Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

casran
Forum-lid HC

casran 10 jun 2008 10:45

raydox schreef:beste forummebers

ik was deze nammidag met een maar voor een nieuwe tt fiets te bestellen. en de fm wist me te vertellen dat de specialized transition 30% beter uitkwam in een windtunneltest dan een cervelo, scott,bianci en cannondale en nog een paar andere merken . Weten jullie of dit klopt of is dit gewoon een verkoopspraatje ?

weet iemand zo een windtunnel testen te vinden van tt fietsen ?

Dit is een bijzonder interessant artikel over de Cervélo P3C: http://www.bikesportmichigan.com/review ... 2008.shtml

Met daarbij een behoorlijk pijnlijke reeks vaststellingen voor de Specialized:

Afbeelding
Bikes are often styled to look aerodynamic but ignore many of the basic principles of aerodynamic design.

Tegenover P3C:

Afbeelding
Some of the 30 small design features that result in measurable aerodynamic benefit.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

raydox
Forum-lid

raydox 10 jun 2008 11:07

merci casran ik dacht/hoopte wel dat je weer afkwam met een degelijke uitleg/info.
echt top van je om je nog steeds zo hard in te spannen voor het forum.

keep up the good work

jaapie91
Forum-lid

jaapie91 11 jun 2008 00:43

Hoi,

Ik zag op ebay het volgende:
http://cgi.ebay.com/NEW-2008-720TT-TRI- ... dZViewItem

Heb je hier wat aan om een UCI legale tt fiets op de bouwen? Of is dit gewoon een flut frame waar je niets mee kan? Heel stijf hoeft het niet te zijn want ik weeg maar 60 kg.

Jaap
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 11 jun 2008 00:53

Furk schreef: Principia heeft een doorstart gemaakt. Na het debacle met Isaac brengt het weer fietsen op de markt. Zo ook 2 tijdritmodellen. Niet heel bijzonder qua vormgeving, maar wel zoasl we principia kennen: degelijk. Tenminste zo ziet het er op het plaatje uit. Weet iemand meer van dit model of uberhaupt over de nieuwe principia's? Dupree in Utrecht verkoopt ze en zegt dat ze net zo goed, zo niet beter zijn. Hoewel ik Dupree hoog heb zitten, wil ik wel een second opinion.

Kabels lopen door balhoofd en komen er waar de zitbuis en bovenbuis samenkomen weer uit. De achterderailleurkabel gaat even later de achterbrug weer in en komt er bij de derailleur weer uit; fraai.
Het is een frame dat door meerdere (kleinere) merken gebruikt wordt en wellicht ook met of zonder label voor een lagere prijs kan krijgen, het is niet een heel uniek frame. (Komt uit een vrije-mal.)

casran
Forum-lid HC

casran 11 jun 2008 00:56

Ik kreeg deze link doorgemaild van de nieuwe Ridley tijdritfiets, klaar voor de Tour: http://img259.imageshack.us/my.php?imag ... te3mz1.jpg
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 11 jun 2008 01:03

raydox schreef:merci casran ik dacht/hoopte wel dat je weer afkwam met een degelijke uitleg/info.
echt top van je om je nog steeds zo hard in te spannen voor het forum.

keep up the good work

Hoi,

Nou Casran schrijft het zelf niet hoor ;) maar dat wist je al.

Jammer dat ze bij de test niet met objectieve windtunnel data komen. Blijft een beetje veel in het vage op deze manier (net zoals die FM die beweerde dat een Specialized 30% minder drag zou hebben dan een P3C).

Anyways. Ook een interessant artikel op dezelfde website gaat over extensions

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

furk
Forum-lid

furk 11 jun 2008 01:07

@kuiper: dat hoeft niet slecht te zijn, maar doet mijn inziens wel afbreuk aan het merk principia. Vind het wel een mooi frame. Ga jij ze nog verhandelen?

Oei die Ridley, bah. Voorkant vind ik nog wel wat hebben, maar die Orca Ordu achterkant ziet er niet uit.

-robin-
Forum-lid

-robin- 11 jun 2008 01:22

Als wat in dat artikel van Casran staat klopt, dan zie ik zo bij die Ridley al een paar pijnpunten:
-horizontale buis die niet horizontaal is
-bout voor de zadelpen die naar voor steekt ipv naar achter
-ik denk ook dezelfde scherpe overgang ter hoogte van de cassette

Kortom, ziet er mss niet slecht uit maar wat metingen zouden wel leuk zijn. Mss waren ze toch beter bij die Planet-X fietsen gebleven

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 jun 2008 14:36

Degene die die Ridley heeft ontworpen mag wat mij betreft meteen uit z'n ambt worden ontheven. Wat een schande voor de wereld zo'n gedrocht ! Daar vind ik die Specialized (die ook al niet om aan te zien is) nog mooi bij.

Als compensatie een plaatje van een mooie Felt

Afbeelding

raydox
Forum-lid

raydox 11 jun 2008 18:11

zit net te kijken naar de tijdrit van de DL en zag net de nieuwe tijdrifiets van ridley welk blanke lak met een ridley sticker op.

mijn eerste gedacht is rijden ze nu op een orbea tt fiets.
vorig jaar werd er toch gereden met een noname frame zo als planet x ?.
Is deze fiets zelf door ridley ontworpen of hebben ze een mal geleend bij orbea ?.

casran
Forum-lid HC

casran 11 jun 2008 18:57

raydox schreef:mijn eerste gedacht is rijden ze nu op een orbea tt fiets.
vorig jaar werd er toch gereden met een noname frame zo als planet x ?.
Is deze fiets zelf door ridley ontworpen of hebben ze een mal geleend bij orbea ?.

Dat laatste zou wel dom zijn, want Orbea is een draak op aerodynamica-vlak. Deze TT-fiets heeft Ridley zelf ontworpen in samenwerking met Oval Concepts (ze werken er al een tijdje op).

casran
Forum-lid HC

casran 12 jun 2008 00:50

Update van mijn TT-fietsje met de Zedtech 8 wielen die nu binnen zijn.

Afbeelding

Stickertje "Ironman Switzerland" op zadelpen is tijdelijk. Tubes net gekleefd, nog geen cassette aangebracht.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

En een Powercontrol VI.

Afbeelding Afbeelding

Plaats reactie