[quote="idske"]Begrijp ik goed dat "topo" er standaard op zit en je er dus CN bij moet kopen? Zou ik dus met de standaard 705 + CN benelux klaar zijn?
Ik wil gewoon lekker thuis een route erin zetten en die dan achteraf rijden? Of door andere gereden routes? Stuurd dat ding me niet de snelweg op dan? Dus houdt hij gewoon de "fiets"paden aan?
[/quote]
Nee, standaard zit er een brakke Garmin kaart in die weinig tot niets weergeeft.
Wil je alle fietspaden in Nederland, dan heb je de Topo-kaart nodig. Volsta je met de iets grotere wegen, dan is CN afdoende. Maar schaf in het laatste geval dan meteen CN Europa aan. Ben je meteen klaar.
iemand al de Garmin edge 705??
In coursemode heb je schijnbaar ALTIJD het schermpje halfvol met datavelden. Al gebruik je maar 1 dataveld. De pijn zit 'm bij het hoogteprofiel. Met een beetje berg voor je neus en dan het profiel in beeld is dat met zo'n half schermpje eigenlijk niet te doen. Het idee is goed maar als ze je nu de kans had om minstens 3/4 gevuld te krijgen met die hoogte... Nu heb je de keuze: of je snijdt de kop er af of je ziet nauwelijks iets na uitzoomen. Ik heb het hier wel over echte heuvels hé, dus geen 80 maar 800 meter hoogteverschil.
Iemand 'n goede tip?
En een 2é vraag: in coursemode en dan kruisingen op je eigen route is slechts gokken welke te nemen. Is het nog op de een of andere manier mogelijk te zien op zo'n kruispunt welke kant je op moet? Ze zouden toch met een kleurtje kunnen werken op zo'n kruising om de wegen uit elkaar te houden.
Iemand 'n goede tip?
Iemand 'n goede tip?
En een 2é vraag: in coursemode en dan kruisingen op je eigen route is slechts gokken welke te nemen. Is het nog op de een of andere manier mogelijk te zien op zo'n kruispunt welke kant je op moet? Ze zouden toch met een kleurtje kunnen werken op zo'n kruising om de wegen uit elkaar te houden.
Iemand 'n goede tip?
Mijn trainingen op bikeplanner.com
[quote="HenkV"]
En een 2é vraag: in coursemode en dan kruisingen op je eigen route is slechts gokken welke te nemen. Is het nog op de een of andere manier mogelijk te zien op zo'n kruispunt welke kant je op moet? Ze zouden toch met een kleurtje kunnen werken op zo'n kruising om de wegen uit elkaar te houden.
Iemand 'n goede tip? [/quote]
Wanneer je 1x op de mode knop drukt komt de grote rode pijl in beeld welke de richting aangeeft.
En een 2é vraag: in coursemode en dan kruisingen op je eigen route is slechts gokken welke te nemen. Is het nog op de een of andere manier mogelijk te zien op zo'n kruispunt welke kant je op moet? Ze zouden toch met een kleurtje kunnen werken op zo'n kruising om de wegen uit elkaar te houden.
Iemand 'n goede tip? [/quote]
Wanneer je 1x op de mode knop drukt komt de grote rode pijl in beeld welke de richting aangeeft.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
Peterj, ok, maar waar wijst die pijl dan precies naar toe? Probleem is wellicht dat je dan weer de kaart moet verlaten en op die pijl (?) moet rijden. Ik dacht dat die pijl ongeacht route naar het eindpunt wees ???
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 09 jun 2008 01:11
Mensen,
Klein vraagje over de Edge 705. Bij het rijden van een route geeft de edge een veel te lage tijd aan voor de "afstand tot bestemming". Lijkt op de tijd die een auto erover zou doen denk. Heb de instellingen/routering wel op de fiets-optie gezet. Iemand enig idee wat ik moet doen om deze tijd ongeveer kloppend te krijgen? Harder fietsen maakt niet uit.
Groet
Klein vraagje over de Edge 705. Bij het rijden van een route geeft de edge een veel te lage tijd aan voor de "afstand tot bestemming". Lijkt op de tijd die een auto erover zou doen denk. Heb de instellingen/routering wel op de fiets-optie gezet. Iemand enig idee wat ik moet doen om deze tijd ongeveer kloppend te krijgen? Harder fietsen maakt niet uit.
Groet
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
[quote="idske"]Ik kan ook al weinig shops vinden waar ze ook de topo aanbieden...
Ok dan ben ik dus "klaar" met de 705 met CN europe... Nu nog een goede aanbieder vinden [/quote]
Ik gebruik momenteel Garmin CN BeNeLux+ 2010, deze kaart heeft voor een fietser ook een behoorlijk dekkingsgebied. Persoonlijk rij ik het liefst met Topo kaarten, veel meer detail en natuurlijk de hoogte lijnen.
[img=http://img264.imageshack.us/img264/5760/benelux.jpg]
Ok dan ben ik dus "klaar" met de 705 met CN europe... Nu nog een goede aanbieder vinden [/quote]
Ik gebruik momenteel Garmin CN BeNeLux+ 2010, deze kaart heeft voor een fietser ook een behoorlijk dekkingsgebied. Persoonlijk rij ik het liefst met Topo kaarten, veel meer detail en natuurlijk de hoogte lijnen.
[img=http://img264.imageshack.us/img264/5760/benelux.jpg]
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Heeft ook iemand het volgende:
Als ik over een hobbel (of door een gat) rijd of soms met schakelen valt de Edge "automatisch op pauze", 2 seconden daarna gaat hij weer verder. Op een of andere manier "denkt" hij schijnbaar dat ik onder de 5Km/H rijd dan.
Als ik over een hobbel (of door een gat) rijd of soms met schakelen valt de Edge "automatisch op pauze", 2 seconden daarna gaat hij weer verder. Op een of andere manier "denkt" hij schijnbaar dat ik onder de 5Km/H rijd dan.
I Am SpeCiAliZed
[quote="HenkV"]Peterj, ok, maar waar wijst die pijl dan precies naar toe? Probleem is wellicht dat je dan weer de kaart moet verlaten en op die pijl (?) moet rijden. Ik dacht dat die pijl ongeacht route naar het eindpunt wees ???[/quote]
De pijl wijst niet naar het eindpunt maar naar de ingeprogammeerde rijrichting, moet je linksaf dan wijst de pijl een tiental meters voor het links afslaan naar links.
Probeer maar eens een keer uit voor de gein.
Idd moet je de kaart verlaten en een paar keer op de mode knop drukken om weer de kaart in beeld te krijgen. Ik gebruik de pijl alleen wanneer is sterk twijfel of ik wel of niet moet afslaan.
De pijl wijst niet naar het eindpunt maar naar de ingeprogammeerde rijrichting, moet je linksaf dan wijst de pijl een tiental meters voor het links afslaan naar links.
Probeer maar eens een keer uit voor de gein.
Idd moet je de kaart verlaten en een paar keer op de mode knop drukken om weer de kaart in beeld te krijgen. Ik gebruik de pijl alleen wanneer is sterk twijfel of ik wel of niet moet afslaan.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.