Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 15 jun 2013 16:12

Vanmorgen om half zeven al op de fiets voor mijn langste tocht van dit jaar, de Fietsturfroutetocht van Stichting Gorredijk Vooruit.

Opgestapt in Donkerbroek bij een café langs het water. De langste route ging naar het zuidwesten, naar de Weerribben/de Wieden. Daar kreeg ik een behoorlijke bak water over me heen (toch maar even geschuild in een bushokje). Gelukkig werd het na een half uur weer droog.

Met de wind in de rug dwars overgestoken naar het noordoosten. Route was matig gepijld, drie keer verkeerd gereden. Bij Noordwolde ben ik van de route afgegaan en via Appelscha, Smilde en Assen terug naar huis.

Afbeelding

Zendstation Smilde bij Hoogersmilde (genomen tussen Appelscha en Smilde)

211 kilometer in ruim 7 uur.

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 15 jun 2013 16:29

Sjeez wat een wind zeg, was een flinke uitwaai-sessie vanmiddag.
Fietsen met windkracht 5-6 vind ik niet leuk! Heb het dan ook maar bij 73 kilometer gelaten.

Route
Afbeelding

martijnnnn
Forum-lid

martijnnnn 15 jun 2013 17:12

98 km vandaag, grotendeels D1 maar door die pokke wind niet geheel gelujt. Ook nog een dikke bui van bijne uur onderweg, dit samen met windkracht 6 maakte het dat ik me voelde alsof ik 200 km op de klok had staan:-)

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 15 jun 2013 18:58

Vandaag wat met de mountainbike gespeeld in het bos rondom Kasteel Slangenburg.

Keurntjes busken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volvo Amazon bij de voormalige zondagsschool in Heidenhoek.
Afbeelding

elefantino
Forum-lid

elefantino 15 jun 2013 19:13

Vanochtend rond half 10 vertrokken voor een rondje Drenthe. M'n verwachting was dat ik 't net zou redden voor de regen. Niet dus, het laatste uur in de stromende regen gereden, echt alles wat nat. Ook nog verkeerd gereden, in de regen, zodat ik op bepaald moment voor het Leekstermeer stond (en niet verder kon, tenzij door het water...). Ik dacht toch echt dat er "uitgezonderd fietsers" op het bordje "doodlopend" stond. Uiteindelijk kwam ik volkomen verkleumd thuis met 82 km op de teller.

M'n route was Groningen-Engelbert-Haren-Eelde-De Punt-Vries-Zeijen-Norg-Een-Amerika-Nieuw Roden-Leek-Leekstermeer-Groningen. Wel een leuk rondje, als het droog is....

gineau
Forum-lid

Gebruikersavatar gineau 15 jun 2013 19:39

Sjeetje mineetje wat een wind vandaag! Ook aan de verhalen hier te horen. Blij dat ik vandaag niet serieus 'aan de bak' hoef. Jullie zijn helden hoor! ;)

@havana: inderdaad joh. Als je geen navigatie gebruikt word je vanzelf je eigen navigatieapparaat. ....na heel veel zoeken, zucht.

@dickygiovanni: juistem. ik denk dat een bruggetje nog pijn doet als je benen met vakantie zijn. :D Op een dag neem ik wraak op dat Gulpen-heuveltje...

@TumTumTum (3Tum!): wel een beetje lachwekkend he dat kaartje. :p Maar thanks. Jij gefeliciteerd met je 73 kilometer in weer en wind.
Remco H schreef:Die maximum snelheid raakt ook wel eens in de war. Die stond gisteren op 85,5 km/u. Daar klopt geen zak van, want zo moordend hard ga ik nooit. 48,3 km/u heb ik gisteren hooguit gereden bij een afdaling.
Ik ken het. Die van mij vertelde me achteraf over een vergelijkbaar maximum maar ik weet vrij zeker (ook met het gps'je in de rugzak) dat ik nergens harder ben afgedaald dan 55, hooguit kort 60. Zo sterk is de zwaartekracht (en mijn heldhaftigheid) nou ook weer niet.

Helen
Forum-lid

Helen 15 jun 2013 19:57

13 heuvelentocht gereden vanuit Ravenstein. 160 km + ca. 50 van en naar de auto. Ook hier veel wind, waren relatief laat gestart dus vrijwel de hele tocht met een groepje van drie gereden. Leer je elkaar wel goed kennen en weet je dat de kopman van vandaag prima de dames uit de wind kan houden, waarvoor hartelijk dank, maar daar na 100 km wel doorheen zit. Dames namen het over, goed staaltje teamwork. één bui gehad, duurde maar 10 minuten maar wel helemaal doorweekt. Stukje open weiland - nat tot aan de sokken. Verder een mooie tocht maar jammer dat alle heuvels in de laatste 50 km zaten.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 15 jun 2013 20:06

Hier ook de 215 van de 13 HVT, uiteindelijk 220 kilometer op de teller.
Pfftt wat een wind, inderdaad bijna alles vlak, op 155 kilometer de eerste klim en op zo'n 185 kilometer de laatste!

Maar wel een mooie route, ook hier een beste bui met heel veul wind en regen, hooguit een kwartiertje daarna weer zon.
Helen schreef:13 heuvelentocht gereden vanuit Ravenstein. 160 km + ca. 50 van en naar de auto.
Waarom zet je de auto in vredesnaam 50 kilometer van de start? :?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 jun 2013 13:59

Goede vraag :)

Afijn, ik ben vanmorgen ook op pad geweest. Groningen - Peize - Norg - Peest - Zeijen - Zeijerveld - Huis ter Heide - Veenhuizen - Een - Westervelden - Norg - Peize - Roderwolde - Hoogkerk - Groningen.

Goed voor 97 km met 31.2 km/uur gemiddeld. Voor mijn doen is dat niet zo slecht.

Helen
Forum-lid

Helen 16 jun 2013 15:04

Helen schreef:13 heuvelentocht gereden vanuit Ravenstein. 160 km + ca. 50 van en naar de auto.
Waarom zet je de auto in vredesnaam 50 kilometer van de start? :?[/quote]

Auto stond ca 25 km van de start. Reden was dat ik aanvankelijk 215 wilde rijden omdat ik afgelopen tochten had gemerkt dat na zo'n 170 km het licht langzaam uitging en ik de langere afstand wilde rijden om te proberen de rit anders op te bouwen. Fietsmaatjes wilden max. 160 rijden, of 215 met een gemiddelde boven de 30. Daar pas ik nu voor. Mijn 'oplossing' werkte wel, het laatste deel van de route toen we de wind wer eens tegen hadden veel kopwerk kunnen doen voor ons groepje van drie en het laatste stuk naar de auto dat ook pal wind tegen was nog redelijk door kunnen trappen. Maar ik geef wel toe dat het wat omslachtig is ;)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 jun 2013 16:15

Net terug van 103km windhappen. En de heren meteorologen maar minder wind voorspellen.....pffffft. Was weer hard werken tegen de wind in maar toch wel lekker gefietst.
En toch mag de zomer nu wel eens komen (en dan bedoel ik niet ff 3 warme dagen).
Less is bore

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 16 jun 2013 17:40

Op mijn vrije dag ritje gemaakt:Klosterle-Feldkirch-Rankweil-KLosterle.
Wind bijna niet wel altijd in de rug terug naar Klostele.
Temperatuur van 21gr tot 32gr.
http://connect.garmin.com/activity/328659297
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

Plaats reactie