Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 29 apr 2009 10:53

Rebellin

"Een vos verliest wel zijn haren maar, niet zijn streken"

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 29 apr 2009 11:11

C a s r a n schreef:Dit nieuws over Rebellin vind ik eigenlijk een opluchting... Ik vloek al jaren telkens die man een overwinning boekt, met als dieptepunt zijn drie rote zeges in 1 week (van AGR tot LBL).


Ah, tiens - en iemand anders zou dus niet net hetzelfde gevoel mogen hebben bij Armstrong?

Overigens is het bericht mbt Rebellin (nog) niet door officiële bronnen bevestigd, dus je zult nog heel eventjes moeten wachten alvorens hem aan het kruis te nagelen...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

quarante
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 okt 2008 20:16

quarante 29 apr 2009 11:25

c40campy schreef:Misschien is de volgende link al eens eerder gepost maar het beschrijft het verhaal van een journalist die alle mogelijke doping probeert:
http://outside.away.com/outside/bodywor ... est_1.html

Hij rijdt bv Parijs-Brest-Parijs (1200km) op EPO en na een nachtje rust is hij zo hersteld dat hij zo weer op de fiets kan stappen... Geen wonder dat die profs er niet vanaf kunnen blijven.



Interessant verhaal! Dit bevestigt nogmaals wat ik al wist, ze gebruiken ALLEMAAL. Maar toch blijf ik een wielerliefhebber en zal ik altijd blijven kijken en hen toejuichen.

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 29 apr 2009 12:30

Dario schreef:
C a s r a n schreef:Dit nieuws over Rebellin vind ik eigenlijk een opluchting... Ik vloek al jaren telkens die man een overwinning boekt, met als dieptepunt zijn drie rote zeges in 1 week (van AGR tot LBL).


Ah, tiens - en iemand anders zou dus niet net hetzelfde gevoel mogen hebben bij Armstrong?

Overigens is het bericht mbt Rebellin (nog) niet door officiële bronnen bevestigd, dus je zult nog heel eventjes moeten wachten alvorens hem aan het kruis te nagelen...


+1

wurst
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 10 jun 2007 12:12

wurst 29 apr 2009 12:50

Op nusport.nl staat ondertussen dat het CONI bevestigd dat Rebellin 1 van de 6 op CERA geteste atleten is..

paulusp
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 08 nov 2006 22:12

paulusp 29 apr 2009 13:05

Wat een mongool zeg... als ik m tegenkom smeer ik een drol in zn gezicht.
schimmeltussejebenen

oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 29 apr 2009 13:06

delirium schreef:
Dario schreef:
C a s r a n schreef:Dit nieuws over Rebellin vind ik eigenlijk een opluchting... Ik vloek al jaren telkens die man een overwinning boekt, met als dieptepunt zijn drie rote zeges in 1 week (van AGR tot LBL).


Ah, tiens - en iemand anders zou dus niet net hetzelfde gevoel mogen hebben bij Armstrong?

Overigens is het bericht mbt Rebellin (nog) niet door officiële bronnen bevestigd, dus je zult nog heel eventjes moeten wachten alvorens hem aan het kruis te nagelen...


+1


je zult nog heel eventjes moeten wachten alvorens hem aan het kruis te nagelen...

BEGIN MAAR ;)

thijsmerak
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 27 sep 2007 13:19

thijsmerak 29 apr 2009 13:08

PaulusP schreef:Wat een mongool zeg... als ik m tegenkom smeer ik een drol in zn gezicht.


??

Rare fantasie heb jij..

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 29 apr 2009 13:17

Oldboy schreef:


je zult nog heel eventjes moeten wachten alvorens hem aan het kruis te nagelen...

BEGIN MAAR ;)



Was te verwachten natuurlijk, maar niettemin: juist is juist, nietwaar?

Enneuh, Paulusp: als je elke dopeur dergelijke behandeling toedient, vrees ik dat je een flinke beervoorraad zult nodig hebben...
(kadert allicht in een streven naar een 'propere' wielersport?) :/
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

korrel
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:05

korrel 29 apr 2009 13:43

Wielrenner Rebellin betrapt op doping

gepubliceerd op 29 april 2009 10:25, bijgewerkt op 29 april 2009 11:33

LAUSANNE - Het Italiaans olympisch comité (CONI) heeft woensdag bevestigd dat de Italiaanse wielrenner Davide Rebellin tijdens de Olympische Spelen is betrapt op dopegebruik.


Davide Rebellin (AP) Dinsdag meldde het CONI al dat een Italiaanse sporter in Peking positief had getest op het gebruik van prestatiebevorderende middelen, maar de naam werd niet bekendgemaakt. Rebellin, die achter de Spanjaard Samuel Sanchez zilver won in de olympische wegwedstrijd, is een van de zes olympische sporters die na nieuw onderzoek van de dopingmonsters door het Internationaal Olympisch Comité (IOC) zijn betrapt op cera, de epovariant van de derde generatie.

Het IOC onderzocht in totaal 948 monsters voor een tweede keer. Dat leverde zeven positieve testen op, van zes atleten. Allen werden betrapt op cera. Namen noemde het IOC tot nu toe niet.

De coureur van Serramenti Diquigiovanni won eerder deze maand de Waalse Pijl en eindigde afgelopen zondag tijdens Luik-Bastenaken-Luik als derde. De vrouw van Rebellin reageerde verbijsterd op het nieuws. ‘David heeft niets verkeerds gedaan’, sprak ze tegen Gazzetta dello Sport. ‘We moeten nu rustig blijven, ondanks deze ongelooflijke ontwikkelingen. We hebben een verzoek ingediend om de B-staal te onderzoeken. We gaan door tot het eind.’

http://www.volkskrant.nl/sport/article1 ... _op_doping

Edit : Sorry, zie het te laat. Mosterd na de maaltijd...

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 29 apr 2009 13:49

Aangenomen dat de B-staal ook positief test (zal wel), wordt hij dan ook uit de uitslag van alle officiele wedstrijden nadien geschrapt? (lijkt me wel terecht..)

jibb
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 okt 2006 02:04

jibb 29 apr 2009 13:58

Eerlijk gezegd boeit het met niet zo dat Rebellin gepakt is. Het verwonderd mij namelijk niet dat er een wielrenner bij de gepakten zit, wat ik mij meer afvraag wie zijn de 5 anderen die gepakt zijn.

Zoals zo vaak komen die namen niet naar buiten. Zo vraag ik mij ook nog altijd af wie de 200 andere sporters zijn geweest op de lijst Fuentes.
Dat is geen geel! Dit is geel!

Plaats reactie