Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gios

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 13 jul 2014 18:31

Ook maar eens een bijdrage leveren aan dit topic in de vorm van een slide show van een gios compact pro

http://youtu.be/SeZ-kqFTY7M
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

MT043
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 apr 2014 22:49

MT043 17 jul 2014 13:19

Ik heb een vraag aan de Gios kenners. Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie stalen fiets. nu kan ik voor een goed bedrag een Gios Sessanta kopen (stalen frame, carbon voorvork). Is iemand bekend met dit type ik kan er op google weinig over vinden?

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 17 jul 2014 23:22

Toevallig toch niet bij meneer Arthur van Uden / Vintage Bicycles in Heeswijk-Dinther ?

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 18 jul 2014 11:44

Ik adviseer mensen met Gios-gerelateerde vragen altijd om Marco Gios zelf even te mailen. Marco kan uitstekend Engels en vaak hoef je niet lang op antwoord te wachten..

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 18 jul 2014 17:56

dickygiovanni schreef:Ik adviseer mensen met Gios-gerelateerde vragen altijd om Marco Gios zelf even te mailen. Marco kan uitstekend Engels en vaak hoef je niet lang op antwoord te wachten..
Dat is zeker een optie, echter we hebben hier op het forum onze eigen gios wiki met de naam Gastheer.G.
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 18 jul 2014 22:25

velo schreef:
dickygiovanni schreef:Ik adviseer mensen met Gios-gerelateerde vragen altijd om Marco Gios zelf even te mailen. Marco kan uitstekend Engels en vaak hoef je niet lang op antwoord te wachten..
Dat is zeker een optie, echter we hebben hier op het forum onze eigen gios wiki met de naam Gastheer.G.

Die zit nu op Corsica..

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 19 jul 2014 08:45

dickygiovanni schreef:
velo schreef:
dickygiovanni schreef:Ik adviseer mensen met Gios-gerelateerde vragen altijd om Marco Gios zelf even te mailen. Marco kan uitstekend Engels en vaak hoef je niet lang op antwoord te wachten..
Dat is zeker een optie, echter we hebben hier op het forum onze eigen gios wiki met de naam Gastheer.G.

Die zit nu op Corsica..
Ik had al zo'n vermoeden :D
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 30 jul 2014 11:04

MT043 schreef:Ik heb een vraag aan de Gios kenners. Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie stalen fiets. nu kan ik voor een goed bedrag een Gios Sessanta kopen (stalen frame, carbon voorvork). Is iemand bekend met dit type ik kan er op google weinig over vinden?
Dit is een Aziatische Gios. Niks mis mee maar heeft niks meer te maken met wat er uit Italie komt.

Zelf afgelopen week in Italie bij Gios Torino geweest. De showroom bezocht en met Marco Gios een prachtige rit gemaakt.

In het betreffende topic:
Bezoek schowroom Gios Torino
Rondrit Valchiusella met Marco Gios

Marco spreekt idd prima Engels maar ik probeer natuurlijk voor Italiaans te praten maar dat heeft een hoog van Gaal gehalte. :shock:

En ik zat dus idd op Corsica. Wel op FB actief om thuisfront (dochter alleen thuis, opa en oma lopen op de laatste benen, paar vrienden die wat aandacht nodig hebben) beetje in de buurt te hebben.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 aug 2014 16:43

Vandaag begonnen aan de opbouw van de Prodigiosa. Gaat m'n klimfiets worden. Niet dat ik hem superlicht ga maken want dan valt er aan mezelf nog wel wat te doen.
Nee gewoon een compact trapstel :mrgreen:

Even een quickie met de telefoon. Als de fiets klaar is zal ik wat serieuze foto's maken:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 06 aug 2014 17:25

Mooie fiets, maar al dat zwart :(
Een beetje zwarte accenten gaat nog wel, maar zelfs de spaken en velgen zijn zwart.
Fonkelende spaken in het zonlicht zijn één van de mooiste onderdelen van een renfiets.
Maar ja de mode is matzwart (nog lelijker) carbon stealth style.

Oh ik weet wel, ieder z'n meug :D
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6582
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 06 aug 2014 18:13

Vieux chnoque schreef:Mooie fiets, maar al dat zwart :(
Ik heb er al drie met alu-kleuren ;)
Afbeelding

Wil deze dus HEEL anders afwerken. Even teruglezen wordt het duidelijk ;)

Was zelf ook wel sceptisch maar als je de fiets live ziet is hij toch wel chique. Verder is iemand met vier stalen fietsen (geen carbon fietsen en alleen een alu MTB) nu niet bepaald iemand die achter de mode aanrent ;)

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 06 aug 2014 18:20

En het blijft genieten om dit te zien.

Wanneer de 4e straks af is, moet je er een panorama van schieten om ze goed op de foto te krijgen. Maar ook dat kan je volgens mij... ;)

Plaats reactie