef:Vergis ik mij nu of zijn bepaalde van de nieuwe ultimate fietsen € 100 duurder geworden tegenover vorige week?
Ik dacht dat vorige week de 9.0 aan € 4299 stond en de 8.0 aan € 3199.
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 09 jun 2009 01:09
Goed gezien hoor!wivo_6 schreef:Mooie fiets en inderdaad net geen dranghekken .thedutchmaster schreef:Eerder in dit topic had ik jullie een wat meer gedetailleerde gebruikerservaring beloofd.
Maar, zit die zadelpen niet heeeeeel ver uit? Of is dit gewoon gezichtsbedrog?
Op de foto's zit de zadelpen nog in op de hoogste stand.
Afstellen heb ik na het maken van de foto's pas gedaan.
Nou moet ik zeggen dat de zadelpen niet veel naar beneden is gegaan.
Ben namelijk 1.98m en heb bbl van 97.
En dat op een 2XL...
Vandaag bericht gehad over de levering van mijn nieuwe fiets (zie onder). Op tijd leveren blijft een probleem maar ik vind de openhartige manier waarop Canyon communiceert wel sterk.
Beste klant
Vanwege een enorme vraag naar onze producten en tekortkomingen in onze productie- en logistieke faciliteiten kunnen wij momenteel producten niet zo snel uitsturen als we zouden willen. Hierdoor kan de levering van je fiets of frameset vertraagd zijn tot twee weken. Deze informatie kan mogelijkerwijs tegenstrijdig zijn met informatie die je eerder deze week hebt verkregen van ons. In de tussentijd kunnen er echter nog veranderingen zijn opgetreden in de planning en de levering van componenten.
We pogen veel bestellingen voor deze termijn van twee weken de fabriek uit te krijgen, dus de mogelijkheid bestaat dat je bestelling alsnog binnen de gestelde periode de fabriek verlaat. Als fietsliefhebbers begrijpen we als de beste hoe vervelend het is om te wachten op een nieuwe fiets. We kunnen je verzekeren dat iedereen binnen Canyon zijn best doet om al onze klanten op tijd van zijn fiets te voorzien, maar soms is de tijd onze tegenstander.
Een definitief aflevermoment is pas bekend, wanneer je een automatisch bericht krijgt van Canyon met daarin het bericht dat de laatste etappe onderweg is. Bij verdere onduidelijkheden kun je contact opnemen met het servicekantoor. Een volledig accurate leverdatum kunnen we echter van tevoren nooit geven.
We beseffen ons terdege dat we met deze vertraging de reputatie die Canyon op sommige fora soms heeft bevestigen en we zouden niets liever dan deze reputatie positief bijstellen. We rekenen er echter op dat de andere reputatie die Canyon heeft - namelijk het ontwikkelen en produceren van geweldige fietsen - de zure bijsmaak van het wachten tot nu toe zal wegnemen.
Mocht je reeds bericht hebben gehad dat je fiets klaar staat voor verzenden, kun je dit bericht als niet verzonden beschouwen.
Hartelijke groet,
Het Canyon Bicycles Team
Beste klant
Vanwege een enorme vraag naar onze producten en tekortkomingen in onze productie- en logistieke faciliteiten kunnen wij momenteel producten niet zo snel uitsturen als we zouden willen. Hierdoor kan de levering van je fiets of frameset vertraagd zijn tot twee weken. Deze informatie kan mogelijkerwijs tegenstrijdig zijn met informatie die je eerder deze week hebt verkregen van ons. In de tussentijd kunnen er echter nog veranderingen zijn opgetreden in de planning en de levering van componenten.
We pogen veel bestellingen voor deze termijn van twee weken de fabriek uit te krijgen, dus de mogelijkheid bestaat dat je bestelling alsnog binnen de gestelde periode de fabriek verlaat. Als fietsliefhebbers begrijpen we als de beste hoe vervelend het is om te wachten op een nieuwe fiets. We kunnen je verzekeren dat iedereen binnen Canyon zijn best doet om al onze klanten op tijd van zijn fiets te voorzien, maar soms is de tijd onze tegenstander.
Een definitief aflevermoment is pas bekend, wanneer je een automatisch bericht krijgt van Canyon met daarin het bericht dat de laatste etappe onderweg is. Bij verdere onduidelijkheden kun je contact opnemen met het servicekantoor. Een volledig accurate leverdatum kunnen we echter van tevoren nooit geven.
We beseffen ons terdege dat we met deze vertraging de reputatie die Canyon op sommige fora soms heeft bevestigen en we zouden niets liever dan deze reputatie positief bijstellen. We rekenen er echter op dat de andere reputatie die Canyon heeft - namelijk het ontwikkelen en produceren van geweldige fietsen - de zure bijsmaak van het wachten tot nu toe zal wegnemen.
Mocht je reeds bericht hebben gehad dat je fiets klaar staat voor verzenden, kun je dit bericht als niet verzonden beschouwen.
Hartelijke groet,
Het Canyon Bicycles Team
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 04 aug 2010 11:11
- Mijn levering was ook voorzien voor deze week, maar ik heb totaal geen bericht gekregen
- Ik heb een gescheurde kader bij mijn MTB... foto's werden op 29 juli opgestuurd naar de Qualitätslab in Duitsland voor onderzoek (dit gebeurt idd op basis van foto's),... maar tot op heden nog steeds geen antwoord of dit een garantiegeval is (terwijl het eigenlijk vrij duidelijk is). Dit zou toch wat vlugger mogen. Want eens ze ermee eens zijn (of niet), hoe lang is het dan nog wachten op een nieuwe kader?
- Van de fietsen zelf (ik heb 3 Canyons: Aeroad, Ultimate AL en Grand Canyon CF SLX) ben ik heel tevreden. Prijs/kwaliteit top, maar ik heb de indruk dat ze slachtoffer aan het worden zijn van hun eigen succes. En eens was langer wachten vind ik op zich geen probleem, maar wees dan gewoon realistisch in de levertermijnen, dat voorkomt ontgoochelingen (van de man/vrouw die uitkijkt naar zijn/haar toys).
- Ik heb een gescheurde kader bij mijn MTB... foto's werden op 29 juli opgestuurd naar de Qualitätslab in Duitsland voor onderzoek (dit gebeurt idd op basis van foto's),... maar tot op heden nog steeds geen antwoord of dit een garantiegeval is (terwijl het eigenlijk vrij duidelijk is). Dit zou toch wat vlugger mogen. Want eens ze ermee eens zijn (of niet), hoe lang is het dan nog wachten op een nieuwe kader?
- Van de fietsen zelf (ik heb 3 Canyons: Aeroad, Ultimate AL en Grand Canyon CF SLX) ben ik heel tevreden. Prijs/kwaliteit top, maar ik heb de indruk dat ze slachtoffer aan het worden zijn van hun eigen succes. En eens was langer wachten vind ik op zich geen probleem, maar wees dan gewoon realistisch in de levertermijnen, dat voorkomt ontgoochelingen (van de man/vrouw die uitkijkt naar zijn/haar toys).